Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1279 ggr
Fislisa
2/22/20, 11:20 AM

1000 liter Diskus

Äntligen har akvarie suget kommit tillbaka och jag har skaffat nya kar. Hade förut 600 och 540 blandade fiskar. Plus några små med Guppy. Tänkte samla mina och pappas kar i denna tråd. Det roligaste är ju såklart det nya 1000L. Jisses vilket kar alltså! Ska bli såååå roligt att inreda och greja med. Köptes förra helgen och kördes igång med pump som har gått i 540liters karet och sanden därifrån. Idag ska jag inreda det 😁 Kommer bilder senare

Annons:
5ara
2/22/20, 11:28 AM
#1

Åh, så spännande! Det måste jag så klart följa!

Cecilia.S
2/22/20, 11:36 AM
#2

Sätter också en fena här! Spännande med ett så stort akvarium och Diskus! 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Fislisa
2/22/20, 12:01 PM
#3

Några av diskusarna som ska bo i det stora sen. Just nu bor de i ett mindre medan det stora kommer igång och blir stabilt. Får se om den lilla stackaren överlever 😥

Lillyrod
2/22/20, 12:51 PM
#4

Välkommen tillbaka! Är det dina eller pappas Diskus? Jag vet ju att han iallafall hade det förut 🙂

Fislisa
2/22/20, 1:06 PM
#5

Bilden kom ju inte med Provar igen

Fislisa
2/22/20, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
5ara
2/22/20, 1:40 PM
#7

#6 Åh, så vackra! Mår den lilla inte bra?

Cecilia.S
2/22/20, 1:57 PM
#8

Den röd-gula är något otroligt snygg… 😍 Varför är du orolig för den lille?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Fislisa
2/22/20, 4:17 PM
#9

Den lilla nera till höger är jätte smal. Men den äter med god aptit så jag hoppas att den lägger på sig 😁 Nu har jag planterat och grejat i det stora. Fortfarande grumligt såklart men lägger in några bilder. Stenarna framför växterna är där för att skydda växterna nu i början

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fislisa
2/22/20, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12
Fislisa
2/22/20, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Efter

Annons:
Lillyrod
2/22/20, 4:20 PM
#14

Snyggt. Det där med rötter och växter gillar jag 👍

5ara
2/22/20, 4:42 PM
#15

Håller med Lillyrod; jättesnyggt! Läckert att du fått tag i så pass rejäla rötter. Tänker att saker gärna kan se lite pluttiga ut i ett så stort kar. Låter ändå lovande att den lilla diskusen äter bra! Hoppas den lägger på sig och blir stor och tjusig.

Fislisa
2/22/20, 4:59 PM
#16

Tack så mycket 😍 Ja det är fyra rejält stora rötter och tre lite mindre. Det hade varit klurigt annars, jag var rädd att det skulle se pluttigt ut ändå 😂

Fislisa
2/22/20, 5:00 PM
#17

Lillyrod, både pappa och jag har Diskus 😁

Lillyrod
2/22/20, 5:06 PM
#18

Härligt! Det är fantastiskt fina fiskar.

Cecilia.S
2/22/20, 8:06 PM
#19

Ååh så fint 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Catlady91
2/22/20, 9:09 PM
#20

Gud så fint! Önskar jag kunde göra så fina kar 😊 fiskarna kommer absolut trivas där! Kommer du köra enbart Diskus, eller kommer du lägga i något mer? 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Draken
2/23/20, 12:31 PM
#21

WOW Här sätter jag definitivt en fena 😍 Vad snyggt det kommer bli 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Fislisa
2/29/20, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Tänkte lägga upp lite bilder. Lite bakslag med det stora som fick nitritspik men verkar stabilt nu. Bild på det här

Fislisa
2/29/20, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Mina diskusar mår fint förutom den lilla stackaren. Den äter men inte mycket och dom andra mobbar den tyvärr Den är inte med på bilden, detta är dom tre lite större

Fislisa
2/29/20, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Och så lite bilder på mina ciklider. Dom hängde med vid ett köp och jag har aldrig haft ciklider innan. Vet ni vad det är för sorter får ni gärna berätta 😁 Min favorit. En hane gissar jag.

Fislisa
2/29/20, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Kan detta vara en hona av samma sort?

Catlady91
2/29/20, 7:42 PM
#26

Ska inte svära på det, men jag tycker det ser ut som en malawi..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lillyrod
2/29/20, 7:46 PM
#27

Väldigt vackert kar. 

Nitrit är ju väldigt vanligt vid uppstart så det får man väl ta. Huvudsaken är att man reder ut det.

Om det är Malawi du har fått så mår de bäst i ett artkar. De funkar sällan ihop med andra fiskar. Bl a pga att de vill ha helt olika parametrar i karet. 

Jag har för mej att Malawi vill ha ganska hårt vatten och våra vanliga sällskapsfiskar föredrar mjukt.

Jag har aldrig haft Malawi men det finns säkert andra här som kan svara på vad det är du har 🙂

Tycker synd om den lille diskusen. Går det att ha den i ett annat kar så länge tills den blir lite större?

Annons:
Fislisa
2/29/20, 8:18 PM
#28

Lite otydligt kanske men cikliderna går i ett eget kar. Dom tre diskusarna på bilden ska så småningom flytta till 1000l karet. Lillyrod jag funderade på det med. Men blir den inte ledsen om den blir ensam? Skulle kunna flytta över den till mitt 54l isf där det bara bor några guppy

Lillyrod
2/29/20, 8:23 PM
#29

Jag vet inte om den blir ledsen. Har inte haft några diskusar och känner ingen som haft heller tyvärr. Bara hade tanken att den behövde få äta på sig och växa lite i lugn och ro 🙂

Hoppas någon som haft Diskus kan hoppa in och ge bättre besked.

Catlady91
2/29/20, 8:26 PM
#30

Malawi kan inte gå i 54l, de måste ha större. Mina malawi går i ett 400l kar. 

Om du inte har ett kar till dom, skulle jag rekommendera att försöka sälja eller skänka bort dom. Malawi vill ha ett ph på 7,5-8,5, och temp på 24-26 grader. De bör gå i ett artakvarium, med enbart Malawi. De han gå med några bottenlevande. Ancistrus, t ex. I mitt malawikar har jag Ancistrus, dvärgsynodontis, panda Garra och en regnbågshaj som tyvärr börjar bli till åren men fortfarande hänger kvar 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lillyrod
2/29/20, 8:32 PM
#31

#30 Vem sa att Malawicikliderna går i 54 liter? Jag tror att du missade lite i informationen 😉

Fislisa
2/29/20, 8:36 PM
#32

Nej dom går inte i 54l.där i bor bara några Guppy. Cikliderna har ett eget kar med bara ciklider. Diskus har ett eget kar med Diskus och några tetror. Sammanlagt i denna tråd är det 5 olika kar. 1. Diskus och malar 2. Guppy och malar 3. ciklider 4. Diskus och tetror 5. Guppy och malar

Catlady91
2/29/20, 10:21 PM
#33

Förlåt, jag som tolkade fel 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
3/1/20, 10:46 AM
#34

#22 Mycket vackert 😍

#24 Det är Malawi på bilden. Hanen i bakkant är en firefish, den som tittar rakt fram i klameran (nedre) Är en Rödzebra hane. Den gula som syns i bakgrunden är en Golden :)

#25 Troligtvis en Firefish, hona.

#28 Det är inte optimalt, men det går bra tills dess att den har repat sig och ätit upp sig. Risken är dock att dina Guppy i det karet ryker ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Fislisa
3/1/20, 3:05 PM
#35

#33 det är lugnt, jag är nog lite otydlig 🙈 #34 Tack! Rödzebra hanen är väldigt aggressiv, simmar in i glaset och försöker bita sig själv. Ingen annan får vara nära honom heller. Brukar dom vara så aggressiva? Har en grupp hongi också (tror jag) en hane och två honor. Den ena honan får mycket stryk. Ska man sära på dom eller är det nåt slags revirbråk som kommer gå över? Dom har massa gömställen men han letar upp henne var hon än är och biter henne. Blev många frågor nu 🙈

Fislisa
3/1/20, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Några fler ciklider

Fislisa
3/1/20, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Han som jagar en hona

Fislisa
3/1/20, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Den stora arga 😅

Lillyrod
3/1/20, 3:20 PM
#39

Är inte Malawi generellt ganska elaka? Jag kanske bara fått för mej det.

Catlady91
3/1/20, 5:19 PM
#40

#39 nej, Malawi är de fredligaste av ciklider 😊 Hur mycket fisk finns i karet? Jag tror det är lite för lite fisk. Jag har samma problem. Min definciklid-hane är lite bufflig. Köpte tre mindre fiskar, panda garra, som han annars inte bryr sig om. De fick leva fem minuter, sedan var de ihjälslagna och halvt uppätna.. Och det är för att det är för lite fisk. Men jag har inte ekonomi nu att köpa fler 😕 så skaffa fler Malawi, så tror jag det ordnar sig 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lillyrod
3/1/20, 5:22 PM
#41

# 40 Det är därför man ska hålla Malawi i artkar. Det är inte snällt mot andra fiskar att släppa ner dem där.

Annons:
Catlady91
3/1/20, 5:24 PM
#42

#41 han är snäll mot andra, men han har även sovit ihjäl Malawi. Men han bryr sig inte ett dugg om bottenlevande fiskar, inte ett skit. Men dessa kom nya, och små. Och jag har för lite fisk.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Fislisa
3/1/20, 5:51 PM
#43

#40 det är 12 st där i. 3 hongi (tror jag) 2 firefish 4 golden 1 Röd zebra 1 blågrå vet ej sort 1 orange vet ej sort Verkar som att det är väldigt många hanar. Men det är bara hongin och zebran som är taskiga. Jag vet inte om jag ska göra mig av med några och köpa honor 🙄

Catlady91
3/1/20, 5:55 PM
#44

Köp fler honor, och framförallt mer fisk 😊 då ska det nog ordna sig, ska du se 😊 och försök att köpa många, inte någon enstaka bara. Köp 10-15 per gång, om du kan.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

oh-la
3/2/20, 9:18 AM
#45

#43, hongi och golden ser jag också. #37 är en hongi. Det går inte att generalisera malawiciklider och säga att de är si eller så som #40 gör. Malawiciklider är ju kort och gott alla ciklider som kommer från Malawisjön. Där finns minst 400 arter av ciklider som är helt unika för sjön. Att säga att malawiciklider är fredliga är som att säga att tetror är fredliga, eller sydamerikanska ciklider. Man pratar om stora grupper med otroligt många arter med olika temperament. Hongi, som syns på bilden, är ett exempel på en malawiciklid som inte är fredlig. hanarna är riktigt elaka! Man kan lugna ner en stökig miljö med fler fiskar i samma storlek. Då får de dominanta hanarna (som oftast är de stökigaste) för mycket att hålla reda på och man får sällan utmobbade individer. Jag är väl av den åsikten gällande malawi, om man håller stökiga arter, att akvariet mår bättre något överbefolkat med mer kontroll och tätare vattenbyten än med dominanta hanar som får mobba sönder enskilda individer. för många Malawi är helt hopplösa på att mobbas.

Catlady91
3/2/20, 12:10 PM
#46

Självklart finns det Malawi av den elakare sorten också, och det finns dom som egentligen är superfredliga som blir mobbarna. Som min delfinciklid. De är egentligen otroligt fredliga, men det är den hanen som bråkar mest. Varför vet jag inte, förmodligen för lite fisk. Fiskar är ju också individer 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

molam
3/2/20, 12:36 PM
#47

Kampfisk, Malawi är inte dom fredligaste av ciklder, det finns fredliga arter, men även otroligt elaka arter. säg inget om du inte har koll, det kan bli så fel då.

Hongi som du har är eller kommer troligtvis att bli Grymt elak, lika så firefishen om dom hittar sin plats, vanligtvis är Firefish hyfsat Fredliga och håller sig på sitt håll liksom, men har man otur kan dom bli riktigt jäkla elaka.
Det konstiga är att rödzebran är den elakaste i karet, dom är oftast oerhört trevliga att ha och göra med, men det kan ju vara det faktum att du har 3 hanar och inga honor. (den blågrå du inte hade koll på och den orangea du inte har koll på är rödzebra)

Mitt tips till dig är att kasta he iväg hongin, och Skaffa fler Golden, samt Rödzebror (främst honor) så ska du se att du får lugn och ro i karet igen, Firefishen ska fu inte skaffa fler av, du har en hona och en hane, och dom är en utav dom får arter av malawi som trivs bäst i par, men håll koll så dom inte blir elaka =)
Får jag fråga hur stort det är?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
3/2/20, 12:36 PM
#48

#40 Malawi är absolut inte de fredligaste av ciklider. Jag har haft Malawi till och från, och jag vill inte påstå att de har varit trevliga.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Catlady91
3/2/20, 12:40 PM
#49

#47 det är vad jag fått lära mig om malawi, och min erfarenhet av dom. Otroligt trevliga fiskar, som är som hundar. Följer efter när man går framför karet. Samt att de brukar ha en tävling i att stirra ut min bästa vän när hon kommer på besök, alla samlas vid kortsidan hon sitter på och stirrar på henne! I början tyckte hon det var lite olustigt, men nu bryr hon sig inte. Och de gillar inte baksidan av hennes telefon som är väldigt färgglad, så håller hon den emot dom så sticker dom. Men de är lika snabbt tillbaka när mobilen försvinner 😂

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

molam
3/2/20, 12:44 PM
#50

#49 Det är skillnad på "vad man lärt sig" Och vad som är fakta i så många fall. SÅ utan Faktiskt fakta är det bättre att inte säga nått, hade frågan varit "Hur är Malawi, Personliga åsikter?" Då hade din åsikt, det du fått lära dig av att ha dom varit korrekt, men nu var det långt ifrån korrekt så utan Faktan är det bättre att inget säga.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
3/2/20, 2:06 PM
#51

Snygga kar och fina bilder!

Fislisa
3/2/20, 3:02 PM
#52

#47 Tack så mycket för svaret. Jaha okej ja det är väldigt mycket hanar. Skit också med hongin, den är ju så fin! Men ska jag försöka göra mig av med några hanar av golden och zebrorna då och skaffa några honor istället? Det är bara 180L så jag vill inte ha så många. Blir större kar så småningom #51 Tack så mycket 😁

molam
3/2/20, 3:09 PM
#53

#52
180l är ju tyvärr egentligen för litet för Malawi, man brukar säga minst 300 för att hålla revistriderna i minimum, men det du får göra då, om du ska ha kvar dom (hongis borträknad, för den är Grymt fin, men det är på tok för litet om du ska ha andra Malawi med) är att ha massor MASSOR med grottor och gömställen, både på höjden och längden, du borde kunna ha ca 18 fiskar dock, om du tar bort hongin =) Men du behöver inte ta bort några av dom andra som du har nu, fyll bara på med ett gäng Röd zebra honor, kanske 6 stycken =)  också kanske ett par malar så ska du se att det kommer att lugna ned sig =) vill du inte ha Ancistrus eller liknande så tipsar jag om ett par gökmalar (inte dom gigantiska arterna xD men det finns mindre arter) dom gör sig riktigt väl i Malawi kar, däremot blir det inte mycket Yngel kvar om det är nått du vill satsa på :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Catlady91
3/2/20, 4:34 PM
#54

Ok, då ska jag vara tyst hädanefter

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Fislisa
3/2/20, 8:58 PM
#55

#53 Ja jag vet att det är litet. Men som det är nu så får det vara så. Kommer skaffa ett större så småningom 😁 Jag har en hel drös Ancistrus, men visste inte om jag vågade lägga i nån där i 😅 Tyvärr dog den lilla Diskusen idag 😥 Dom andra mår bra. Ska växa på sig lite till sen ska dom flytta till det stora

Annons:
Lillyrod
3/2/20, 9:10 PM
#56

Det var förmodligen något fel på den lilla diskusen då. Den hade nog något medfött som var tokigt stackarn.

Fislisa
3/4/20, 6:20 PM
#57

Idag har jag köpt 6st Röd zebra honor. Dom är rätt små men det finns så mycket gömställen så jag tror att det kommer gå bra. Får se om jag får nån bild på dom sen 😊

Draken
3/5/20, 3:25 PM
#58

Jättebra. Ser fram emot bilder :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Fislisa
3/5/20, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Här är en bild på hela karet. Inte så vackert inrett men det finns gott om gömställen 😜

Fislisa
3/5/20, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Några små rackare

Fislisa
3/5/20, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61
Lillyrod
3/5/20, 9:00 PM
#62

Jag tycker det är snyggt. Fiskarna är också fina. Har aldrig haft Malawi under alla år jag haft akvarium. Jag är nog fast i sällskapskaret 😃

Annons:
Fislisa
3/5/20, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

#62 Tack 😁 Jag har aldrig haft Malawi innan heller. Dom är roliga att kolla på 😄 Här kommer bild på mina fina diskusar ❤️

Fislisa
3/5/20, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64
piggelina123
3/6/20, 1:26 AM
#65

Blir fascinerad över volymen. Vad är det för ställning, och vad har du för golv som klarar 1000 liter=kilo, och dessutom alla stenar där i, typ 100kg till?

Fislisa
3/6/20, 7:42 AM
#66

#65 Det är inte det med Malawi och massa stenar i som är 1000L. Bänken tillhör karet, och under bänken har vi lagt en skiva som fördelar vikten lite. Vad det är för golv vet jag inte 😜 Innan hade vi ett 600l och ett 540l där det står nu

Catlady91
3/6/20, 3:47 PM
#67

Tycker du inrett karet otroligt fint 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Fislisa
3/6/20, 4:16 PM
#68

#67 Tack så jätte mycket 😄

Draken
3/7/20, 12:34 PM
#69

Karet är inrett jättebra för Malawi. De vill ha massa stenar och grottor att gömma sig i :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Fislisa
3/8/20, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Vattenbyte och planterat lite mer växter i det stora ikväll. Är sjukt nöjd över inredningen 😍😍😍 Lite grumligt nu

Fislisa
3/8/20, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71
Fislisa
3/8/20, 8:50 PM
#72
Fislisa
3/8/20, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73
Lillyrod
3/8/20, 9:34 PM
#74

Jättesnyggt!

5ara
3/8/20, 11:05 PM
#75

Det tar sig verkligen! Så fint!!!

Draken
3/9/20, 11:11 AM
#76

WOW. Snyggt

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Fislisa
3/9/20, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Nu har det klarnat upp 😍😍😍😍😍

5ara
3/9/20, 9:58 PM
#78

#77 oj, oj så tjusigt!!! Åh, vad kul med ett så stort och fint kar!

Basilusk
4/11/20, 11:05 AM
#79

Hej! Såg att du har Diskus. Är det dina första och hur gamla tror du att de är? Mvh

Fislisa
4/26/20, 10:20 AM
#80

#79 Jag hade fyra st på tillväxt hos mig. Nu går det i pappas 1000L. Vi har haft Diskus i flera år 😊

Fislisa
4/26/20, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Uppdatering 1000L Här händer det grejer! Det växer på fint och fiskbeståndet är lagom nu. Förutom endel bottenfiskar så är det nu 25 Diskus, 100 Kardinaltetra och ett 20 tal guppy/endlers

Fislisa
4/26/20, 10:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82
Fislisa
4/26/20, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83
Annons:
Fislisa
4/26/20, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84
Fislisa
4/26/20, 10:25 AM
#85
Fislisa
4/26/20, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86
Fislisa
4/26/20, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

I Malawi karet är det en hona som ruvar på yngel 😁😍

5ara
4/26/20, 10:45 AM
#88

WOW! Vad fint det är!!! Är det några regnbågshajar jag ser också? Så kärleken spirar i malawi-karet :) Ska du försöka rädda några yngel?

Lillyrod
4/26/20, 11:13 AM
#89

Ett riktigt snyggt kar!

Draken
4/26/20, 12:02 PM
#90

WOW vilket kar 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Basilusk
4/26/20, 12:50 PM
#91

Vart köper du dina diskusar?

Fislisa
4/26/20, 4:11 PM
#92

#88 javisst dom glömde jag 🤣 #91 Dom kommer från olika ställen. Några från sthlm, några från Växjö och några är beställda från Tyskland 😁

Upp till toppen
Annons: