Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Övriga fiskar

Guppy sjuk?

2019-11-26 21:37 #0 av: Skoog_85

Min guppy ligger på sidan som ett U. Vad kan vara fel???

Anmäl
2019-11-26 22:01 #1 av: My5665

Ja, den är sjuk. jag tor att det kan vara skinnmask eller gälmask, det kan också vara tarmfagelater. Är fisken nyköpt?

Anmäl
2019-11-26 22:06 #2 av: Skoog_85

Ne inte ny, haft den över 5mån, men bytte vattnet som vanligt i söndags och såg detta nu, vad kan man göra?

Anmäl
2019-11-27 10:27 #3 av: Rovfisk

Avliva den så den slipper lida mer. Har du haft den i 5 månader så är det jättebra, särskilt om den är butiksköpt. De brukar inte leva så mycket längre än 2-3 månader.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-11-27 15:36 #4 av: My5665

#3 Kom ihåg avliva på en bra sätt som gör så att fisken inte lider. Det som jag tycker och har hört är att klippa av huvudet på den för då dör den snabbt. 

Anmäl
2019-11-27 19:15 #5 av: PeG

Ja det är en bra metod för små fiskar. Inte kul för oss men det är ingen ursäkt för att låta fisken lida.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.