Annons:
Etikettallmänt
Läst 775 ggr
Sirran
11/3/19, 9:45 PM

Hjälp mina fiskar dör!!!!!😭

Vad ska jag göra? Jag har Molly fiskar, neontetror och några malar. För ungefär en månad sen köpte jag neontetrorna och fyra mollyfiskar, han på zoo affären vad mig komma en vecka senare och köpa malar. jag kom dit en vecka senare och berättade även då att alla fiskar mår bra och dom äter bra, att en var gravid. Men Sa även att jag har 22 grader i akvariumet och han bad mig köpa en doppvärmare (vilket jag gjorde) eftersom jag litar på honom. Han hade rekommenderat några malar och vi tog dom. Men när jag kommer hem så installerar jag doppvärmaren och släpper i malarna. Dagen efter märker jag att en av malarna tar sig upp till ytan och ligger upp och ner där (vilket den gjorde i timmar) jag trodde den var död men så fort jag puttade till den simmade den iväg men aldrig till botten, det va som att den inte kunde dagen efter va den död. Men dagen efter det dör även en gravid guldmolly fisk?. Den mådde ju så bra förstod inte vad som hände. Och idag ungefär en vecka efter så har min andra guldmollyfisk dött. Men inte bara det har märkt att min blackmolly hane sjunker ner mot botten och lägger sig på Stenarna. Hans fena under ”magen” har även blivit konstig! (Svårt att förklara) men är det nån Sjukdom vad händer???

Annons:
Sirran
11/3/19, 9:46 PM
#1

Vill även tillägga att jag köpte en ny växt samtidigt som malarna

SuperLimm
11/3/19, 9:58 PM
#2

Vad har du för temperatur i akvariet nu?

Hur många liter är det på?

När gjorde du vattenbyte sist?

Mvh Linn

Draken
11/3/19, 10:27 PM
#3

Hur ser det ut med temperatur och hur stort är akvariumet.

Vad är det för malar du har köpt ? Låter som det kan vara Syndontis, de lägger sig gärna upp och ner och vilar.

Har du blid på malarna ?

Har du kollat nitrithalten ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
11/4/19, 12:06 PM
#4

När något plötsligt går dåligt som tidigare varit bra så har något sannolikt ändrat sig. I det här fallet - ny doppvärmare dvs som andra har skrivit vad är temperaturen? Min erfarenhet är att inställningen dvs temperaturskalan på doppvärmare nästan alltid är fel. Nya fiskar - döden är väl snabb för att vara sjukdom. Rubbning av ammoniak/nitrat balansen?

Draken
11/4/19, 5:32 PM
#5

Är inne på samma tanke som PeG …

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: