Annons:
Etikettallmänt
Läst 745 ggr
Wacklin
2020-02-12 20:03

Namn förslag på Akvariebutik

Hej!

Vad är ett bra namn för en akvariebutik ?

Kom gärna med olika förslag =)

Hjälper en god vän som startar upp en ny akvarieaffär inom kort.

Annons:
Cecilia.S
2020-02-12 20:19
#1

Oj, det är väldigt svårt när man inte vet särskilt mycket om platsen, butiksägaren, intresset, kunskapen eller möjligheterna…

Nu vet jag ju inte om någon av de här finns redan… Men några (halvkassa) förslag 😛

Aqua Paradise
Fiskexpertern
Akvariefantasten

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2020-02-13 15:21
#2

#0 varför inte efternamnet på kompisen ?

Vi hade en butik här i stan som hette Ströms Zoologiska. Ägaren hette  Ström i efternamn :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

martinrosen
2020-02-14 08:24
#3

Om ni öppnar en butik i Östersund så kan ni kalla den för vad ni vill. Ni kommer få monopol på marknaden. 

Det viktiga för mig är att känna att jag kommer till expertis och bred kunskap. När jag går till en akvariebutik vill jag inte känna att jag kommer till en zoobutik som gör allt möjligt och som mest är fokuserad på pälsdjur men som av solidariska skäl har med några pliktskyldiga akvarier.

Personalen skall kännas som kompetent och helt nördig på sina egna specialområden… typ: "Aha du har frågor om vattenkemi då skall du prata med johanna, hon är helt insnöad på det" 

Så namnet skall helst spegla en snäv nisch och expertis. Så det känns som att det inte går att välja något annat om man vill ha bäst tips eller produkter.

OlleA
2020-02-14 19:43
#4

Akvarium Jämt?

(Ja, jag bor nära Göteborg och vet inte vad ni har för humor däruppe. 😉)

Olle

OlleA
2020-02-15 09:19
#5

Fiskfjället?

Kanske kan passa på en akvarieaffär i Norrland, gärna med en logga med en fjälltopp och en fisk. 🙂

Olle

Draken
2020-02-15 15:17
#6

Aqua Paradise var ett namn jag kom på så här rakt upp och ner :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: