Malawi/Tanganyikaciklider

Malawi

2020-04-23 21:22 #0 av: Joline

Hej hej
Har en 400l med ps. demasoni. Min fråga är om man kan ha viktoriaciklider med dem?

Anmäl
2020-04-24 09:54 #1 av: 5ara

Hmmm... klurig fråga! Så här direkt kan jag inte komma på någon viktoriaciklid som kan gå med demasoni men jag har inte koll på alla sorter som finns. Är det någon särskild att du tänker på?

Anmäl
2020-04-24 13:27 #2 av: Joline

Pundamilla nyererei

Anmäl
2020-04-24 13:45 #3 av: 5ara

Åh, dom är så fina! Vad jag vet lämpar de sig dessvärre bara att hållas tillsammans med andra viktoriaciklider och eventuellt Aulonocara från Malawisjön. Inget jag har egen erfarenhet av utan det har jag stött på i en artbeskrivning.

Anmäl
2020-04-24 18:02 #4 av: Lillyrod

Fiskar från de Afrikanska sjöarna kommer nog bäst till sin rätt om de enbart hålls med fiskar från samma sjö.

Anmäl
2020-04-26 13:05 #5 av: Draknästets_Reptiler

Malawi skall hållas med andra Malawi.

Men vissa Viktoria och Tanganyika funkar, om de har samma "humör"som  Malawi

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptil, Autism och Anhöriga.
*Medarbetare på Debatt
*Arrangör Sundsvalls terrariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2020-04-26 19:19 #6 av: Joline

Vad tror ni om hinderi och demasoni?

Anmäl
2020-04-26 22:32 #7 av: 5ara

Inte omöjligt att det skulle kunna funka men återigen är det inget jag har egen erfarenhet av utan jag utgår ifrån vad jag läst. Hinderi tillhör en grupp av ”haplisar” som sägs funka med de flesta av malawicikliderna trots att de inte finns i Malawisjön. Demasoni brukar man säga att de helst ska hållas med andra mbunas men undra om inte hinderi kan vara lagom tuff för att gå med dom. Hoppas någon mer kan hoppa in och hjälpa till 🙂

Anmäl
2020-04-27 10:38 #8 av: Draknästets_Reptiler

Jag har Hinderi med Mbunas, det är inga problem.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptil, Autism och Anhöriga.
*Medarbetare på Debatt
*Arrangör Sundsvalls terrariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.