Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Malawi/Tanganyikaciklider

Vad händer med min Malawi?

2019-09-16 17:42 #0 av: Kampfisk

Hej!
Såg just att min ena Malawi ligger emot botten, är väldigt tjock och något kommer ut. Är något fel? Vad ska jag göra??

Anmäl
2019-09-16 20:18 #1 av: Kampfisk

Den dog precis

Anmäl
2019-09-16 20:45 #2 av: Rovfisk

Beklagar

Ser ut att kunna vara Förstoppning eller tarmprolaps. Men håll koll på de andra, ifall det är/var en mag/tarmparasit.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-09-16 20:46 #3 av: Cecilia.S

Håller med Rovfisk. Beklagar :(

Anmäl
2019-09-16 22:00 #4 av: molam

Foder? får dom blandad diet med Kött och vegetarisk Mat? det är ytterst viktigt för att Malawi att ha, annars blir dom lätt sjuka, det ser ut osm att den kan ha varit Redigt förstoppad, kolla på dom andra och mata lite med skalade ärtor, även om ingen annan verkar ha symptom.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.