Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 501 ggr
Bellis22
2020-02-20 12:54

Nytt akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Fick överta ett äldre akvarium för ett halvår sen. I förrgår brakade pumpen ihop, samtidigt som lysröret gav upp. Beställde ett liknande 6-kantigt Aquael Hexa 60 liter som kom idag. Det har ett annat pump och renings system. Två filterbehållare är inbyggda i locket en med filter som ser ut som en svamp och en med  filter som ser ut som små rör. Försöker sätta ihop allt nu. Ska pinnen ha filtret så där? Tycker det ser konstigt ut. Ursäkta dum fråga men vill fiskarnas bästa inför flytt till sitt nya boende.

Annons:
5ara
2020-02-20 14:49
#1

Vad jag kan se ser det helt rätt ut 🙂 kul med nytt akvarium!

Draken
2020-02-20 22:25
#2

Ser rätt och riktigt ut :)

Visa gärna bilder när du startar upp karet, vi gillar bilder här inne 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Bellis22
2020-02-21 10:20
#3

Tack för svar. Tyckte det såg konstigt ut med en "toaborste" i akvariumet 😂 Flyttade över allt under gårdagen. Det gick bra, alla fiskar har överlevt natten. Saknar en av Helena-snäckorna men den kikar väl fram så småningom. Ska fixa bilder och har fler frågor. Måste kolla vilka kategorier som finns så jag inte gör fel som newbie här 😂

Draken
2020-02-21 12:59
#4

Du kan samla dina frågor, berättelser och allt annat som skulle komma upp i en enda tråd, så slipper du sitta och skriva i flera olika trådar  :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-02-21 14:51
#5

Håller med Rovfisk; vore kul om du ville göra en tråd om ditt kar! Den skulle jag gärna följa!

Cecilia.S
2020-02-21 20:49
#6

Skulle också sätta en fena där i så fall 😃

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Upp till toppen
Annons: