Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (12) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Nybörjarhörnan

Fråga kring fisk

2020-01-24 19:50 #0 av: Julia.lunkan

Hej jag äger just nu ett 30-40 liters akvarium med 2 malar och 2 svärdbärdshonor men ena dog för inte särskilt länge sedan ( haft dessa 2 svärdbärare sedan 2 år sedan) men jag undrar om vad jag ska köpa för fisk härnäst vill helst ha en ensam fisk som helst ska vara färggrann men vad för fisk? Vill verkligen inte köpa en fisk som inte kommer att trivas ihop med mina malar

Anmäl
2020-01-24 19:53 #1 av: Lillyrod

Du har ett litet kar och det finns inte så mycket att välja på för så få liter. 

Vad har du för malar? 

Ett så litet kar lämpar sig bra för t ex kampfisk. De kommer ju i flera fina färger och fenformer Glad

Anmäl
2020-01-24 19:55 #2 av: Kampfisk

Jag säger kampfisk! Otroligt fina, vill gärna gå ensamma men malar tolererar dom 😊 men jag undrar också vad för malar du har?

Du måste våga misslyckas, för att lyckas ♥️ Ingen är bättre på att vara du, än du ♥️ 

Anmäl
2020-01-24 23:47 #3 av: Rovfisk

Säger kampfisk jag med, och även jag undrar vilka malar du har ?

*Sajtvärd på Akvariefisk,,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)
*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-01-25 15:20 #4 av: Julia.lunkan

Det är vanliga ancistrus som i framtiden då dem växt på sig ska få flytta till ett 600 liter akvarie med lite större fiskar

Anmäl
2020-01-25 15:35 #5 av: Lillyrod

Är bilden din? Den är märkt det är därför jag frågar. Man får nämligen inte dela andras bilder tyvärr.

Anmäl
2020-01-25 15:38 #6 av: Kampfisk

Jag tycker du ska kolla efter en fin kampfiskhane 😊 de ör otroligt fina, men bör inte gå med andra fiskar förutom malar då de kan bli ganska elaka.. Men malar går bra, och jag tror de kan gå med räkor och snäckor också. Jag hade ålar med min, men jag vet inte vad akvariefolk anser om det. Min kampfisk kunde inte bry sig mindre om ålarna, iallafall

Du måste våga misslyckas, för att lyckas ♥️ Ingen är bättre på att vara du, än du ♥️ 

Anmäl
2020-01-25 20:03 #7 av: Rovfisk

Jag tycker 30-40 liter är för litet även till en liten ancistrus.

Om inte bilden är din så måste vi ta bort den.

*Sajtvärd på Akvariefisk,,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)
*Stödjer debatt ifokus

Anmäl
2020-01-26 15:56 #8 av: molam

Har du möjlighet Flytta gärna Ancistrusen Redan nu, dom växer snabbt när dom är små, och är dom inte i yngelstorlek så klarar dom sig i 600 liter med andra fiskar då malar sällan är mumma att äta om dom inte är pluttesmå nyfödda bebisar typ

Kampfiskhane skulle trivas jätte bra i det karet, finns ju i nästan alla färger med, hade en som var vit, med gröna, röda och blåa fenor en gång =) otroligt fin herre

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2020-01-26 18:07 #9 av: Cecilia.S

Så bra att den ska få bo i ett så stort kar Kär Håller dock med de andra om att den gärna skulle kunna flytta in redan nu. Den kommer växa dåligt i 30 liters karet och säkerligen inte trivas särskilt bra. Ett större akvarium är bättre även när den är så liten.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.