Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (12) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
O.T Off topic och lekar

Dagens Bild

2020-03-02 13:05 #0 av: Rovfisk

Tänkte vi skulle försöka dra igång en dagens bild tråd. 

Posta era bilder, det behöver absolut inte vara akvarierelaterat. Har ni knäppt en bild eller har en bild som ni tycker är fin, gullig otäck eller vad som.

En hund,en katt,en blomma,en teckning, ett smådjur  Vilket som, det är bara att posta och skriv gärna vad bilden föreställer :)

(Gerbilerna på headerbilden bor inte i den lådan de befinner sig i på bilden, det är bara en fraktlåda ;) )

*Sajtvärd på Akvariefisk,,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)
*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-02 13:58 #1 av: 5ara

Då lägger jag upp en hundvariant på ett riktigt mikrofon-fluff. Hittade den i en gammal tråd här på iFokus och den är på min hund för cirka fyra år sedan. Han var precis nyfönad och fick leka en stund innan jag satte upp fluffet med en snodd.

Anmäl
2020-03-02 14:40 #2 av: Rovfisk

NAAAWWKär

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-02 15:48 #3 av: Maleficum

#1 Vilken frilla! :D

Kenzie är bortskämd så jag brukar få hålla i grenarna åt honom så han ska komma åt all bark och äta (ibland vill han inte ha om jag inte skalar pinnen åt honom).

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2020-03-02 17:29 #4 av: Lillyrod

Ser den stackars vovven någonting med den frissan? Det ser jättekul ut iallafall Skrattar

Kenzie är lika söt som vanligt. Jag antar att det är han som styr och ställer hemma.

Anmäl
2020-03-02 17:41 #5 av: 5ara

#3 Kenzie; så rolig och himlans söt!

#4 först när han ville springa ut, innan jag hade snoddat kalufsen, var jag typ rädd att han skulle skada sig men förvånansvärt nog verkade han kunna se en hel del där under. Hur han kunde det förstår jag inte och strax efter att bilden togs blev det snodd på vanligt vis.

Anmäl
2020-03-02 17:49 #6 av: Joline

Nicci

Anmäl
2020-03-02 18:59 #7 av: Maleficum

#4 Japp, Kenzie är bossen här hemma! Brukar kalla honom för världens bästa människotränare Skämtar

Och trots att han är blind har han den bästa förmågan att stirra ut en!

Och jag råkade stå i vägen för hans framfört häromdagen och det fick jag ju betala för! Lipar

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-02 19:16 #8 av: Lillyrod

#6 Så himla fin kisse. Inramningen hon har väntar vi på nu Skrattar

Men Kenzie då. Inte bita morsan. Det kan bli indragning på godiset då Skämtar

Anmäl
2020-03-02 19:59 #9 av: Lillyrod

Tomater och paprika-tillverkning

Anmäl
2020-03-02 20:18 #10 av: Fislisa

Lilla Taz, som har en väldigt lång tunga 🤣🤣

Anmäl
2020-03-02 21:58 #11 av: Maleficum

#10 Lång tunga? Fjant hade lång tunga!

Alltid funderat på hur man mäter tungan (finns ju i Guinness rekordbok längsta hund tunga).

#9 Har planer på att försöka odla paprika i år (förra året gick inge vidare då plantan blev smittad av spinn och tyvärr inte klara sig).

#6 Vilken härlig ögonfärg!

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-02 22:14 #12 av: Fislisa

#11 Ja haha den hänger alltid utanför munnen 🤣

Anmäl
2020-03-02 22:49 #13 av: Maleficum

#12 Bruka den göra på Fjant också, speciellt när han låg och sov!

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-03 11:04 #14 av: 5ara

Här har det kommit många härliga bilder, förutom Maleficums bitna fotknöl, lite annan kategori på den...

#6 Jättefin kisse i vacker miljö!

#7 Det budskapet tar man inte miste på...

#9 åh, härligt! Nu närmar sig våren! Min mamma köpte sig en liten odlings-station från Ikea och det växer alldeles galet. Den är av aquaponic-typ med ljus. Hon hade inte tålamod att vänta till våren.

#10, #11 vilka tungor! Jag har tyckt att min hunds tunga är stor men efter att ha sett dessa bilder har jag omvärderat situationen och hans tunga är nog högst normal till sin storlek. Så söta vovvar!!!

Anmäl
2020-03-03 12:30 #15 av: Rovfisk

Jättemycket fina bilder. Fortsätt posta bilder :)

#6 Längtar efter inramningen som syns på bilden Kär

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-03 13:01 #16 av: Maleficum

För att ge något att sukta över, en gammal bild från Sofieros trädgård (från tiden när jag bodde i Skåne).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-03 13:30 #17 av: Rovfisk

Ohhhh Vad vackert Kär

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-03 20:43 #18 av: 5ara

Vilka kontraster mellan #15 och #16. Nu längtar jag till våren!!!

Anmäl
2020-03-06 17:46 #19 av: Lillyrod

Söta Gizmo tar igen sig i monamössan. Ett skönt krypin Glad

Anmäl
2020-03-06 17:49 #20 av: Maleficum

Min lilla "Bumblebun" fick sig en liten uppdatering idag med lite maskrosor på ängen (för vem har någonsin sett en grön äng med enbart en maskros?)

Hade lite fundering på att försöka göra några stjärnor på himlen (då den ser lite mörkare ut i verkligheten) men det såg mer ut som snö så gav upp den iden.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-06 17:55 #21 av: Lillyrod

Så fin!

Anmäl
2020-03-07 12:45 #22 av: Rovfisk

#20 Jättefin Kär

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-08 07:21 #23 av: Lillyrod

Det var ganska grått här för någon dag sedan. Eller det har det nog varit mest hela vintern i den här änden av landet Skrattar

Anmäl
2020-03-08 11:34 #24 av: Rovfisk

Matleverans Skämtar

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-08 13:33 #25 av: Rovfisk

Har lekt lite med paint och fixat en banner till mässgruppen på facebook. Blev riktigt nöjd faktiskt Skrattar

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-08 16:46 #26 av: 5ara

#20 kolla vilken sötnos! Vad duktig du är på att måla!

#26 oj, oj! Fint ska det visst vara! Snyggt!

Anmäl
2020-03-08 20:10 #27 av: Maleficum

En liten före bild på Mira från innan klippningen idag.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-08 20:12 #28 av: Maleficum

Och efter hon fått sin första vår klippning!

Hon tyckte det var lite jobbigt med benen, speciellt frambenen så de blev inte så jämna och snygga men tycker hon ändå skötte sig bra för att vara första gången för hel rakning!

Ska klippa lite kortare på öronen också men tyckte hon kämpat på så bra så jag gör det nästa vecka när det är klo klippar dags.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-08 20:15 #29 av: Maleficum

Sen fick vi tajta till selen lite för den började glappa när all päls försvann!

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-08 20:43 #30 av: Lillyrod

Nu ser man ju hur hon ser ut ordentligt Glad

Anmäl
2020-03-08 20:53 #31 av: Maleficum

#30 Och jag upptäckte också att hon allt som oftast står med framtassarna lite utåtvinklade också, det syntes inte när tassarna var fluffbollar :)

Och hon är så mjuk och gosig i pälsen!

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-08 22:26 #32 av: 5ara

#28, #29 Åh, så härligt med vårfrisyr! Så söt hon är!!! Ja, det gör verkligen skillnad när pälsen försvinner. Halsband, selar och täcken sitter helt plötsligt lösa allihop. Som du säger; pälsen är så mjuk och go när de är nyklippta.

Även mitt lilla lakritstroll fick samma behandling i helgen. Jag tyckte dock det var lite kallt så han har faktiskt fått ha täcke en del.

Ursäkta för den dåliga bildkvaliteten.

Anmäl
2020-03-08 23:14 #33 av: Maleficum

#32 Lär bli täcke på vid dåligt väder och om det blir kallt för lilla Mira också :)

Hur ofta brukar din bli klippt? Har försökt planera in lite klipptillfällen (som ska passa med resor till sommarstugan och sånt) men har ju inte hunnit lära sig hur fort pälsen växer än (mer än att det väl är långsammare än på Kenzie som ju har en päls som växer ca 1mm/dygn).

Han ser också väldigt stilig ut trots suddig bild.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-09 09:14 #34 av: 5ara

#33 oj, vad fort Kenzies päls växer! Så fort växer den inte på pudlar, på en månad växer den 1-2 cm ungefär. Men eftersom pälsen är lockig tycker jag inte man märker riktigt hur lång den verkligen blivit förrän det är dags för bad, fön och borstning.

Jag är lite latmask när det kommer till klippningen. Nosen och tassarna tar jag ungefär en gång i månaden men det andra är det inte någon riktig ordning på. När han verkar varm klipper jag ner honom och när vintern närmar sig sparar jag ut och frisyrklipper honom med sax en eller två gånger och sen klipper jag ner honom igen när våren närmar sig. Totalt sett blir han klippt kanske 4-5 gånger om året, bortsett från nos och tassar då.

När han var i tovåldern var det inte kul men hans vuxenpäls är nästan löjligt lättskött. Han får inga tovor så mellan klipptillfällena gör jag inget alls med hans päls. Givetvis blir pälsen oborstad, men som sagt inga tovor som tar lång tid att reda ut. Hur är det med din? Har hon fått sin vuxenpäls än?

Anmäl
2020-03-09 11:25 #35 av: Rovfisk

Jättefina bilder på nyfriserade vovvar Kär

#26 Jo jag blev väldigt nöjd. Vi har ju så trevliga säljare som fixar bilder åt mig om jag behöver några, och jag har tillåtelse att hämta de bilder jag vill på deras hemsidor och använda Skrattar

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-09 11:38 #36 av: Maleficum

#34 Hoppas våran också får sån lättskött päls :)

Mira är bara 6 månader så ingen vuxenpäls än på henne. Min plan är väl att göra en till nedrakning i slutet av juni och sen en till hösten och därefter så kommer vi väl låta pälsen växa lite mer inför vintern men kanske att man får använda sig av distans kammen och raka ner lite nån gång under vintern också då (klippte med den över nyår och blev rätt bra vinterlängd kändes det som) men sen blir det väl lite beroende på hur hennes päls blir och hur väl mamma och pappa kommer sköta den mellan klippningarna Skämtar

Är nog skönt det inte växer lika fort som för Kenzie! Här är lite jämförelse på hans päls, nyrakad 30 januari (efter 2-3 dagar ser man inte huden längre) och pälsade bilden är från 1 mars så en månads skillnad (samma bild som i #3)!

Ofta brukar man klippa dem minst vart tredje månad men efter den där extremvarma sommaren har han börjat få lite hudproblem (kan anas på den nakna bilden) när pälsen blir för lång så klipper honom oftast vart annan månad numera, är glad han är rätt van med klippmaskin för det gör att det iaf går lite snabbare och smidigare.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-09 12:06 #37 av: 5ara

#36 vilken makalös pälsproduktion han har Kenzie!

Om hon bara är sex månader så har hon väl knappt kommit i tovåldern än? Hoppas att ni får en lindrig variant!

Tycker att din klipp-planering låter bra. Jag ”fuskar” ofta på sommaren genom att använda ett skär som lämnar 3 mm. Då klipper det så pass nära huden att det inte gör något om den inte är borstad innan. Det går ta sig igenom pälsen med 6 mm också men det tar längre tid och det var det jag gjorde i helgen med honom. Jag struntar i om skären slits lite i onödan och badar honom i regel inte innan jag klipper med maskin. Sparar massa med tid! Bada, föna och borsta tar ungefär 3 timmar för mig. Borde i och för sig vara en aning smidigare med en mindre hund som Mira. Mindre mängd päls helt enkelt.

Anmäl
2020-03-09 12:26 #38 av: Maleficum

#37 Nu klippte jag med ett skär som lämnar 9mm men var lite tovor på benen så där fick jag ta skäret som lämnar 3mm (därför det blev lite hackigt och knasigt på benen) men för övrigt har det inte varit några speciella tovor (pytte lite under halsbandet då det sitter på hela tiden) så trots att hon var nybadad behövde jag inte borsta henne innan utan det gick att bara raka på när hon var torr. Använde ofta 3mm på Fjant (så man slapp klippa honom så ofta) men tror mina föräldrar skulle tycka det blev för kort.

Lite smidigare och snabbare med mindre hund fast samtidigt lite pluttigare att komma åt på vissa ställen också. Blev 132g päls jag rakade av (nästan samma vikt som pälsen jag rakade av från vår labrador vid ett tillfälle) går ju också att jämföra med en angorakanin som kan lämna runt 200g päls vid en klippning.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-09 22:03 #39 av: 5ara

#38 låter som en helt hanterbar mängd tovor. Hoppas att tovåldern inte blir värre än så för er.

Ja, det är ju andra utmaningar med en mindre hund så klart.

Kul att väga pälsen! Det ska jag försöka göra nästa gång jag klipper ner honom. Tänka sig vad mycket päls en kanin kan producera. Makalöst!

Anmäl
2020-03-09 22:10 #40 av: Maleficum

#39 Verkligen makalöst! Minns jag rätt så ger de typ 4 gånger så mycket ull/kg kroppsvikt om man jämför med får.

Kvällstid när jag går för att borsta tänderna kommer han ofta till badrummet och försöker skynda på mig att krypa i säng för han vet att han alltid får äppelgrenar precis innan jag går och lägger mig. (Film)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-11 19:28 #41 av: Lillyrod

Mat är gott. En kycklingpaj jag gjorde för några dagar sen Glad

Anmäl
2020-03-11 19:49 #42 av: Maleficum

Mira är hos mig idag för övernattning. Försöker intala henne att Kenzie inte vill leka, speciellt inte jaga lekar. Går bra för det mesta speciellt så länge Kenzie inte skuttar runt massor men Mira får gå med koppel släpandes för säkerhets skull. Svårt att hålla sitt lekfulla valpsinne i schack när det finns en fluffig lekkompis som hoppar runt. Är tur Kenzie är så van med hundar och för det mesta inte bryr sig.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-12 10:41 #43 av: 5ara

Och plötsligt är den här en trogen följeslagare...

Anmäl
2020-03-12 17:37 #44 av: Lillyrod

Jag använder inte mycket handsprit även om jag har det i min arbetsbil. Däremot tvättar jag händerna med tvål varje gång jag får tillfälle.

Anmäl
2020-03-12 21:14 #45 av: 5ara

#44 jag har så lätt för att typ klia mig i ögonen, och såna saker, utan att jag tänker på det så jag använder handsprit när det inte finns möjlighet att tvätta händerna direkt. Till exempel idag när jag varit och handlat och så...

Anmäl
2020-03-13 00:34 #46 av: Rovfisk

Har också handsprit i fickan eller väskan :)

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-13 08:48 #47 av: molam

Xerox visar stolt upp sin senaste leksak, pellefanten, han har ju verkligen dom vackraste ögon jag någonsin skådat, så snälla och fina Kär

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2020-03-13 09:25 #48 av: Lillyrod

Tjusig villa. Erik XIV t ex har bott här.

Anmäl
2020-03-13 09:55 #49 av: 5ara

#41 ser minst sagt mumsigt ut!

#42 kan verkligen tänka mig att det är bäst att ha koppel på henne. En kanin måste väl vara jätteroligt! Min syster hade en kanin när min hund var valp. Den var dock väldigt framåt och när hunden låg och vilade hoppade den upp på honom. Detta fick honom att vara lite avvaktande mot den och kaninen kunde få hoppa runt utan en pudel efter som var nyfiken hela tiden. Tror min lilla buspudel kunde ha varit ganska jobbig annars.

#47 oj, vilken sötnos!

#48 j, det finns många sett att bo på. Mitt lilla hus skulle väl rymmas i ett sovrum där.

Anmäl
2020-03-13 10:21 #50 av: 5ara

Näsan rinner så idag är jag hemma. Ni får nog stå ut med en del inlägg från mig under dagen. Ingen feber så särskilt dålig känner jag mig inte, men ute i samhället är mitt snörvlande måttligt uppskattat.

Ironin i att vårfrisera hunden lagom till typ vinterns första snö här...

Anmäl
2020-03-13 21:19 #51 av: Maleficum

Påbörja ett nytt måleriprojekt idag. Har redan målat den på ett fat tidigare men tänkte utmana mig och måla den igen.

Kan man se än vad det ska föreställa (ögon kommer i framtiden)?

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-14 10:18 #52 av: 5ara

#51 Tjusigt!

Anmäl
2020-03-14 11:34 #53 av: Rovfisk

Wow vilken snygg.

Tror det kan föreställa en Kampfiskhane, sett ovanifrån Skrattar

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-14 11:39 #54 av: 5ara

Inte så tokigt med den här typen av vår-/vinterväder trots allt. Kände mig dock som en vampyr i solen. Ljuset tillsammans med den vita snön var för mycket för mina ovana ögon; hade behövt solglasögon!

Anmäl
2020-03-14 12:39 #55 av: Maleficum

#52 Tack :)

#53 Du har så rätt!

Här är versionen jag målade på ett fat för några år sedan. Väldig skillnad att måla på porslin med "äkta" porslinsfärg och att måla med akrylfärg på panå/duk.

Såg att jag behöver flytta ner bröstfenorna och gälarna lite, hamnade lite för högt upp.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-14 12:46 #56 av: Lillyrod

Väldigt fint målat. Bra av Rovfisk att gissa rätt också.

Jag tänkte på fisk men kunde inte få ihop det med det jag nu vet är stora fenor. Hade inte en tanke på kampfisk Glad

Anmäl
2020-03-14 13:08 #57 av: Maleficum

#56 Tack :) Tycker också det är snyggt gissat! Jag som ändå vet hur resultatet bör se ut hade lite svårt i början att se det (speciellt innan jag började på fenorna) såg lite mer ut som en konstig banan i början!

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-14 13:28 #58 av: Lillyrod

Skrattar

Anmäl
2020-03-14 14:22 #59 av: TccT

Hur tänkte dom här🤔
Ser lite roligt ut först ändå😁

Anmäl
2020-03-14 14:28 #60 av: Lillyrod

Hoppa!!  Skrattar

Anmäl
2020-03-14 14:48 #61 av: 5ara

#59 Haha! Ja, verkar som det var något som inte blev riktigt som det var tänkt från början!

Anmäl
2020-03-14 14:54 #62 av: Joline

Minou

Anmäl
2020-03-14 14:55 #63 av: Lillyrod

Hallå. Strunta i de där fiskarna nu. Jag är ju här!

Anmäl
2020-03-14 15:27 #64 av: molam

#51, är det illa att jag tänkte struts? xD

Anmäl
2020-03-14 17:33 #65 av: Maleficum

#64 Nej, dem har ju rätt fluffiga fjädrar så skulle ju inte vara helt omöjligt att göra den till en struts :)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-15 17:54 #66 av: Cecilia.S

Kunde inte låta bli att ta en liten minnesbild bredvid 140-hindret som vi hoppade idag... Förlägen Min fina lilla plutt.

Anmäl
2020-03-15 18:09 #67 av: 5ara

#66 oj, vad ni hoppar!!! Imponerande!

Anmäl
2020-03-15 18:11 #68 av: Cecilia.S

#67 Så roligt att hoppa med vår lille älskling! Han är så glad!Kär

Anmäl
2020-03-15 18:14 #69 av: Maleficum

Kenzie är lite rolig, av någon anledning vill han inte gå in i köket när jag är hemma så han står alltid och sträcker sig in när jag rotar i kylen (för det kan ju komma något gott) sen kan jag mitt i natten (om jag tex måste gå upp på toa) se honom ligga och sova inne i köketSkrattar Han har dessutom sin "svala" plats under ena skåpet där det saknas golv så han kan ligga direkt på cementgrunden som han brukar utnyttja speciellt på sommaren.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-15 19:40 #70 av: Cecilia.S

#69 Gapskrattar Så söt haha!

Anmäl
2020-03-16 11:25 #71 av: 5ara

#69 Haha! Den där kaninen alltså!

Anmäl
2020-03-16 16:09 #72 av: Rovfisk

Vi känner oss SÅÅÅÅÅ sexiga när vi går in till patienterna Gapskrattar

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-16 19:07 #73 av: Lillyrod

Finns inget Coronavirus som vågar sig in där. Du är redo för strid!

Anmäl
2020-03-16 20:10 #74 av: Cecilia.S

#72 Hahaha snyggt Gapskrattar Man måste känna sig riktigt smidig kan jag tänka mig...!

Anmäl
2020-03-16 23:08 #75 av: Maleficum

Idag får min kusin stå för dagens bild https://www.instagram.com/p/B9yj8Uhlu3E/

#72 Är ju till och med matchande i färgen ju! Även om jag nog föredragit att ha det i lila Skämtar

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-17 11:06 #76 av: 5ara

#72 Men hjälp! Vilken mundering! Blir det inte jättevarmt inklädd i all den plasten?

#75 jaså minsann, det är han som har köpt allt toapapper?!

Anmäl
2020-03-17 13:37 #77 av: Rovfisk

#73 Nope, Vi slår tillbaka med storsläggan Skrattar

#74 Ja eller hur GalenGapskrattar

#75 Jahaaa, det är därför det är slut på toapapper över allt FörskräcktGapskrattar

#76 Jo det blir jättevarmt. Vi är alldeles fuktig om armarna och i ansiktet när vi klär av oss.

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-17 16:46 #78 av: Maleficum

Precis, är han som har hamstrat :P

En av Kenzie alla sovplatser. Ibland vill han sova med mig inne i sovrummet (troligtvis för jag har ganska svalt i sovrummet speciellt på denna plats då det är precis under vädringsfönstret). Han smälter rätt bra på min "fäll" så man får passa sig så man inte råkar trampa på honom när man går upp ur sängen.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-17 18:10 #79 av: Lillyrod

Tussilago!!

Anmäl
2020-03-17 19:03 #80 av: Cecilia.S

Jag såg också tussilago igår! ÄNTLIGEN!

Anmäl
2020-03-18 10:00 #81 av: Rovfisk

Har inte sett nåt i blomväg ute än så länge. Men det kommer väl.

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-18 10:42 #82 av: 5ara

Nämen, kolla!!! Så fint! Jag har inte sett någon tussilago än men borde väl komma när som helst nu då.

Anmäl
2020-03-20 19:19 #83 av: Maleficum

Fortsatt måla på fisken idag (#51). Flytta gälarna och bröstfenorna och så har den fått ögon.

Såg sen att jag satt de andra fenorna lite fel också men tror inte det märks på samma sätt så det få vara så (även om den nog hade sett konstig ut om man målat den från sidan med samma fenpositioner) såg att jag gjort precis samma miss på porslinsvarianten Skrattar.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-20 20:40 #84 av: Rovfisk

Jag roar mig ...i vanlig ordning...med akvariepyssel ;)

Ska tömma akvariumet för att byta inriktning ;)

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-26 16:25 #85 av: 5ara

Förra året lät jag mina penséer stå kvar för att de skulle självså sig till detta året. Den milda vintern har dock gjort att en del inte ens vissnat så nu är det redan nya blommor på gång.

Anmäl
2020-03-26 18:10 #86 av: Lillyrod

Vad roligt. Här har grannen knölat ner minipåskliljor i gräsmattan bl a under vårt lådställ för postlådor under några år. Det är så vackert nu. Ska komma ihåg att fota i morgon. 

Tyvärr har styrelsen fått för sig att gräsmattorna ska bort och det ska läggas plattor istället. Vi får rädda lökarna på något vis.

Anmäl
2020-03-26 19:09 #87 av: Rovfisk

#86 Synd om de plockar bort gräsmattorna, dom vill man ju ha kvar.

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-26 19:44 #88 av: Maleficum

Mira är kvick att hoppa upp på vågen! Väger ni 6,1kg :D Fick nosen rakad idag och klorna klippta.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2020-03-27 09:09 #89 av: 5ara

#86 vilken rolig grej! Det får du visa bild på! Trist att gräsmattorna försvinner. Varför har de beslutat något sånt?

#88 Stora, duktiga tjejen! Så söt hon är med sina lite utåttåade framtassar!

Anmäl
2020-03-27 10:08 #90 av: Cecilia.S

#86 Ser fram emot bild! Men oj så tråkigt med gräsmattorna. Jag föredrar gräs och natur framför stenplattor alla dar i veckan...

Anmäl
2020-03-27 11:30 #91 av: Lillyrod

Bild. Jag tror inte att grannen under mej får ha sina påskliljor och rosor kvar heller. 

Nu hade tydligen vaktmästaren/vicevärden sagt något helt annat igår än vad det står i informationsbladet men han pratar i nattmössan ganska ofta. Det går inte att lita på att det han säger är sant. 

I infon står det att plattorna ska gå ut till gångvägen vilket måste betyda asfalten. Vi ska få nya trappor upp till andra våningen och då gör de om utanför samtidigt. De kopierar en annan bostadsrättsförening som gjort det här innan.

Anmäl
2020-03-27 22:32 #92 av: molam

Dagens från mig får bli en bebis som äntligen satt upp öronen, nu börjar man se vilken ras det är Skrattar

Anmäl
2020-03-28 09:20 #93 av: Cecilia.S

#91 Kär

#92 Ååh så söt!

Anmäl
2020-03-28 09:40 #94 av: 5ara

#91 Jättefint!!! Väldigt söta små påskliljor!

#92 Ja, nu syns det betydligt mer vad det är för ras! Fantastiskt söt!!!

Anmäl
2020-03-29 11:11 #95 av: Rovfisk

#88 Fina duktiga Mira Kär

#91 Vad fint Hjärta

#92 Lilla råttan som flyttar in om ett par veckor ;)

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-29 11:21 #96 av: Rovfisk

Dagens bild från mig blir från gårddagens terrariemässa.

Nej, vi stängde inte ner helt, trots beslutet som kom på Fredag eftermiddag. Anledningen att vi inte stängde ner helt är att det var väldigt mycket leveranser som skulle komma till mässan, från hela Norrland och många behövde köpa mat till djuren.

2 av säljarna ( som hade stora förbeställningar som dessutom var betalda) var redan på plats i lokalen och en tredje var på väg när beslutet kom

Besökarna hamstrade mat och lampor, värmemattor och lysrör till sina terrarier. Vissa hade förbokat och betalat djur redan långt innan (jag och Molam är en utav dem), vi hamstrade också det som skulle kunna behövas. Butikerna tar inte gärna hem massa lager, vilket är fullt förståeligt i dessa tider. Tillbehör och terrarier är inte billigt, inte ens i inköp så butikerna vill inte köpa på sig, eftersom många blir förmodligen också tvungen att stänga  under en period.

Under de 5 timmar vi hade öppet hade vi 136 besökare i lokalen. Utspridda på 1000 kvm.

Alla var inte där samtidigt heller.

*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-03-29 12:53 #97 av: Maleficum

I fredags firade Zerelda sin ettårsdag så jag fixa "kanintårta" åt dem. Mycket uppskattat (och Kenzie uppskattade att få sin tårtbit långt bort från de andra två).

Hemsida
Instagram

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.