Annons:
Etikettallmänt
Läst 380 ggr
Catlady91
3/22/20, 2:27 PM

Hur länge bör jag vänta?

Som nu vet så kom det nya invånare till mitt 400l kar igår(lördag 21/3). Jag har haft två dödsfall, men alla fiskar är aktiva och visa inga tecken på problem så är inte så orolig 😊 Nu vill jag be om er åsikt. Hur länge skulle ni vänta innan ni lät fler fiskar flytta in? Jag tänker mig en vecka, bara så dessa får acklimatisera sig lite. Men hur länge skulle ni vänta? 😊 Detta kan ju även vara olika beroende på vilken fisk man gå ny köpa, men om man tänker bara allmänhet 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
PeG
3/22/20, 2:43 PM
#1

En vecka låter rimligt om du planerar en måttlig ökning av belastningen.

Catlady91
3/22/20, 2:49 PM
#2

En scalar tänkte jag köpa, kanske två. Det är väl det enda jag har råd med, då någon bestömde sig för att köra in i min bil och smita 😡 så har lagning på den också denna månad..

Jag tycker en vecka minimum, oavsett när man startade karet. Vill även vänta en vecka minst innan jag gör nästa köp, för att skynda långsamt liksom 😊 inte enbart för ekonomin, utan även för att inte belasta karet mycket och stort..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
3/22/20, 3:32 PM
#3

Jag skulle vänta åtminstone en vecka. Men kolla även hur scalarena beter sig, de kan vara stresskänsliga.

Nästa inköp gör jag nere i Huddik, så det dröjer en stund. Och  en av killarna i butiken  skulle hjälpa mig att få tag på Greshakei 😃🥳

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Catlady91
3/22/20, 3:52 PM
#4

#3 om du vill kan du få komma till mig på kaffe och se hur dina fiskar har det när du kommer hit nästa gång 😊 du är så välkommen! Och jag ska absolut ha koll på dom. Blir nog inga fler scalarer förrän jag ser att de äter iallafall, för nu är de lite kinkiga..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Cecilia.S
3/22/20, 8:02 PM
#5

En vecka låter som en bra plan. Spännande! :D

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
3/23/20, 9:31 AM
#6

#4 det skulle väl vara trevligt om vi hinner ;) Brukar åka neröver när maken ända ska neröver ;) Men det skulle vara trevligt :)

#5 Håller med, en vecka är lagom, om alla mår bra :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Catlady91
3/23/20, 12:38 PM
#7

#6 ni är så välkomna! Har en smått galen katt här hemma dock, men hon är supersnäll 😊 lite egen bara 😂 Har köpt levande foder nu! Vita och svarta mygglarver. Ska se om jag kan få min lilla sjukling att äta. Fick tips av ägaren till djuraffären att det är svårt för scalar att motstå denna mat, så håller tummarna!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Upp till toppen
Annons: