Annons:
Etikettövrigt
Läst 1177 ggr
Chocopops
2/14/20, 9:19 AM

Uppstart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp nu är de dax 😁, väntar bara på 50 kg fint grus som kommer i dag 🙌, Så snart kan jag äntligen få mina dröm fiskar 😍 channa bleheri 😍😍, Än änder mig av ett 450l kar med sump avrinnare, lägger lite bilder å kommer uppdatera allt efter som 😁

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
2/14/20, 9:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer de stå lite mer teknik sedan 😁

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/14/20, 9:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Slumpen med alla filter där både biobollar keramiskbollar och aktivftkål kommer stå

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/14/20, 9:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Filter median kommer även ha en droppchek i för att ha sten koll på temperaturen 😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
2/14/20, 11:11 AM
#4

WOW vad spännande 👍 Sätter en fena här helt klart

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2/14/20, 3:14 PM
#5

Åh, det här vill jag gärna följa! Så kul och intressant!

Chocopops
2/14/20, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vatten på g 😂 dock fick vi fel grus vid beställningen 😱 så får köra detta ett tag sedan byta till finare ☺️

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
2/14/20, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så å nu väntar vi på att temperaturen ska bli rätt innan jag tillfälligt flyttar i mina 10 Platy 🙈

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
2/14/20, 5:18 PM
#8

Spännande. Tråkigt att inte få rätt grejer bara. Det är ju inte helt lätt att byta gruset sen men man gör det om man måste 🙂

Chocopops
2/14/20, 5:25 PM
#9

#8 ja det är gör tråkigt, men jag älskar å andra sidan att inreda å ha mig 😂, men just nu vill jag bar få ner platyna så bakterierna börjar frodas i filtret 😎

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
2/14/20, 5:28 PM
#10

Det är ju det där med akvarister och tålamod….

Chocopops
2/14/20, 5:37 PM
#11

ja det är ju det , vet inte hur många gånger jag möblerat om mina två andra kar 😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/15/20, 1:09 PM
#12

Oj då nu blev de inte som jag tänkt från början 😂😂, nu har jag varot å hämtat en grupp på 5 channor 🙈🙈, tur jag hade aquasafe hemma å även inredning från gamla karet, så nu koppar jag väldigt sakta in dom i de nya 🙈

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/15/20, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Oj bilden kom inte med 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Lillyrod
2/15/20, 3:01 PM
#14

Hänvisar till #10 😃

Hoppas det går bra med de nya invånarna nu.

Draken
2/15/20, 3:05 PM
#15

tålamod är akvaristens bästa vän …..eller inte 😉😂

Du kommer inte ångra dig. Channor är otroligt härliga fiskar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2/15/20, 3:12 PM
#16

Kul att få följa. Sätter en fena här 😃

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chocopops
2/15/20, 3:54 PM
#17

#15 nä jag tror inte de heller 🙈 nu har jag ju fått inreda med de som fanns hemma 😂😂 kommer mer växter nästa vecka 😂😂, å nu har jag kopplat in dom i en halv evighet känns de som 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

5ara
2/15/20, 5:13 PM
#18

Men gud, vad roligt att du redan har dom hos dig! Känner mycket väl igen det där med att tålamodet kan det vara lite si och så med.

Chocopops
2/15/20, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#19

Allså dom är sååå fina å så nyfikna 😍 kan sitta å bara studera dom 😍😍, dock behövs nog mer ljus 🙈

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
2/15/20, 5:28 PM
#20

Jättefina verkligen. Jag har tittat på dem i akvarieaffären många gånger men har inget kar där de kan gå i nuläget : )

Annons:
5ara
2/15/20, 5:30 PM
#21

Ja, alldeles underbara! Härligt att de har fått hoppa i karet nu!

Chocopops
2/15/20, 6:12 PM
#22

Visst är de 😍, jag är såå kär i dessa som jag suktat å längtat å nu har jag dom 😍😍, så himla personliga 😁😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

5ara
2/15/20, 6:24 PM
#23

#22 måste kännas så härligt!!! Gissar att du vet vad du kommer vila dina ögon på när tillfälle ges 🙂

Chocopops
2/15/20, 8:12 PM
#24

#23 oja de gör de verkligen 😁, nu har dom ven ätit lite å rör sig mer i karet 😁, men dom r lustiga, studerar mig hela tiden när jag är i hallen å målar 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
2/15/20, 11:33 PM
#25

De är väldigt nyfikna av sig, mina följde minsta rörelse som gjordes bredvid deras akvarium. Spelar ingen roll om det var hund eller människa som gick förbi, lika nyfikna var de iaf ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
2/16/20, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25 märker de här 😂dock har dom jäklas endel i natt med 😂, dom kom på att nätramen vi har över gick att lyfta lite 😂😂 så fick lösa de lite tillfälligt i natt 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Cecilia.S
2/16/20, 10:34 AM
#27

Nämen! Så smarta de är haha 😃 Channa är verkligen speciella fiskar, men otroligt vackra och roliga att se på! Funderade faktiskt på att göra en channa-biotop för något år sen, men pga plats och tidsbrist får jag nöja mig med att se på dina så länge 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Draken
2/16/20, 11:32 AM
#28

#26 de är otroligt duktiga på att hitta hål där de kan smita ut, jag fick tejpa locket på min ramp när jag hade dem, då hade en utav dem lyckats smita, och dottern hittade den på golvet några meter från akvariumet, så de knallar iväg om de kommer loss också 😮 Men den levde, sen blev det silvertejp runt alla potensiella rymningsvägar 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
2/16/20, 3:50 PM
#29

Haj jo läste att dom kan klara sig på land 😂😂, men nu har vi fixat så att lampan hänger i stället å nätet är helt nere som de ska vara 😂😂, i dag har dom fått smaka på torskrygg 🙈 de va kalas gott 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
2/16/20, 10:15 PM
#30

De är finsmakare ser jag ;) Klart de skall ha gotta på helgen 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
2/20/20, 4:09 PM
#31

Klart dom är de 😂😂, å här blir dom bortskämda 😂😂,, I går hände något som jag aldrig vill händer igen, karet för Scalarerna gick läck, så fick i snabbhet möblera om, 10 scalarer fick ner i 120l 🙈 6 av dom flyttar nästa vecka, alla malar fi k ner i stora karet å efter som jag inte tänkte klart åkte även mina cordysar ner i de 😱, Här är nu en liten film på hur karet ser ut nu, fick hem växter å en rot med växter på i dag 😍

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/20/20, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Äch filmen ville inte följa med 😂 får slänga den på tuben senare 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

5ara
2/20/20, 6:42 PM
#33

Men fy, vad hemskt med läckande kar! Hoppas allt ordnar sig i slutändan! Channa-karet ser i alla fall jättefint ut!

Draken
2/20/20, 9:14 PM
#34

Ouch. Inte roligt med läckande kar . men tur att du var snabb i vändningarna då ,så det blev ju bra ändå :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2/20/20, 10:17 PM
#35

#32 Karet ser jättesnyggt ut :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2/21/20, 8:40 PM
#36

#32 😍 Så fin javaormbunke!!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chocopops
2/22/20, 10:28 AM
#37

#34 #35 Ja i bland får man vara snabbtänkt 🙈, men känns så dumt att ha dom 10 Scalarerna i 120l 😭 men dom bråkar inte å ingen har blivit skada alla äter å mår bra ☺️d, men vet att på tisdag flyttar dom 😁.. Jag börjar bli nöjd men längtar tills allt vuxit till sig, å när flytväxtrtna breder ut sig mer 😂. #36 tack 😁 de är 2 olika plantor den ena är köpt som jätte planta i butik å den andra sitter fastlimad på roten Köpte den sådan 😁

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
2/23/20, 11:19 AM
#38

Det är ingen fara med scalarena, det är ju inte så många dagar de får gå trångt 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
2/24/20, 6:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

#38 nä jag vet 🙈 men man får ändå dåligt samvete 😂.. Mina channa bebisar är så underbara 😍😍 nu börjar dom koppla mig med mat ordenligt 😁, börjar komma å ta maten från pinsetten jag använder 😁 snart kan jag mata med händerna 😍😍bjuder på en bild på en av de små älsklingarna 😍😍

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
2/24/20, 7:42 AM
#40

De är väldigt personliga 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: