Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 534 ggr
FrökenFredag
10/6/19, 8:31 AM

Molly med dessa platyyngel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon, lyckades just fånga min Molly med yngel som verkar stressad i det stora akvariet (hane som jagar och hon försöker gömma sig) Hon är med yngel. 

Jag har ett akvarium igång med 7 st Platy yngel som är ca 1 vecka gamla. Tänkte ha henne där. Nu sen 15 minuter tillbaks är hon i en yngelkasse men vill helst inte ha henne i denna.

Vågar jag släppa ut henne med dessa yngel eller blir dom frukost?

Annons:
FrökenFredag
10/6/19, 10:31 AM
#1

Problemet löst. 26 nya yngel så fort jag lade henne i yngel buren. Hon är tillbaks i det stora akvariet, så får hon pluppa resten där (om det blir fler)

Cecilia.S
10/6/19, 11:00 AM
#2

Grattis till fångsten :) Ett tips till framtiden är att undvika yngelkassen helt. Dom är mest stressande. Om du har bra med växter och gömställen (tex musselblommor är toppen) så klarar sig de hälsosamma ynglen ändå.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
10/6/19, 11:06 AM
#3

Skönt att det löste sig. Håller med ovanstående, skippa yngelburen, sätt hellre då över honor som du vill spara yngel från i det mindre karet. eller låt dem födas i stora. De starkaste överlever.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

FrökenFredag
10/6/19, 5:51 PM
#4

Jag var rädd att hon skulle äta upp mina 1 veckors yngel. Men det gick fort - 36 st blev det. 🙂

Det är mina första yngel från mina Mollysar och de första ynglen ( 1veckors ynglen) är från mina Platy. Nästa gång kommer de få pluppa ut ynglen i det stora akvariet. Jag kommer få alldeles för mycket fiskar annars. 

🌺

Cecilia.S
10/6/19, 8:04 PM
#5

Bra tänkt 😊

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
10/8/19, 7:45 AM
#6

#4 Bra tänk ;) En del kommer även att överleva i stora karet, om det finns tillräckligt med gömställen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: