Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1147 ggr
Julia.lunkan
2020-01-24 19:50

Fråga kring fisk

Hej jag äger just nu ett 30-40 liters akvarium med 2 malar och 2 svärdbärdshonor men ena dog för inte särskilt länge sedan ( haft dessa 2 Svärdbärare sedan 2 år sedan) men jag undrar om vad jag ska köpa för fisk härnäst vill helst ha en ensam fisk som helst ska vara färggrann men vad för fisk? Vill verkligen inte köpa en fisk som inte kommer att trivas ihop med mina malar

Annons:
Lillyrod
2020-01-24 19:53
#1

Du har ett litet kar och det finns inte så mycket att välja på för så få liter. 

Vad har du för malar? 

Ett så litet kar lämpar sig bra för t ex Kampfisk. De kommer ju i flera fina färger och fenformer 🙂

Catlady91
2020-01-24 19:55
#2

Jag säger Kampfisk! Otroligt fina, vill gärna gå ensamma men malar tolererar dom 😊 men jag undrar också vad för malar du har?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2020-01-24 23:47
#3

Säger Kampfisk jag med, och även jag undrar vilka malar du har ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Julia.lunkan
2020-01-25 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är vanliga Ancistrus som i framtiden då dem växt på sig ska få flytta till ett 600 liter akvarie med lite större fiskar

Lillyrod
2020-01-25 15:35
#5

Är bilden din? Den är märkt det är därför jag frågar. Man får nämligen inte dela andras bilder tyvärr.

Catlady91
2020-01-25 15:38
#6

Jag tycker du ska kolla efter en fin kampfiskhane 😊 de ör otroligt fina, men bör inte gå med andra fiskar förutom malar då de kan bli ganska elaka.. Men malar går bra, och jag tror de kan gå med räkor och snäckor också. Jag hade ålar med min, men jag vet inte vad akvariefolk anser om det. Min Kampfisk kunde inte bry sig mindre om ålarna, iallafall

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Draken
2020-01-25 20:03
#7

Jag tycker 30-40 liter är för litet även till en liten Ancistrus.

Om inte bilden är din så måste vi ta bort den.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2020-01-26 15:56
#8

Har du möjlighet Flytta gärna Ancistrusen Redan nu, dom växer snabbt när dom är små, och är dom inte i yngelstorlek så klarar dom sig i 600 liter med andra fiskar då malar sällan är mumma att äta om dom inte är pluttesmå nyfödda bebisar typ

Kampfiskhane skulle trivas jätte bra i det karet, finns ju i nästan alla färger med, hade en som var vit, med gröna, röda och blåa fenor en gång =) otroligt fin herre

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
2020-01-26 18:07
#9

Så bra att den ska få bo i ett så stort kar 😍 Håller dock med de andra om att den gärna skulle kunna flytta in redan nu. Den kommer växa dåligt i 30 liters karet och säkerligen inte trivas särskilt bra. Ett större akvarium är bättre även när den är så liten.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Cecilia.S
2020-01-26 18:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Skulle för övrigt också vilja rekommendera att ha en kampfiskhane i karet istället. Om du klickar på ordet Kampfisk kan du läsa mer om arten och om hur de vill bo osv 😊 Bra att säga redan nu är att de vill bo ensamma i ett varmt akvarium med stilla vatten. De är ruskigt snygga. Bifogar en bild på min kille! Han bor ensam i ett 55 liters akvarium.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: