Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 559 ggr
Yuginea
3/1/20, 5:12 PM

Gravid platy?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar om min Platy hona är gravid? hon är lite rund 🙂

Annons:
Lillyrod
3/1/20, 5:19 PM
#1

Har man båda könen när det gäller levandefödare så är det alltid yngel på gång 😉

Det går aldrig att säkert säga när de ska yngla.

Draken
3/2/20, 11:43 AM
#2

Går hon med hanar så är hon med största sannolikhet med yngel :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
3/2/20, 12:41 PM
#3

Som ovan sagt antagligen Gravid, men det ser inte ut att vara dags ännu, det är allt man kan säga när det kommer till levandefödare

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Yuginea
3/3/20, 1:49 PM
#4

Ok Har ni tips på tecken när det är dax för yngel. En av mina Platy hannar jagar henne mer än vanligt och nästan "biter" henne. Jag har läst att de brukar gå undan när de ska föda och jag har sätt att andra som har haft en dräktig Platy har varit jätte tjocka och andra har knappt varit rund alls.

PeG
3/3/20, 4:38 PM
#5

Det går inte att veta säkert. Olika honor beter sig olika. Vissa gömmer sig och andra simmar runt som vanligt på dagen och föder under natten. Vissa föder ett litet antal yngel per kull och blir då inte så stora medans andra har många yngel i varje kull och blir betydligt större än honan på bilden innan det kommer några yngel. Bäst för honan är att låta henne få kvar i det akvarium där hon är så du behöver inte vidta några åtgärder innan hon föder.

Draken
3/4/20, 10:47 AM
#6

Hon föder när hon är redo att föda. Låt henne bara vara där hon är, det är det bästa :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: