Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 564 ggr
Es.99
2/10/20, 7:13 PM

Sjuk kardinaltetra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle behöva hjälp med vad jag ska göra med en av mina kardinaltetror. Är det någon som vet vad det skulle kunna vara för fel på den? Den har varit så hela dagen och är lite typ ”större” runt magen än vad de andra är. Jag har ingen ektozonsalt hemma så jag kan inte använda det. Några tips på vad jag kan göra?

Annons:
5ara
2/10/20, 7:59 PM
#1

Så tråkigt att fisken inte mår bra! Hur ser fjällen ut på fisken? Står de utåt eller ligger de tätt ut med kroppen som de brukar?

Cecilia.S
2/10/20, 8:33 PM
#2

Åh nej 😕

Tyvärr kan kardinaltetror vara rätt så känsliga ibland. Det skulle kunna vara förstoppning, i så fall kan kokta och skalade gröna ärtor hjälpa mot det. Ser även att den har börjat tappa färg vilket inte brukar vara ett särskilt gott tecken.

Hur länge sen var det du gjorde ett vattenbyte? Hur stort var det?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Es.99
2/10/20, 9:13 PM
#3

Kollade till den förut och då hade den väldigt få livstecken, så jag och min dotter fick ha en liten begravning för den då jag visste att den absolut inte skulle klara sig. Usch så hemskt och hon var så ledsen:(

[Ancitrus]
2/10/20, 9:31 PM
#4

Det är tråkigt när det händer.. Men tyvärr så händer det..!

5ara
2/10/20, 9:41 PM
#5

#3 Ja, den såg verkligen inte pigg ut. Väldigt tråkigt ändå förstås och särskilt som din dotter tog det så hårt… Hoppas att hon kommer över det relativt snabbt.

Cecilia.S
2/11/20, 7:14 AM
#6

Beklagar 🌺 Ni gjorde rätt i att avsluta dess lidande. Tyvärr är det inte allt för ofta som kardinaltetror överlever efter att ha varit så pass illa därann som på bilden.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Draken
2/20/20, 10:13 PM
#7

Beklagar. Men ni gjorde helt rätt som tog bort den, den var inte pigg.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: