Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 1032 ggr
S.Howdy
2020-04-03 10:21

Dräktig Black Molly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag köpte två st Black molly fiskar, vilket honan var dräktig. (av vad han som jobbade i butiken sa) så jag köpte ett yngelkar, och la in henne i den. jag köpte henne för ungefär 3 veckor sedan och hon har bara blivit lite tjockare.

Ungefär hur länge tar det för en Black molly att föda?

Borde jag ha henne i ett annat kar med inga andra fiskar i?

kulle bli glad för några svar. :)

Annons:
PeG
2020-04-03 10:41
#1

Det är omöjligt att säga hur långt det är kvar. En del föder få yngel och andra många och storleken på honan beror förstås bland annat på detta. Yngelburar av den typen som du har bör inte användas. De är stressande för honan och stressande för ynglen. Låt henna istället föda i det vanliga akvariet och se till att ha massor av växter och andra gömställen för ynglen så kommer ett antal att klara sig. Alternativet är att flytta henne till ett eget akvarium med massor av växter så att hon får det lugnt och trevligt

Cecilia.S
2020-04-03 10:45
#2

Du har fått ett jättebra svar från PeG!

Yngelburar är inte någonting som vi rekommenderar här på Akvariefisk iFokus, eftersom dom i de allra flesta fall leder till mer ont än gott. Det allra bästa är om hon kan få bo med sina kamrater, eller i ett eget akvarium. Så länge du har rikligt med växter och gömställen (gärna flytväxter, t.ex. musselblommor) så kommer de friska ynglen att överleva 🌺

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

S.Howdy
2020-04-03 11:15
#3

Cecilia.S

har du något bra tips på ett akvarium man kan köpa?

Hon simmar nu fritt i akvariumet nu! (hon ser redan gladare ut)

Borde jag köpa ett till par av Black molly? Just nu är de bara två st.

Finns musselblommor på vanliga zoo affärer?

Draken
2020-04-03 11:29
#4

Det räcker med en hane  men du kan, med fördel, köpa ett par honor till.

Vissa affärer har musselblommor hemma, andra inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
2020-04-03 13:34
#5

Om du har många gömställen för yngel så är chanserna goda att de blir rätt många ganska snabbt.

Upp till toppen
Annons: