Annons:
Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 662 ggr
OlleA
2020-01-15 19:33

Uddevalla akvarieförening - möte 16/1

I morgon (torsdag 16/1) kl 19.00 har Uddevalla akvarieförening möte i lokalen på HSO-center, Kapellevägen 1 A i Uddevalla. Huvudpunkt den här gången är "akvariesnack" som kan vara nog så spännande. Var får jag tag i den där nya spännande fisken jag läste om för ett tag sedan, och hur odlar man den? Den ska visst ha högt pH - hur höjer jag lämpligen pH i vattnet? Hur viktigt är det med vattenbyten för att fiskarna och växterna ska trivas? Finns det levandefoder i dammarna nu när vintern är så konstig? Det finns mycket man kan ta upp till diskussion på ett sådant här möte, och inga frågor är dumma om de är ärligt menade. Ingen vet allt från början, men det finns många kunniga akvarister i föreningen som gärna delar med sig av sin kunskap. Som vanligt blir det också gott fika och kanske bingo med akvaristiska vinster.
Välkomna!!!

Olle

Annons:
Lillyrod
2020-01-15 20:45
#1

Jag önskar det fanns något liknande i min landsände. Det låter jättekul. Här har inte funnits någon förening på många år.

OlleA
2020-01-15 22:11
#2

Tyvärr har det gått väldigt mycket neråt med antalet akvarieföreningar, liksom med föreningsliv överhuvudtaget. I min ungdom fanns det säkert hundra akvarieföreningar i Sverige, nu finns det kanske tio som är någorlunda aktiva. Hur det har blivit så kan förstås diskuteras, men en viktig orsak är nog att föreningar inte är lika viktiga för att skaffa kunskap längre. All information finns ju på internet numera. Men det är faktiskt roligt att träffa folk som är lika tokiga som en själv, och man lär sig en hel del av att diskutera med akvarister med olika inriktningar och intresseområden inom hobbyn. Kanske kan man göra en utflykt till någon foderdamm, eller rentav ordna någon utställning eller auktion om det finns folk som orkar ta tag i sådant. Jag skulle gärna se ett uppsving för akvarieföreningarna igen.

Olle

Upp till toppen
Annons: