Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 368 ggr
Julia.lunkan
2020-03-16 16:54

Svärdbärare sjuk?

Hjälp. Denna fina tjej som jag köpte i veckan har hon blivit sjuk? Hon värkar vara gravid men det som oroar mig är att hon har röda fjäll som sticker ut. Ser nästan ut som de blöder. Hjäälp

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Julia.lunkan
2020-03-16 17:03
#3

En till video

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
2020-03-16 17:28
#5

Hon ser gravid ut, men det kan vara bukvattensot eller förstoppning.

Äter hon ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Julia.lunkan
2020-03-16 18:03
#6

Ja hon äter men de är just det att hon simmar vid ytan och att hon har som sår eller vad det nu kan vara

Annons:
Lillyrod
2020-03-16 19:06
#7

Jag kan inte se filmen men symptom som gäller kroppen är svåra. 

Det kan vara bukvattensot och det kan också vara något med vattnet eftersom hon simmar vid ytan och söker syre. 

Min första åtgärd när fiskar börjar bära sig konstigt ut är vattenbyte. Hjälper inte det får man forska vidare sen.

Cecilia.S
2020-03-16 20:09
#8

Håller med Lillyrod om att ett vattenbyte kanske kan vara på sin plats. Så snart en eller flera fiskar börjar bete sig underligt är det alltid en bra idé med ett stort byte på kanske 50% - på så sätt utesluter du potentiella anledningar till beteendeförändringen. Dåligt vatten/dåliga värden, eller dåligt med syre. Därefter kan du hålla lite extra koll på fisken och se om det lugnar sig och återgår till det vanliga eller om den kanske har en sjukdom eller något annat problem.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2020-03-17 12:33
#9

Börja med ett vattenbyte och se hur det blir efter det.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: