Annons:
Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 449 ggr
Catlady91
2020-03-23 12:39

Djurbutik med dålig djurhållning

Var in på en djuraffär här i stan, för de hade två stora fina scalarer i färgen koi som jag ville ha. Men de var inte tillsalu. Trots att de gick i ett akvarium, med endast en rot i som inredning, bland alla andra akvarium där det var fisk som de sålde. Är dessutom tveksam till storleken på akvarium, för det verkar inte vara tillräckligt stort! Dessa två, ett par, stod helt stilla och verkade inte må bra 😔 Denna butik har dessutom blivit anmälda förr pga dålig djurhållning. Vill anmäla, för djurens bästa! Var vänder jag mig då? Det är inte första gången de säger att jag inte får köpa en speciell fisk. De har en mal, förmodligen en gibbe men de säger att det är en plectomus(stavning?) som är i ett på tok för litet kar. Den säljer de heller inte med motiveringen att den är så stor. Blir så arg!! 😡 Hjälp mig, vad ska jag göra?! 😫

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Catlady91
2020-03-23 12:43
#1

Det handlar dessutom om falsk marknadsföring, eftersom scalarerna hålls som om de var tillsalu.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

91Marran
2020-03-23 12:45
#2

Anmäl via länsstyrelsen i ditt län.

Mvh
Mig

[[eskils_]]
2020-03-23 12:52
#3

Just det, Länsstyrelserna har ansvar för djurskyddet. Man kan anmäla anonymt om man vill.

molam
2020-03-23 12:58
#4

Detta har du väl fått svar på sist du gjorde en inlägg om denna djuraffär (gissar att det är samma fortfarande?)

Annars så är det länsstyrelsen man anmäler till. inte säker att dom gör något då iom att Djuraffärerna har "Rätt" att hålla djuren i för trånga utrymmen då dom bara "mellanlandar".

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Catlady91
2020-03-23 13:03
#5

#4 har jag? Har jag inget minne av 😂 då får jag nog ringa länsstyrelsen, för dessa fiskar mellanlandar inte. De ska bo i dessa kar..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2020-03-23 13:35
#6

Det är länsstyrelsen du måste kontakta för att göra en anmälan.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Sugar Mist
2020-03-23 13:56
#7

#1 Det kan inte vara så att de väljer att inte sälja scalarerna pga att de upptäckt sjukdom i det karet/ställningen och håller på att behandla?

-

Catlady91
2020-03-23 15:50
#8

#7 nej, han ville ha dom själv. Därför håller han dom i det karet. Han har ett till kar med fisk som han vill ha kvar, men han flyttar dom inte dit. Vilket är bra, för det är också för litet

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Upp till toppen
Annons: