Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 2412 ggr
Draken
3/2/20, 1:05 PM

Dagens Bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte vi skulle försöka dra igång en dagens bild tråd. 

Posta era bilder, det behöver absolut inte vara akvarierelaterat. Har ni knäppt en bild eller har en bild som ni tycker är fin, gullig otäck eller vad som.

En hund,en katt,en blomma,en teckning, ett smådjur  Vilket som, det är bara att posta och skriv gärna vad bilden föreställer :)

(Gerbilerna på headerbilden bor inte i den lådan de befinner sig i på bilden, det är bara en fraktlåda ;) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
5ara
3/2/20, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då lägger jag upp en hundvariant på ett riktigt mikrofon-fluff. Hittade den i en gammal tråd här på iFokus och den är på min hund för cirka fyra år sedan. Han var precis nyfönad och fick leka en stund innan jag satte upp fluffet med en snodd.

Draken
3/2/20, 2:40 PM
#2

NAAAWW😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/2/20, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Vilken frilla! :D

Kenzie är bortskämd så jag brukar få hålla i grenarna åt honom så han ska komma åt all bark och äta (ibland vill han inte ha om jag inte skalar pinnen åt honom).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/2/20, 5:29 PM
#4

Ser den stackars vovven någonting med den frissan? Det ser jättekul ut iallafall 😃

Kenzie är lika söt som vanligt. Jag antar att det är han som styr och ställer hemma.

5ara
3/2/20, 5:41 PM
#5

#3 Kenzie; så rolig och himlans söt! #4 först när han ville springa ut, innan jag hade snoddat kalufsen, var jag typ rädd att han skulle skada sig men förvånansvärt nog verkade han kunna se en hel del där under. Hur han kunde det förstår jag inte och strax efter att bilden togs blev det snodd på vanligt vis.

Joline
3/2/20, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nicci

Annons:
Maleficum
3/2/20, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4 Japp, Kenzie är bossen här hemma! Brukar kalla honom för världens bästa människotränare 😉

Och trots att han är blind har han den bästa förmågan att stirra ut en!

Och jag råkade stå i vägen för hans framfört häromdagen och det fick jag ju betala för! 😛

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/2/20, 7:16 PM
#8

#6 Så himla fin kisse. Inramningen hon har väntar vi på nu 😃

Men Kenzie då. Inte bita morsan. Det kan bli indragning på godiset då 😉

Lillyrod
3/2/20, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tomater och paprika-tillverkning

Fislisa
3/2/20, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Lilla Taz, som har en väldigt lång tunga 🤣🤣

Maleficum
3/2/20, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Lång tunga? Fjant hade lång tunga!

Alltid funderat på hur man mäter tungan (finns ju i Guinness rekordbok längsta hund tunga).

#9 Har planer på att försöka odla paprika i år (förra året gick inge vidare då plantan blev smittad av spinn och tyvärr inte klara sig).

#6 Vilken härlig ögonfärg!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fislisa
3/2/20, 10:14 PM
#12

#11 Ja haha den hänger alltid utanför munnen 🤣

Maleficum
3/2/20, 10:49 PM
#13

#12 Bruka den göra på Fjant också, speciellt när han låg och sov!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
5ara
3/3/20, 11:04 AM
#14

Här har det kommit många härliga bilder, förutom Maleficums bitna fotknöl, lite annan kategori på den… #6 Jättefin kisse i vacker miljö! #7 Det budskapet tar man inte miste på… #9 åh, härligt! Nu närmar sig våren! Min mamma köpte sig en liten odlings-station från Ikea och det växer alldeles galet. Den är av aquaponic-typ med ljus. Hon hade inte tålamod att vänta till våren. #10, #11 vilka tungor! Jag har tyckt att min hunds tunga är stor men efter att ha sett dessa bilder har jag omvärderat situationen och hans tunga är nog högst normal till sin storlek. Så söta vovvar!!!

Draken
3/3/20, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jättemycket fina bilder. Fortsätt posta bilder :)

#6 Längtar efter inramningen som syns på bilden 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/3/20, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

För att ge något att sukta över, en gammal bild från Sofieros trädgård (från tiden när jag bodde i Skåne).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
3/3/20, 1:30 PM
#17

Ohhhh Vad vackert 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
3/3/20, 8:43 PM
#18

Vilka kontraster mellan #15 och #16. Nu längtar jag till våren!!!

Lillyrod
3/6/20, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Söta Gizmo tar igen sig i monamössan. Ett skönt krypin 🙂

Maleficum
3/6/20, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Min lilla "Bumblebun" fick sig en liten uppdatering idag med lite maskrosor på ängen (för vem har någonsin sett en grön äng med enbart en maskros?)

Hade lite fundering på att försöka göra några stjärnor på himlen (då den ser lite mörkare ut i verkligheten) men det såg mer ut som snö så gav upp den iden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
3/6/20, 5:55 PM
#21

Så fin!

Draken
3/7/20, 12:45 PM
#22

#20 Jättefin 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
3/8/20, 7:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Det var ganska grått här för någon dag sedan. Eller det har det nog varit mest hela vintern i den här änden av landet 😃

Draken
3/8/20, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Matleverans 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
3/8/20, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Har lekt lite med paint och fixat en banner till mässgruppen på facebook. Blev riktigt nöjd faktiskt 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
3/8/20, 4:46 PM
#26

#20 kolla vilken sötnos! Vad duktig du är på att måla! #26 oj, oj! Fint ska det visst vara! Snyggt!

Maleficum
3/8/20, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

En liten före bild på Mira från innan klippningen idag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
3/8/20, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Och efter hon fått sin första vår klippning!

Hon tyckte det var lite jobbigt med benen, speciellt frambenen så de blev inte så jämna och snygga men tycker hon ändå skötte sig bra för att vara första gången för hel rakning!

Ska klippa lite kortare på öronen också men tyckte hon kämpat på så bra så jag gör det nästa vecka när det är klo klippar dags.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
3/8/20, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Sen fick vi tajta till selen lite för den började glappa när all päls försvann!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/8/20, 8:43 PM
#30

Nu ser man ju hur hon ser ut ordentligt 🙂

Maleficum
3/8/20, 8:53 PM
#31

#30 Och jag upptäckte också att hon allt som oftast står med framtassarna lite utåtvinklade också, det syntes inte när tassarna var fluffbollar :)

Och hon är så mjuk och gosig i pälsen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/8/20, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#28, #29 Åh, så härligt med vårfrisyr! Så söt hon är!!! Ja, det gör verkligen skillnad när pälsen försvinner. Halsband, selar och täcken sitter helt plötsligt lösa allihop. Som du säger; pälsen är så mjuk och go när de är nyklippta. Även mitt lilla lakritstroll fick samma behandling i helgen. Jag tyckte dock det var lite kallt så han har faktiskt fått ha täcke en del. Ursäkta för den dåliga bildkvaliteten.

Maleficum
3/8/20, 11:14 PM
#33

#32 Lär bli täcke på vid dåligt väder och om det blir kallt för lilla Mira också :)

Hur ofta brukar din bli klippt? Har försökt planera in lite klipptillfällen (som ska passa med resor till sommarstugan och sånt) men har ju inte hunnit lära sig hur fort pälsen växer än (mer än att det väl är långsammare än på Kenzie som ju har en päls som växer ca 1mm/dygn).

Han ser också väldigt stilig ut trots suddig bild.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/9/20, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

#33 oj, vad fort Kenzies päls växer! Så fort växer den inte på pudlar, på en månad växer den 1-2 cm ungefär. Men eftersom pälsen är lockig tycker jag inte man märker riktigt hur lång den verkligen blivit förrän det är dags för bad, fön och borstning. Jag är lite latmask när det kommer till klippningen. Nosen och tassarna tar jag ungefär en gång i månaden men det andra är det inte någon riktig ordning på. När han verkar varm klipper jag ner honom och när vintern närmar sig sparar jag ut och frisyrklipper honom med sax en eller två gånger och sen klipper jag ner honom igen när våren närmar sig. Totalt sett blir han klippt kanske 4-5 gånger om året, bortsett från nos och tassar då. När han var i tovåldern var det inte kul men hans vuxenpäls är nästan löjligt lättskött. Han får inga tovor så mellan klipptillfällena gör jag inget alls med hans päls. Givetvis blir pälsen oborstad, men som sagt inga tovor som tar lång tid att reda ut. Hur är det med din? Har hon fått sin vuxenpäls än?

Annons:
Draken
3/9/20, 11:25 AM
#35

Jättefina bilder på nyfriserade vovvar 😍

#26 Jo jag blev väldigt nöjd. Vi har ju så trevliga säljare som fixar bilder åt mig om jag behöver några, och jag har tillåtelse att hämta de bilder jag vill på deras hemsidor och använda 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/9/20, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#36

#34 Hoppas våran också får sån lättskött päls :)

Mira är bara 6 månader så ingen vuxenpäls än på henne. Min plan är väl att göra en till nedrakning i slutet av juni och sen en till hösten och därefter så kommer vi väl låta pälsen växa lite mer inför vintern men kanske att man får använda sig av distans kammen och raka ner lite nån gång under vintern också då (klippte med den över nyår och blev rätt bra vinterlängd kändes det som) men sen blir det väl lite beroende på hur hennes päls blir och hur väl mamma och pappa kommer sköta den mellan klippningarna 😉

Är nog skönt det inte växer lika fort som för Kenzie! Här är lite jämförelse på hans päls, nyrakad 30 januari (efter 2-3 dagar ser man inte huden längre) och pälsade bilden är från 1 mars så en månads skillnad (samma bild som i #3)!

Ofta brukar man klippa dem minst vart tredje månad men efter den där extremvarma sommaren har han börjat få lite hudproblem (kan anas på den nakna bilden) när pälsen blir för lång så klipper honom oftast vart annan månad numera, är glad han är rätt van med klippmaskin för det gör att det iaf går lite snabbare och smidigare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/9/20, 12:06 PM
#37

#36 vilken makalös pälsproduktion han har Kenzie! Om hon bara är sex månader så har hon väl knappt kommit i tovåldern än? Hoppas att ni får en lindrig variant! Tycker att din klipp-planering låter bra. Jag ”fuskar” ofta på sommaren genom att använda ett skär som lämnar 3 mm. Då klipper det så pass nära huden att det inte gör något om den inte är borstad innan. Det går ta sig igenom pälsen med 6 mm också men det tar längre tid och det var det jag gjorde i helgen med honom. Jag struntar i om skären slits lite i onödan och badar honom i regel inte innan jag klipper med maskin. Sparar massa med tid! Bada, föna och borsta tar ungefär 3 timmar för mig. Borde i och för sig vara en aning smidigare med en mindre hund som Mira. Mindre mängd päls helt enkelt.

Maleficum
3/9/20, 12:26 PM
#38

#37 Nu klippte jag med ett skär som lämnar 9mm men var lite tovor på benen så där fick jag ta skäret som lämnar 3mm (därför det blev lite hackigt och knasigt på benen) men för övrigt har det inte varit några speciella tovor (pytte lite under halsbandet då det sitter på hela tiden) så trots att hon var nybadad behövde jag inte borsta henne innan utan det gick att bara raka på när hon var torr. Använde ofta 3mm på Fjant (så man slapp klippa honom så ofta) men tror mina föräldrar skulle tycka det blev för kort.

Lite smidigare och snabbare med mindre hund fast samtidigt lite pluttigare att komma åt på vissa ställen också. Blev 132g päls jag rakade av (nästan samma vikt som pälsen jag rakade av från vår labrador vid ett tillfälle) går ju också att jämföra med en angorakanin som kan lämna runt 200g päls vid en klippning.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/9/20, 10:03 PM
#39

#38 låter som en helt hanterbar mängd tovor. Hoppas att tovåldern inte blir värre än så för er. Ja, det är ju andra utmaningar med en mindre hund så klart. Kul att väga pälsen! Det ska jag försöka göra nästa gång jag klipper ner honom. Tänka sig vad mycket päls en kanin kan producera. Makalöst!

Maleficum
3/9/20, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

#39 Verkligen makalöst! Minns jag rätt så ger de typ 4 gånger så mycket ull/kg kroppsvikt om man jämför med får.

Kvällstid när jag går för att borsta tänderna kommer han ofta till badrummet och försöker skynda på mig att krypa i säng för han vet att han alltid får äppelgrenar precis innan jag går och lägger mig. (Film)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/11/20, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Mat är gott. En kycklingpaj jag gjorde för några dagar sen 🙂

Annons:
Maleficum
3/11/20, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Mira är hos mig idag för övernattning. Försöker intala henne att Kenzie inte vill leka, speciellt inte jaga lekar. Går bra för det mesta speciellt så länge Kenzie inte skuttar runt massor men Mira får gå med koppel släpandes för säkerhets skull. Svårt att hålla sitt lekfulla valpsinne i schack när det finns en fluffig lekkompis som hoppar runt. Är tur Kenzie är så van med hundar och för det mesta inte bryr sig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/12/20, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Och plötsligt är den här en trogen följeslagare…

Lillyrod
3/12/20, 5:37 PM
#44

Jag använder inte mycket handsprit även om jag har det i min arbetsbil. Däremot tvättar jag händerna med tvål varje gång jag får tillfälle.

5ara
3/12/20, 9:14 PM
#45

#44 jag har så lätt för att typ klia mig i ögonen, och såna saker, utan att jag tänker på det så jag använder handsprit när det inte finns möjlighet att tvätta händerna direkt. Till exempel idag när jag varit och handlat och så…

Draken
3/13/20, 12:34 AM
#46

Har också handsprit i fickan eller väskan :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
3/13/20, 8:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Xerox visar stolt upp sin senaste leksak, pellefanten, han har ju verkligen dom vackraste ögon jag någonsin skådat, så snälla och fina 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
3/13/20, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Tjusig villa. Erik XIV t ex har bott här.

Annons:
5ara
3/13/20, 9:55 AM
#49

#41 ser minst sagt mumsigt ut! #42 kan verkligen tänka mig att det är bäst att ha koppel på henne. En kanin måste väl vara jätteroligt! Min syster hade en kanin när min hund var valp. Den var dock väldigt framåt och när hunden låg och vilade hoppade den upp på honom. Detta fick honom att vara lite avvaktande mot den och kaninen kunde få hoppa runt utan en pudel efter som var nyfiken hela tiden. Tror min lilla buspudel kunde ha varit ganska jobbig annars. #47 oj, vilken sötnos! #48 j, det finns många sett att bo på. Mitt lilla hus skulle väl rymmas i ett sovrum där.

5ara
3/13/20, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Näsan rinner så idag är jag hemma. Ni får nog stå ut med en del inlägg från mig under dagen. Ingen feber så särskilt dålig känner jag mig inte, men ute i samhället är mitt snörvlande måttligt uppskattat. Ironin i att vårfrisera hunden lagom till typ vinterns första snö här…

Maleficum
3/13/20, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Påbörja ett nytt måleriprojekt idag. Har redan målat den på ett fat tidigare men tänkte utmana mig och måla den igen.

Kan man se än vad det ska föreställa (ögon kommer i framtiden)?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/14/20, 10:18 AM
#52

#51 Tjusigt!

Draken
3/14/20, 11:34 AM
#53

Wow vilken snygg.

Tror det kan föreställa en Kampfiskhane, sett ovanifrån 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
3/14/20, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Inte så tokigt med den här typen av vår-/vinterväder trots allt. Kände mig dock som en vampyr i solen. Ljuset tillsammans med den vita snön var för mycket för mina ovana ögon; hade behövt solglasögon!

Maleficum
3/14/20, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

#52 Tack :)

#53 Du har så rätt!

Här är versionen jag målade på ett fat för några år sedan. Väldig skillnad att måla på porslin med "äkta" porslinsfärg och att måla med akrylfärg på panå/duk.

Såg att jag behöver flytta ner bröstfenorna och gälarna lite, hamnade lite för högt upp.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
3/14/20, 12:46 PM
#56

Väldigt fint målat. Bra av Rovfisk att gissa rätt också.

Jag tänkte på fisk men kunde inte få ihop det med det jag nu vet är stora fenor. Hade inte en tanke på kampfisk 🙂

Maleficum
3/14/20, 1:08 PM
#57

#56 Tack :) Tycker också det är snyggt gissat! Jag som ändå vet hur resultatet bör se ut hade lite svårt i början att se det (speciellt innan jag började på fenorna) såg lite mer ut som en konstig banan i början!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/14/20, 1:28 PM
#58

😃

TccT
3/14/20, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Hur tänkte dom här🤔 Ser lite roligt ut först ändå😁

Lillyrod
3/14/20, 2:28 PM
#60

Hoppa!!  😃

5ara
3/14/20, 2:48 PM
#61

#59 Haha! Ja, verkar som det var något som inte blev riktigt som det var tänkt från början!

Joline
3/14/20, 2:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Minou

Annons:
Lillyrod
3/14/20, 2:55 PM
#63

Hallå. Strunta i de där fiskarna nu. Jag är ju här!

molam
3/14/20, 3:27 PM
#64

#51, är det illa att jag tänkte struts? xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
3/14/20, 5:33 PM
#65

#64 Nej, dem har ju rätt fluffiga fjädrar så skulle ju inte vara helt omöjligt att göra den till en struts :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
3/15/20, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Kunde inte låta bli att ta en liten minnesbild bredvid 140-hindret som vi hoppade idag… 😊 Min fina lilla plutt.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
3/15/20, 6:09 PM
#67

#66 oj, vad ni hoppar!!! Imponerande!

Cecilia.S
3/15/20, 6:11 PM
#68

#67 Så roligt att hoppa med vår lille älskling! Han är så glad!😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Maleficum
3/15/20, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Kenzie är lite rolig, av någon anledning vill han inte gå in i köket när jag är hemma så han står alltid och sträcker sig in när jag rotar i kylen (för det kan ju komma något gott) sen kan jag mitt i natten (om jag tex måste gå upp på toa) se honom ligga och sova inne i köket😃 Han har dessutom sin "svala" plats under ena skåpet där det saknas golv så han kan ligga direkt på cementgrunden som han brukar utnyttja speciellt på sommaren.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Cecilia.S
3/15/20, 7:40 PM
#70

#69 😂 Så söt haha!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
3/16/20, 11:25 AM
#71

#69 Haha! Den där kaninen alltså!

Draken
3/16/20, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Vi känner oss SÅÅÅÅÅ sexiga när vi går in till patienterna 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
3/16/20, 7:07 PM
#73

Finns inget Coronavirus som vågar sig in där. Du är redo för strid!

Cecilia.S
3/16/20, 8:10 PM
#74

#72 Hahaha snyggt 😂 Man måste känna sig riktigt smidig kan jag tänka mig…!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Maleficum
3/16/20, 11:08 PM
#75

Idag får min kusin stå för dagens bild https://www.instagram.com/p/B9yj8Uhlu3E/

#72 Är ju till och med matchande i färgen ju! Även om jag nog föredragit att ha det i lila 😉

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/17/20, 11:06 AM
#76

#72 Men hjälp! Vilken mundering! Blir det inte jättevarmt inklädd i all den plasten? #75 jaså minsann, det är han som har köpt allt toapapper?!

Annons:
Draken
3/17/20, 1:37 PM
#77

#73 Nope, Vi slår tillbaka med storsläggan 😃

#74 Ja eller hur 🤪😂

#75 Jahaaa, det är därför det är slut på toapapper över allt 😮😂

#76 Jo det blir jättevarmt. Vi är alldeles fuktig om armarna och i ansiktet när vi klär av oss.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/17/20, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Precis, är han som har hamstrat :P

En av Kenzie alla sovplatser. Ibland vill han sova med mig inne i sovrummet (troligtvis för jag har ganska svalt i sovrummet speciellt på denna plats då det är precis under vädringsfönstret). Han smälter rätt bra på min "fäll" så man får passa sig så man inte råkar trampa på honom när man går upp ur sängen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/17/20, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Tussilago!!

Cecilia.S
3/17/20, 7:03 PM
#80

Jag såg också tussilago igår! ÄNTLIGEN!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
3/18/20, 10:00 AM
#81

Har inte sett nåt i blomväg ute än så länge. Men det kommer väl.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
3/18/20, 10:42 AM
#82

Nämen, kolla!!! Så fint! Jag har inte sett någon tussilago än men borde väl komma när som helst nu då.

Maleficum
3/20/20, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Fortsatt måla på fisken idag (#51). Flytta gälarna och bröstfenorna och så har den fått ögon.

Såg sen att jag satt de andra fenorna lite fel också men tror inte det märks på samma sätt så det få vara så (även om den nog hade sett konstig ut om man målat den från sidan med samma fenpositioner) såg att jag gjort precis samma miss på porslinsvarianten 😃.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Draken
3/20/20, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Jag roar mig …i vanlig ordning…med akvariepyssel ;)

Ska tömma akvariumet för att byta inriktning ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
3/26/20, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Förra året lät jag mina penséer stå kvar för att de skulle självså sig till detta året. Den milda vintern har dock gjort att en del inte ens vissnat så nu är det redan nya blommor på gång.

Lillyrod
3/26/20, 6:10 PM
#86

Vad roligt. Här har grannen knölat ner minipåskliljor i gräsmattan bl a under vårt lådställ för postlådor under några år. Det är så vackert nu. Ska komma ihåg att fota i morgon. 

Tyvärr har styrelsen fått för sig att gräsmattorna ska bort och det ska läggas plattor istället. Vi får rädda lökarna på något vis.

Draken
3/26/20, 7:09 PM
#87

#86 Synd om de plockar bort gräsmattorna, dom vill man ju ha kvar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/26/20, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Mira är kvick att hoppa upp på vågen! Väger ni 6,1kg :D Fick nosen rakad idag och klorna klippta.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/27/20, 9:09 AM
#89

#86 vilken rolig grej! Det får du visa bild på! Trist att gräsmattorna försvinner. Varför har de beslutat något sånt? #88 Stora, duktiga tjejen! Så söt hon är med sina lite utåttåade framtassar!

Cecilia.S
3/27/20, 10:08 AM
#90

#86 Ser fram emot bild! Men oj så tråkigt med gräsmattorna. Jag föredrar gräs och natur framför stenplattor alla dar i veckan…

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Lillyrod
3/27/20, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Bild. Jag tror inte att grannen under mej får ha sina påskliljor och rosor kvar heller. 

Nu hade tydligen vaktmästaren/vicevärden sagt något helt annat igår än vad det står i informationsbladet men han pratar i nattmössan ganska ofta. Det går inte att lita på att det han säger är sant. 

I infon står det att plattorna ska gå ut till gångvägen vilket måste betyda asfalten. Vi ska få nya trappor upp till andra våningen och då gör de om utanför samtidigt. De kopierar en annan bostadsrättsförening som gjort det här innan.

molam
3/27/20, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Dagens från mig får bli en bebis som äntligen satt upp öronen, nu börjar man se vilken ras det är 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
3/28/20, 9:20 AM
#93

#91 😍

#92 Ååh så söt!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
3/28/20, 9:40 AM
#94

#91 Jättefint!!! Väldigt söta små påskliljor! #92 Ja, nu syns det betydligt mer vad det är för ras! Fantastiskt söt!!!

Draken
3/29/20, 11:11 AM
#95

#88 Fina duktiga Mira 😍

#91 Vad fint ❤️

#92 Lilla råttan som flyttar in om ett par veckor ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
3/29/20, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Dagens bild från mig blir från gårddagens terrariemässa.

**Nej, vi stängde inte ner helt, trots beslutet som kom på Fredag eftermiddag. Anledningen att vi inte stängde ner helt är att det var väldigt mycket leveranser som skulle komma till mässan, från hela Norrland och många behövde köpa mat till djuren.
**

**2 av säljarna ( som hade stora förbeställningar som dessutom var betalda) var redan på plats i lokalen och en tredje var på väg när beslutet kom
**

Besökarna hamstrade mat och lampor, värmemattor och lysrör till sina terrarier. Vissa hade förbokat och betalat djur redan långt innan (jag och Molam är en utav dem), vi hamstrade också det som skulle kunna behövas. Butikerna tar inte gärna hem massa lager, vilket är fullt förståeligt i dessa tider. Tillbehör och terrarier är inte billigt, inte ens i inköp så butikerna vill inte köpa på sig, eftersom många blir förmodligen också tvungen att stänga  under en period.

Under de 5 timmar vi hade öppet hade vi 136 besökare i lokalen. Utspridda på 1000 kvm.

Alla var inte där samtidigt heller.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/29/20, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

I fredags firade Zerelda sin ettårsdag så jag fixa "kanintårta" åt dem. Mycket uppskattat (och Kenzie uppskattade att få sin tårtbit långt bort från de andra två).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Draken
3/29/20, 2:23 PM
#98

Men den såg ju riktigt god ut ju :D Skulle inte tveka att smaka den 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
4/4/20, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Scilla! Finns i flera färger och är min favoritvårblomma. När Scillan kommer är det vår på riktigt.

Nja inte i år. Scillan blommar men det är väldigt kallt i vinden fortfarande. Och blåser gör det. Varenda dag.

Maleficum
4/4/20, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

#99 Mamma och pappas tomt är helt översållad av scillor (rymt in till dem från grannen) är som ett litet hav 😃

Själv påbörja jag en ny tavla igår (men eftersom det är röd dag på fredag kommer det dröja ett tag innan jag kommer få den färdig).

Någon som kan gissa objektet?

(Tyvärr hamna den på snedden).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
4/4/20, 9:15 PM
#101

#100 En kaninis!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
4/4/20, 9:54 PM
#102

#101 Jo, en kanin är det ju, men det är en speciellt kanin jag är ute efter ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/4/20, 9:57 PM
#103

#100 Orcanin?

Maleficum
4/4/20, 9:59 PM
#104

#103 Nej (kanin och späckhuggare blandning?).

Är en redan befintlig sagofigur.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
4/4/20, 10:02 PM
#105

Ja det var det jag associerade till : )

Maleficum
4/4/20, 10:04 PM
#106

#105 Hade ju kunnat vara (och kanske en ide att få till i framtiden).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
4/5/20, 8:53 AM
#107

#99 Håller med; Scilla är en väldigt vacker blomma! #100 vad duktig du är på att måla! #103 Vilket bra namn på en späckhuggar-kanin!

Maleficum
4/5/20, 10:06 AM
#108

#107 Tack :D Hoppas slutresultatet blir som jag tänkt mig ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
4/5/20, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Scilla är jättevacker när den  brer ut sig över stora områden 😍 Men här har vi inte ens en tussilago ännu 😕

Jättefin späckhuggare-ninis 😍

Bjuder på en bild av Kami :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
4/8/20, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Orka inte vänta tills nästa vecka (eftersom det är röd dag denna fredag) så var iväg till ateljén för att måla idag istället. Så har fortsatt på min lilla filur (#100).

Är det tydligare nu vem han är? (Barnboksfigur).

Och bilden innehåller även ett skämt ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/8/20, 5:36 PM
#111

Den går jag bet på.

Annons:
Draken
4/9/20, 8:36 AM
#112

Jag går också bet på den 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
4/9/20, 12:49 PM
#113

#111 #112 Kanske är lite svårt då det är en engelsk barnbokserie (vad jag vet är den inte översatt till Svenska, men blev en tecknad serie också).

Lilla kaninen heter Bunnicula (då familjen hitta honom övergiven på en biograf då dem såg filmen Dracula (katten i familjen är övertygad att Bunnicula är en vampyr, speciellt efter att familjen hittar massa bleka grönsaker på morgonen som fått all sin juice utsugen ur sig). Hela serien är skriven ur hunden i familjens perspektiv.

En väldigt rolig och gullig barnboks serie!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
4/10/20, 12:30 PM
#114

Aha, ja det förklarar saken. den har jag inte sett.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
4/12/20, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Någon som saknar en morgontoffel? Gizmo har hittat en.

Maleficum
4/12/20, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

#115 Ser ut att vara en varm och mysig toffel 😉

Firade min födelsedag igår med en långpromenad tillsammans med mamma, pappa och Mira. Sen slöt min brorsa, svägerska och brorsdotter upp och vi fika lite bullar ute på grillplatsen (och jag spendera stor del med att gräva en djup grop i sandlådan tillsammans med brorsdottern).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/12/20, 4:30 PM
#117

Toffeln heter Iris och sover som en stock på bilden 😃

5ara
4/12/20, 4:39 PM
#118

#115 det var en väldigt söt toffel!!! Hur går det med de nya marsvinen? #116 Låter som en härlig födelsedag!

Annons:
Lillyrod
4/12/20, 4:48 PM
#119

Iris hälsar och tackar. Hon måste klippas. Det känns som att klappa ett får.

Det går jättebra. Alla är nu i samma bur och Billy steppade upp och gjorde det han skulle när jag släppte ihop alla i morse. Iris hade invändningar mot att Gizmo, Coco och Siri (Lilja är omdöpt) kom tillbaka till buren. Billy talade om för henne att det bara var för henne att acceptera det och sen var det lugnt. Helt underbart. Inga slagsmål och ingen blodspillan 👍

5ara
4/12/20, 7:13 PM
#120

#119 Haha! Som ett väldigt litet får i så fall. Vilken klippa han är Billy! Härligt att det funkat så bra.

molam
4/13/20, 1:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Nu ÄNTLIGEN! är mitt lilla skräp hemma, han kom hem i fredags, och har betett sig finfint sen han kom,inte kissat inne en endaste gång, men bajsat inne två gånger, han kisser på varje promenad vi går på, men bajseriet har vi inte fått nån riktig rullning på ännu, denna lilla bajsar nämligen inte varje gång han ätit trots att han bara är 8 veckor xD

VÄlkommen hem Azazeal! Xerox är en toppenbra storebror =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
4/13/20, 9:16 AM
#122

#121 Nämen, åh! Grattis till en så söt familjemedlem och vad kul att det går så bra!

Draken
4/13/20, 10:30 AM
#123

#115  Men vilken otroligt mysig liten toffel 😍 Och vad skönt att det har gått bra att sätta ihop dem :)

#116 Låter som en härlig födelsedag, grattis i efterskott :)

#121 Han är lite söt den lilla pipleksaken ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/13/20, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Dagens bild blir gamle grå ( Ja vi har, tyvärr, snö fortfarande)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/13/20, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Får bli en till från samma promenad ;) Molams lilla odåga (rödtotten) och kompisen, en ståtlig fäferkille på 9 år :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
4/13/20, 11:36 AM
#126

#121 Vilken sötnos (båda två 😉)!

Vår lilla Mira har börjat hålla sig super på nätterna men kan fortfarande bli en och annan kisspöl inne under dagarna (av någon anledning kissar hon inte alltid då man går ut och hon kissar på ganska oregelbundna tider så är svårt att förutse när det är dags). Däremot bajsar hon bara ute.

#124 Han ser ut som ett gosedjur med den pälslängden 😍

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
4/13/20, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Dagens får även det bli på lilla djuret xD

#126 Ja denna lilla pojk gör ett fantastiskt jobb att hålla sig på natten! inatt behövde han inte gå ut alls och vaknade inte först heller, han sov fortfarande som en liten gris när Kompisens schäfer vaknade och behövde gå ut!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
4/13/20, 3:57 PM
#128

#127 men hjälp, vilken sötnos!!! Underbart söt!

molam
4/18/20, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

#128, jag men visst är han <3

Även dagens får bli på lilla vappsen, Blir mycket bilder på han nu xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/18/20, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Men vi kan även kasta in en på kompisen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/18/20, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Och en på storebror <3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
4/18/20, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Åh, så härliga hundar! Hänger på temat med en bild på en glad buspudel.

Annons:
Maleficum
4/18/20, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Ska man följa hundtemat får det bli en bild från gårdagen när jag var och hälsa på hos mamma och pappa! Mira älskar Mina fötter och ben av nån anledning och ska alltid trycka upp tuggisar ( https://www.instagram.com/p/B_C-jvVFb_S/ ) och leksaker och sånt mot dem (och även luta sig mot dem https://www.instagram.com/p/B_C-bu0Fe3M/ är alltså inte jag som försöker trycka bort henne med foten utan hon som försöker att nästan lägga sig på den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/18/20, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Att försöka odla upp nytt gräs eller liknande är inte det lättaste med en Kenzie i närheten! Han snosar sig direkt fram till nya plantor och frön!

Har fått barrikadera ännu mer nu så får se hur det går (och när Kenzie inte är där och snor fröna är pilfinkarna där och fyller sina magar).

Att sätta kompostgaller runt funkar inte heller. Längst med tomtgränser går det utmärkt eftersom han aldrig varit på andra sidan och inte vet om något där men så fort han vet det finns något på andra sidan gallren (som när jag försöker avgränsa delar av tomten) så är det omöjligt att hålla honom därifrån.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/18/20, 3:38 PM
#135

Bra nos har han väl från början men jag antar att eftersom ögonen sviker så blir de andra sinnena mer alerta 👍

Maleficum
4/18/20, 3:48 PM
#136

#135 Precis! Brukar ju bli så :D Speciellt hörseln är på topp! Tror han i första hand lyssnar efter saker och i andra hand använder nosen (märks när jag kastar godisar på golvet för då springer han direkt till stället han hörde dem landa sen tar det ett tag innan nosen sätter igång och han faktiskt hittar alla).

Och han är bra på att selektera ljud också, min brorsdotter kan stå bredvid honom och banka och slamra i saker och hoppa runt som en dåre och han ligger och sover men så fort en okänd människa kommer gående springer han direkt och gömmer sig!

Eller som när vi är på sommarstället (där han och jag sover i en frigga) så börjar han stampa direkt om han hör en katt gå förbi utanför under natten (han är livrädd för katter).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
4/19/20, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Dagens bild får bli på en hungrig Yang

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/19/20, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Tjurig, nyvaken Zaga. Hon har äntligen vaknat ordentligt sen  hon somnade första gången i Oktober.

Men hennes morronhumör, ska man passa sig för. Hon har dessutom inte ätit på  4-5 månader ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/19/20, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Slänger väl in en till, hoppas på småttingar från dessa två, nu i vår :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lillyrod
4/19/20, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Snart blir det körsbär!

5ara
4/21/20, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Hitta pudeln ;) skämt åsido; oj, vad vackert det är i skogen nu!

Draken
4/21/20, 10:38 AM
#142

WOW vilken underbar bild 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
4/21/20, 1:19 PM
#143

#141 Ser supermysigt ut!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
5/10/20, 12:26 PM
#144

#141 Det sitter något mörkt, vackert inimellan träden mot vänster,det måste vara det som är pudeln 😃😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
5/10/20, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Snart dags att göra sommarfrisyr på vår svarta krulltott! Börjar bli dags att klippa Kenzie igen också men brorsan sa det skulle bli en sval vecka så det får vänta tills värmen kommer tillbaka igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
5/10/20, 12:43 PM
#146

Det är dags att klippa våran pälstott igen också, måste bara fixa skären till rakapparaten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
5/10/20, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Dagens bild blir två söta svin 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/10/20, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Bjuder på en Guldhamster också, som bonus 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
5/10/20, 2:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Här har vi en mindre nöjd hund som precis fått sig ett bad 😬


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
5/11/20, 11:10 AM
#150

#149 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/27/20, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Dagens bild idag får bli en på en sur Kami som nog vill ha lite mat ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
5/27/20, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Här hemma börjar kaninerna få "sommarfötter" då de spenderar så mycket tid ute på tomten!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
5/27/20, 9:51 PM
#153

Hördu servicepersonalen! Fotbad tack.

Annons:
Draken
5/28/20, 10:48 PM
#154

#152 😍

#153 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
5/29/20, 12:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Jag får hjälp med både gräsklippning och häckklippning!

Dessutom fyller Harry tre år i dag!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
5/29/20, 12:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Zerelda och Harry fick dela på en "tårta". Kenzie hoppa bara fram och nosa på den sen hoppa han in och begärde ätbart godis istället :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
5/29/20, 8:52 AM
#157

Så söta! Grattis i efterskott till Harry!

Draken
5/29/20, 11:14 AM
#158

Sötnötar. Grattis i efterskott på 3 årsdagen Harry 🎂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/1/20, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Dagens bild får bli på akvarieprylar jag fått av kusinen (då de inte har fiskar längre och har redan fått de flesta av deras akvarium sen tidigare). Bla en sån där grej man fäster på kranen för att enklare byta och fylla på vatten, ett litet enklare CO2 system (fluval) som verkar ha en del CO2 i sig, massa pumpar och doppvärmare. Ett pluttit akvarium (samt ett till men pappa glömde ta med det). Så imorgon blir det att testa vad som funkar och en del saker behöver skrubbas lite.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/1/20, 7:14 PM
#160

Vad spännande. En riktig fyndlåda. Det såg ut som flera hela pumpar iallafall.

Annons:
5ara
6/1/20, 8:08 PM
#161

Oj, vad grejer! Det skulle man ju inte tacka nej till 🙂

Maleficum
6/1/20, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

#160 Allt låg lite huller om buller men lyckades pussla ihop pumparna och der verkar som att alla är kompletta (några verkar väl sakna skumfilter bara). Hoppas allt funkar också! Är ju aldrig fel att ha lite reservgrejor!

#161 Var väldigt glad kusinen fråga om jag ville ha sakerna!

Är en fluval co2 mini som var med, väldigt lite flaska så ingen aning vad för storlek på akvarium och hur länge det är tänkt att räcka. Ingen aning heller om man kan sätta kranen på nån annan typ av flaska eller om man måste köpa miniflaskor för den (vilket känns dyrt).

Utöver att ha fått massa akvarieprylar idag var pappa här och hjälpte till att ta ner en lön och delar av häcken till kaninernas stora glädje (även om det bara var Kenzie som vågade vara med ute medan vi höll på).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/3/20, 10:21 AM
#163

Oj vad spännande med massa trevlöiga prylar, det skulle inte jag tacka nej till hellre :)

Kenzie måste ju kolla så ni gör rätt 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/3/20, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Näst yngsta dottern har tråkigt och är sur på mig eftersom hon inte får gå till skolan, hon har en skadat höft så hon knappt kan gå.

Bjuder på lte Cupcakes som hon har bakat ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/3/20, 11:09 AM
#165

#164 Tjusiga! Har hon gjort rosorna också?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/3/20, 11:23 AM
#166

Nej rosorna och bladen har hon köpt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
6/4/20, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Dagens från mig får bli detta vackra ansiktet! Min lilla KP pojke, fortfarande utan namn xD
Morph: Ghi enchi butter blaze <3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Maleficum
6/4/20, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

#167 Sötnos :D

Sånt här händer när brorsan kommer över på besök (trots åldern kan han fortfarande vara en riktig retsticka :P). Brorsdottern hade plockat massa gottis åt kaninerna (till deras stora lycka) och gav dem även massa gos (iaf Harry och Zerelda, osociala Kenzie höll sig som vanligt på lite avstånd och låg om vartannat ute på gräset och inne i sovrummet och sov).

Brorsdottern har frågat och frågat när hon kunnat komma över och mata kaninerna sen hon fick reda på att Harry och Zerelda var hos mig (och frågar även hela tiden om när de ska åka hem igen). Kenzie är ju lite tråkig och bryr sig inte så mycket om att bli matad eller gosad med så han är ju inte lika spännande att besöka :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/6/20, 11:44 AM
#169

Vilken snäll brorsdotter 😍 Tycker Kenzie är lite taskig som inte vill ha gos ;) Men han kanske tackar ja till godsakerna hon har med sig 😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/6/20, 5:20 PM
#170

#169 När han fick godsakerna serverade ute på tomten var han nöjd 😉 Han gillar ju att få godsaker men han uppskattar inte riktigt när man ska hålla i det och mata "för hand" så därför är ju Kenzie inte så rolig att mata enligt brorsdottern för hon älskar verkligen att mata kaninerna "för hand"! Sommartiden bor hon i princip vid kusinens kaniner och matar dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/7/20, 10:16 AM
#171

#170 Jo har förstått att han är lite av en personlighet din Kenzie 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/14/20, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Igår fick Kenzie sommarfrisyr! Även om han inte hunnit bli jätte långhårig sen senaste klippningen ska det bli extremt varma dagar nu i veckan så kändes skönt att få han lite naken igen (och så hinner han få lite päls innan han förhoppningsvis kan åka ner till landet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
6/14/20, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Idag fick Mira sin sommarklippning :) Blev inte helt jämt överallt (hon tröttna efter en stund) men blev ändå rätt nöjd (men ska nog spara lite längre på svansen nästa gång). Vi vägde henne också (6,3kg) och mätte mankhöjden (38 cm) och det har ju inte ändrats nu på ett bra tag så antar hon kommer stanna runt det nu :) Nu väntar vi bara på att löpet ska komma nån gång också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
6/14/20, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Hittade äntligen vart jag lagt hundpoolen förra året 😁 Så idag blev det plask i poolen, eller snarare jaga pipleksaker i poolen. Tyvärr så blir vatten lätt läskigt om det är mer än 10cm djupt för jag har en riktig fegis till hund 😊


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Draken
6/16/20, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Valpkoma 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/16/20, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Det var ett litet gäng fina sommarfrisyrer! Även en fin bad-bild och en härlig valpkoma! Så fina bilder ni bjuder på! Jag hänger väl på trenden och visar upp min ganska nyklippta ”sommar-råtta”.

Lillyrod
6/16/20, 7:36 PM
#177

Min dam som behöver sommarfrisyr får tydligen vänta lite. Letar passande hårtrimmer men alla jag hittar finns tyvärr inte i min butik. Samma på både Netonnet och Elgiganten. Jag får visa upp henne när jag hittat en.

molam
6/17/20, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Solen lyste helt rätt på djävulshunden här om dagen så man såg glorian istället för hornen som lyfter upp den xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
6/20/20, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Maskrosen är faktiskt riktigt fin ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/20/20, 10:58 PM
#180

Ett grönt fält med gula maskrosor är väldigt vackert. Det är i gräsmattan man inte vill ha dem.

Maleficum
6/21/20, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

#180 Hinner aldrig se mina maskrosor i gräsmattan blomma 😛 De hinner bli uppätna innan!

När jag leta bland gamla bilder igår hitta jag även ett foto på delar av mitt gamla rum och akvarium jag hade när jag fortfarande bodde hos föräldrarna! Är akvariet jag hade innan jag uppdatera till det som jag numera har i vardagsrummet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
6/21/20, 7:38 AM
#182

Jag förstår att du inte behöver bekymra dig om några maskrosor i gräsmattan. Jag antar att du inte behöver klippa den heller : )

Det var ett vågat underrede du hade till det akvariet. Eller ligger det trä under? Det ser ut som om det bara vilar på tegelstenarna 😊

Maleficum
6/21/20, 1:27 PM
#183

#182 Inte behövt klippa gräsmattan sedan i höstas nån gång ;) Gräsklipparen står fortfarande inpackad i boden (vinterförvaring). Hade jag inte haft kompisens kaniner här så mycket (och länge) hade jag nog fått klippa däremot för det brukar växa lite för fort för vad Kenzie klarar att äta på egen hand.

Det är en träskiva med en frigolitskiva mellan akvariet och tegelstenarna :) Min brorsa har fortfarande sitt akvarium (200l) på samma sätt (alltid haft den konstruktionen sen mamma och pappa satte upp akvariet nån gång innan brorsan och jag föddes) så har mer än 40 års användning utan några problem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/21/20, 1:51 PM
#184

Ja jag misstänkte att det fanns något under men mina ögon såg bara tegelstenarna 😃

Draken
6/21/20, 4:07 PM
#185

Snyggt :D

Bra med en miljövänlig gräsklippare eller 2  😉😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/25/20, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Efter man har svalkat sig i vattnet måste man torka sig ordentligt, säger bus-pudeln, och om det går att hitta en fläck med lite sand så blir det ännu bättre! Mycket nöjd matte…

Maleficum
6/25/20, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Mira är hos mig några dagar och hon blev direkt kär i Fjants gamla giraffgosedjur och så fort hon ville göra något annat skulle giraffen prompt grävas ner och gömmas under tiden. Hon försökte även gräva ner den i min ena blomkruka inne (som tur är hydroponisk så var enbart lekakulor i den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
6/25/20, 8:21 PM
#188

Haha! Vilken busig liten tjej!!!

Annons:
Maleficum
6/25/20, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Mira och jag gick och kika på ridskolans hästar igår (de är på sommarbete) och dem var jätteläskiga fast de stod lugnt och beta på andra sidan staketet. Fick stå med henne i famnen rätt länge innan hon börja slappna av, av nån anledning så var det däremot inte läskigt utan mer intressant när ena stoet skrek till när de andra kom för nära henne (ett litet tjurigt sto som inte gillar att ha andra hästar nära).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/27/20, 5:18 PM
#190

OJ det var några hästar att välja mellan ;) Våran lilla galning (Vavva valpen) tycker att andra djur som är större än honom är jätteläskiga. 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/27/20, 9:36 PM
#191

#190 Var 30 hästar i år som gick till betet :) Det var första gången för åtta av dem så var lite spännande när vi skulle släppa (allt gick bra).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/28/20, 12:08 PM
#192

vad mysigt att leda hästarna till bete, det är så roligt att se dem när de släpps, helt övertlyckliga 😍

Härligt att det gick bra med de nya också :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/28/20, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Marsvin eller päls?

Draken
6/28/20, 12:33 PM
#194

😍 Naaaw sötis 😍 vad skönt att bli av med pälsen i värmen 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/28/20, 12:35 PM
#195

Hon ser för bedrövlig ut. Jag fick klippa på frihand för den här distanskammen funkade inte alls. Men svalare blev det säkert.

Annons:
Maleficum
6/28/20, 3:07 PM
#196

#192 Vi rider dem faktiskt till betet :)Är en skritt sträcka som tar ungefär en timme att genomföra. Är supermysigt! Jag och min kompis har gjort det till en tradition att alltid vara med (då börjar verkligen sommaren sen). Först spenderar man ca tre timmar i stallet och mockar ut, städar och fixar (förra året och speciellt i år var vi uppdelade på förmiddag och eftermiddag) i normala fall blir man bjuden på middag också men läget i år bestämde de det var bättre alla hade med egen mat och spred ut sig och sen vid fem tiden börjar man fixa hästarna och rida iväg och efter släpp och man stått och njutit av dem springa runt så åker man tillbaka till stallet och putsar utrustningen för den häst man red.

#193 Alltid så fascinerande hur mycket päls det blir! Får alltid en till kanin efter jag klippt Kenzie (har han haft riktigt lång päls så får man två kaniner extra (brukar fylla upp en hel 10 liters hink dock är det ju inte sammanpressat då).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/28/20, 3:17 PM
#197

Iris ser ut som ett litet får när hon inte är klippt. Nu fick jag klippa på frihand och ensam så hon är inte vacker men hon slipper bli så varm. Pälsen blir ju väldigt kissig där bak med när de ser ut sådär. Hon har tjockast päls där bak. 

Det är första gången jag klippt henne själv. Förra gången fick jag hjälp hos veterinären men de klippte inte alls lika mycket.

Draken
6/28/20, 5:57 PM
#198

#195 #197  Funderar på att klippa dotterns ena också. Han har väldigt långt hår i rumpan och på ryggen. trort inte dert är så viktigt att det skall bli snyggt, jag tycker det är viktigare att det blir svalare för djuret 😊

#196 Åhhh vad mysigt 😍 Jag var med i det stallgänget när jag var tonåring. Vi red hästarna till betet och fixade i ordning stall och all utstyrsel så det var skinande blankt när vi åkte hem på kvällen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/28/20, 5:59 PM
#199

Jag har två semilånghår. Både Billy och Siri får man klippa rumpan på annars får de kjol som blir trasslig och kissig.

Draken
6/28/20, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Vet inte om denna räknas som långhår eller semilånghår.

Han har väldigt mycket päls bak i rumpen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/28/20, 6:37 PM
#201

Han är nog som Iris. Korsning med får. Knepigt att avla så djur får päls som de inte klarar att ta hand om själva. Knappt vi gör det. Semilånghår är korthåriga på hela kroppen men har en växande kjol där bak. 

Den där precis som Iris är nog en vanlig gatukorsning : ) Han behöver klippas. De ser jätteroliga ut men oj vad mycket mer hon rör på sig nu.

Draken
6/28/20, 6:42 PM
#202

Jo jag skall försöka klippa honom. Den andra är korthårig så den är inga problem :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
6/28/20, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Idag fyllde min lilla pälsboll 6 år!

När han var ett halvår gammal och fick hans diagnos (sjukdomen som gjort honom blind) trodde jag aldrig han skulle leva så här länge! Om tio dagar har han levt längre än någon av mina tidigare kaniner (som alla varit helt friska) jag haft.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
6/28/20, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Men det är nog lite jobbigt att fylla år när man är gammal kanin för han har legat och sovit en hel del (som tur är har vi haft det svalare idag plus regn).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/28/20, 9:42 PM
#205

Grattis Kenzie! 🎁

Jag hade dvärgkaniner när jag var yngre. Den äldsta, en hona, blev 13 år. Hon var pigg ända fram till slutet.

Maleficum
6/28/20, 9:49 PM
#206

#205 Dvärgkaniner blir ju ofta gamla (äldsta jag hört talas om blev 17 år).

Tyvärr blir ofta angorakaniner (och jättekaniner) inte lika gamla.

Alla mina tidigare har också varit pigga och friska ända till sista dagen.

Kenzie däremot har ju, ända sen han var rätt ung, titt som tätt sett ut att vara på väg att dö (och i nästa stund springa runt som en kaninunge och göra glädjerus) så bara därför kommer han väl bli rekordgammal 😛

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
6/29/20, 10:40 AM
#207

#193 Åh, måste vara jätteskönt för henne att bli av med en del av pälsen. #195 Nä, dom där distanskammarna har jag inte riktigt förstått mig på. Fick med ett gäng i plast till en av maskinerna jag har till hunden men även om pälsen är bra borstad och rakfönad kör man fast direkt. #203 Stort GRATTIS i efterskott till Kenzie! Så söt han är!

Draken
6/29/20, 11:36 AM
#208

Grattis till Kenzie 🌺🎁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/29/20, 11:48 AM
#209

#207 Distanskammar i plast är värdelösa, de måste vara i metall om de ska ha en chans att funka (och då funkar de bara i väl borstad päls).

Han tackar för alla grattis :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
6/29/20, 12:39 PM
#210

#209 Att borsta ett litet får som Iris skulle vara snudd på djurplågeri. Jag får fortsätta att köra på frihand 😊

Lillyrod
6/30/20, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Utsikt från min främre balkong nyss. Regnet vräker ner.

Maleficum
6/30/20, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Vi har haft en del regn också samt massa blåst!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
7/1/20, 3:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Simmande småttingar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
7/2/20, 10:48 AM
#214

Härligt med simmande vovvar. Duktiga de är 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Denna kommentar har tagits bort.
Nephi
7/4/20, 3:12 PM
#216

Fåren börjar bli lite lagom sommar runda nu 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Draken
7/6/20, 10:59 AM
#217

#216 Ser ingen bild :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
7/6/20, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

Vad konstigt, testar igen då 😊


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Nephi
7/6/20, 11:10 AM
#219

Märks ganska väl vilka 3 vi hade som lamm förra året 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Denna kommentar har tagits bort.
Nephi
7/6/20, 11:10 AM
#221

Tydligen tycker telefon att det är svårt med bilder…


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Nephi
7/6/20, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Jag som tänkte att jag skulle lägga in en till bild 😴


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
7/6/20, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Vi har haft väldigt blåsigt och igår även regnigt väder så igår tog vi en promenad i bokskogen med Mira. Är så härlig grön färg i bokskogar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
7/6/20, 11:49 AM
#224

Får är inte världens smartaste djur men de är väldigt söta och trevliga.

Bokskogar är underbara.

Draken
7/6/20, 12:15 PM
#225

det brakade loss med åska och dunder i helgen. Det har spöregnat ett tag. Just nu är det uppehåll, men mulet, ser ut att kunna komma ett skyfall till ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/6/20, 12:16 PM
#226

#218 #222 Får är söta , gamtackorna kan dock bli lite gramsiga ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/6/20, 12:29 PM
#227

Denna tråden börjar bli lång och seg, så jag låser den och jag har startat en ny.

Nya tråden finns här :

https://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5f02fca8ce12c42adc0045f9-dagens-bild-2?discussions-1

Fortsätt posta era bilder, oavsett motiv :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: