Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 428 ggr
Es.99
2020-02-24 15:00

Dräktig guppy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar lite om när min Guppy hona på ett ungefär ska föda, jag ska åka bort om en vecka och min okunniga mamma ska ta hand om mitt akvarium. Jag vill helst inte ha henne i ett yngelkar innan hon föder så hon slipper att vara där i onödan. Jag vill heller inte att hon ska föda öppet i akvariumet då jag inte vill ha massa småyngel som gömmer sig.

Annons:
Lillyrod
2020-02-24 16:13
#1

Det går aldrig att säga säkert när en hona ska yngla. Den här är ganska rund så jag tror inte det dröjer så länge till men som sagt när kan ingen säga. 

Det absolut bästa är att bara låta henne vara. Att flytta en hona som ska till att yngla är väldigt stressande för dem.

PeG
2020-02-24 21:51
#2

Om du med yngelkar menar ett mindre akvarium med en massa växter och bra gömställen och du vill ha en massa guppys så kan nu vara en bra tid att flytta på henne. Använd gärna vatten från det större akvariet så att förändringen för honan blir så liten som möjligt.

Draken
2020-02-24 22:15
#3

Hon mår bäst av att få föda i akvariumet där hon bor. Med mindre du , precis som PeG skriver, har ett "riktigt" yngelakvarium och inte en yngelbox.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: