Annons:
Etikettmalar
Läst 493 ggr
Catlady91
2020-04-04 09:58

Golden Nugget

Funderar på att köpa en Golden Nugget till mitt 400l kar. Men har läst på zoopet.se att den är svår att hålla. Någon som vet något om den?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
5ara
2020-04-04 10:10
#1

Åh, de är ju så vackra! Jag skulle dock inte försöka mig på den. Verkar för svår…

Draken
2020-04-04 11:52
#2

En otroligt vacker mal, men de är känsliga för vattenvärden och kan vara kinkiga med maten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Catlady91
2020-04-04 14:03
#3

Tack för era svar! Det blev en scalar neon blue istället 😊 hoppas de scalarer jag har nu låter denna bli en av dom. Killen i affären sa att det finns risk att denna blir mobbad eftersom den är så liten

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Cecilia.S
2020-04-04 21:23
#4

Den hade jag aldrig sett förut. Så vacker 😍 Låter som ett klokt val med en scalar istället! Då får vi hoppas att den blir välkomnad :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
2020-04-05 09:32
#5

En tjusig Scalare låter som ett väldigt bra val! Instämmer med Cecilia.S; hoppas de är snälla mot nykomlingen! Visa gärna bild 🙂

Catlady91
2020-04-05 16:32
#6

Fixar kort när de får mat senare ikväll 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Catlady91
2020-04-05 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är skönheten 😊 den är vit just nu, men med tiden blir den blåare 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Cecilia.S
2020-04-05 18:30
#8

😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Catlady91
2020-04-05 19:26
#9

De andra scalarerna låter hen vara, så det känns bra 😊 gav de lite levande när jag släppte denna ur påsen, och de har varit snälla vad jag kan se. Så vi håller tummarna för den lille 😊 

Har bestämt mig för att kalla hem för Blue 😊 eftersom den är av färgen neon blue 😊 vet inte ännu om det är en hona eller hane. Någon kunnig som kan se det, eller är det för tidigt?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2020-04-06 09:42
#10

Hoppas att de låter den vara ifred :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2020-04-06 10:16
#11

Skulle nog vilja påstå att det är för tidigt att säga om det är hona eller hane. Däremot kan ju namnet Blue fungera oavsett 😉 Hoppas att den får fortsätta vara ifred!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
2020-04-06 15:57
#12

#7 Jättefin!!! Instämmer med Cecilia.S.; för tidigt att säga ännu. Hos mig har det enklaste varit att studera sättet fisken i fråga har gentemot andra scalarer. Motsatt kön är i regel mer toleranta mot varandra medans det är lite mer tjafsigt mellan de av samma kön. Hos mig har det stämt till 100% men då krävs ju att man har scalarer som man vet könet på. Jag har inte heller haft så många könsmogna scalarer så det kan vara en tillfällighet att det har varit så. Mina lekande hanar har exempelvis inte utvecklat några ”pucklar” på huvudet som annars nämns som ett relativt säkert sätt att könsbestämma hanar. Det som annars möjligtvis går att se på är väl på buklinjen tycker jag. Om honan inte är nära lek är den i regel ganska rak medans den på hanar buktar ut lite kring kloaken. Dock inte 100%:igt sätt heller och skillnaderna är små. Hos mig har det även varit så att hanarna är större än honorna men det går ju inte heller veta innan de blivit mer färdigvuxna. Kort sagt; för att vara 100% är det bästa att vänta tills de börjar leka och helt enkelt se vilka som lägger ägg och vilka som befruktar…

Draken
2020-04-07 11:29
#13

#9 Hur går det ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Catlady91
2020-04-07 15:42
#14

Det går jättebra 😊 de andra scalarerns tar hand om den lille så fint så 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2020-04-08 10:31
#15

Härligt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-04-08 10:46
#16

#14 kul att höra!

Upp till toppen
Annons: