Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (12) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder

Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Bilder

Vita prickar i akvariet

2020-01-04 14:21 #0 av: Stjaartiis

Tjena! Får till och från såna här prickar i akvariet, ser ut som ägg? Inget fiskarna verkar bry sig om och skrapar jag bort dom så försvinner dom och kommer inte tillbaka efter ett ganska bra tag.
Någon som vet?
Ett guppie-akvarie med ett par albinos.

Anmäl
2020-01-04 14:31 #1 av: My5665

Är det bara yuppies du har?Det kan vara snäckor som lagt äggg på glaset eller så är en fisk.

Anmäl
2020-01-04 14:39 #2 av: Stjaartiis

Ah bara guppys och ett par albinos.
Men köpte ett stor växt från djuraffären som har varit i ett av deras akvarie i flera år och tänker att nått har hängt med den? Fast såna här "ägg" kunde komma innan jag köpte den också 😯

Anmäl
2020-01-04 14:42 #3 av: Lillyrod

Vad menar du med albinos? Vad är det för fisk? Det skulle kunna vara Corydorasrom om det nu är Corydoras som du kallar albinos.

Anmäl
2020-01-04 14:45 #4 av: Stjaartiis

Ja men precis, det är den jag menar!
Så du menar att det kan vara dom som lägger ägg? 😊

Anmäl
2020-01-04 14:49 #5 av: Lillyrod

Det ser ut som corydorasrom ja.

Anmäl
2020-01-04 15:06 #6 av: Stjaartiis

Spännande! Då ska jag försöka få dom till att bli nått 😍

Anmäl
2020-01-05 15:08 #7 av: Draknästets_Reptiler

Håller med #5 Ser ut som Corydorasrom.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptil, Autism och Anhöriga.
*Medarbetare på Debatt
*Arrangör Sundsvalls terrariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.