Annons:
Etiketttetror
Läst 327 ggr
Sandra_fred
3/20/20, 3:45 PM

Kan man ha olika stimfiskar ihop?

Ja som rubriken lyder, stimmar de ihop då? Om man tex har ett gäng äldre neonretror, kan man ”fylla på” mer en annan sort stimmisar (eller tetror)?

Annons:
Catlady91
3/20/20, 3:51 PM
#1

Ja det ska inte vara några problem 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lillyrod
3/20/20, 4:32 PM
#2

De kan stimma ihop vid t ex rädsla men annars håller sig arterna oftast till sin egen sort. 

Det är snyggare att fylla på med samma sort. Flera stim ger ofta ett rörigt intryck i karet 🙂

Draken
3/20/20, 11:59 PM
#3

Det kan blir snyggt i ett större akvarium, men har du ett kar på under 300 liter, så skulle jag rekomendera att du bara har 1 stim, fast många individer :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
3/21/20, 7:56 AM
#4

Det beror verkligen på! 😃 Flera stim kan gå jättebra ihop, men det kan lätt bli en rörig fisksoppa i ett akvarium som är mindre än ca 300-400 liter. I alla fall om det gäller tetror och rasboror.

Barber däremot, t.ex. tigerbarber i olika färger, kan däremot gå snyggt ihop även i mindre akvarium.

Likaså kan det både vara snyggt och praktiskt att blanda stim med helt olika arter - exempelvis otocinclus, siamesiska algätare, corydoras och en art av tetra/barb/rasbora. Det beror helt enkelt på!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Sandra_fred
3/21/20, 8:28 AM
#5

Tack för era svar!

Upp till toppen
Annons: