Annons:
Etikettvilken-fisk
Läst 452 ggr
Jois78
1/21/20, 1:49 PM

Hjälp mig artbestämma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Uppgraderade nyss till ett 200l kar. Med följde 5 fiskar. De andra 3 vet jag vad det är för sort men dessa 2 vet jag ej. Jag gissar på att det kan vara Siamesisk algätare. men blir dom verkligen så stora? Min ena är nämligen mellan 13-15 cm. Tacksam för hjälp.

Annons:
5ara
1/21/20, 2:16 PM
#1

Vad kul med uppgradering av kar! Precis som du misstänker är det siamesisk algätare du har fått med. De blir så stora.

Jois78
1/21/20, 2:21 PM
#2

Ja det är så roligt, och man får ju lite mer valmöjligheter. Aa okej, visste inte att dom kunde bli så stora. Tusen tack för hjälpen!! 😊

Draken
1/21/20, 5:15 PM
#3

Vad kul att du uppgraderar akvariumet :)  Starta gärna en tråd om ditt akvarium om du känner för det. Vi älskar privata berättelser här inne 😃

Precis som skrivet ovan så är det siamesisk algätare du har fått med. En mycket fredlig och stillsam fisk, tar de flesta alger, vill gärna gå i stim, och de blir ganska stora :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
1/21/20, 5:34 PM
#4

Kul! Lycka till 😍

Du har redan fått toppensvar på resten så det behöver du inte mer bekräftelse på haha. Men jag skulle också gärna vilja se en tråd med ditt kar! Alltid kul att se på!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Jois78
1/21/20, 7:52 PM
#5

Åh va roligt att ni vill se det 😃 Jag får starta en tråd om det 👍🏻😊

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Lillyrod
1/21/20, 7:54 PM
#7

Här älskar vi trådar med prat och bilder på lyckade och misslyckade åtaganden. Det är jätteroligt.

Cecilia.S
1/21/20, 8:15 PM
#8

Jaaa 😃😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
1/21/20, 10:40 PM
#9

#5 Härligt, det ser vi fram emot 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: