Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 3151 ggr
Draken
2019-09-16 10:32

Bubbeltråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla medlemmar.

I denna tråd får man prata om allt och ingenting, det behöver inte vara akvarierelaterat överhuvudtaget. Vi har haft en sådan här tråd tidigare, men det är ganska länge sedan, så jag startar en helt ny.

Skriv vad ni känner för, berätta något roligt, läskigt, tråkigt som har hänt, eller skriv bara hej ;)

Håll god ton i trådarna, det är ett krav

Bilder är tillåtna.

Bilden i ts är på min hund Speedy

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Cecilia.S
2019-09-16 11:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

#0 Så fin Speedy är ❤️

Jag kan inte sluta tänka tillbaka på familjens utomlandsresa i våras, när vi flög till Sydafrika för första gången. Vi kom nära ett engelskt par som vi fortfarande har kontakt med via sociala medier - och ingen av oss kan sluta tjata om hur mycket vi längtar tillbaka till savannen 😂 Saknaaar!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Denna kommentar har tagits bort.
MsZ
2019-09-16 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min savann var precis bakom huset. Där låg hon och solade :)

Maleficum
2019-09-16 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#4

Skoj med en ny babbeltråd (eller bubbeltråd kanske är mer passande på en akvariesida?😉).

Kan ju passa på att presentera mitt senaste målarprojekt. GISH 2019s maskot Assbutt! Hoppas på att få den färdig vid nästa målartillfälle.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Catlady91
2019-09-16 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vad kul! Låt min presentera Mysan, min kisse som varit hos mig sedan i fredags 😊 1,5 år ungefär, kommer från ett katthem och supermysig! Hon älskar mina akvarium! Hon försöker till och med fånga fiskarna genom glaset, och ibland sticker fiskarna iväg. Då blir Mysan ännu mer nyfiken 😜

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Demeter
2019-09-16 19:15
#6

#5 Jättefin kisse!

Min kompis hade en katt som ja vad  ska man säga "mördade" en av deras fiskar, hennes mamma skulle sälja just den fisken samma dag 😇

Annons:
Draken
2019-09-16 20:16
#7

#1 #3 Det är otroligt ståtliga djur. Skulle inte haft något emot att åka till savannen jag heller 😃

#4 Jättefin målning ❤️. Och du…Jag ändrade namnet till Bubbeltråden 😎

#5 Naaww vilken sötnos 😍

#6 Kissekatter är lömska djur …eller ja, akvarieinvånarna tycker det i varje fall 🤪😎

Jaha då blev man sjukskriven till 13 oktober då . Fördelen är att jag får massor med tid att spamma er här inne med bilder och kommentarer 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Demeter
2019-09-16 20:17
#8

#7 Haha du är så välkommen med ditt spam 😃

Alltså jag blir galen på det här nagellacket, det torkar ju aldrig Skrattar

Draken
2019-09-16 20:24
#9

Ja jusst ja. Skulle ju berätta en lite rolig grej ju ;) Jag har ju, som ni vet, flera terrarium, jag blev så less på alla idiotkommentarer och kräk smilysar, om jag råkade lägga upp en bild på en ödla eller kackerlacka på min Facebook, så jag startade en helt ny …medn det var inte det jag skulle berätta, utan det relaterar till detta ….

Fick besök av ett par bekanta, och så fort de satte sig i soffan, så drog de upp benen från golvet. jag frågade så klart varför, och då fick jag det intelligenta svaret, med skräck i rösten "Tänk om det kommer en ödla eller en kackerlacka springande över golvet"

Då flög ju jävulen i mig så klart 😈

Jaa sa jag, och tänk om det kommer en orm som jagar en råtta springande över golvet (Nej ormarna får inte levande föda).

Det blev alldeles tyst i rummet, tills jag började asgarva. De blev inte kvar så länge, och har inte hört av dem sedan dess 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Demeter
2019-09-16 20:31
#10

#9 Nämen 😃

Cecilia.S
2019-09-16 20:49
#11

#9 😂

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-16 20:54
#12

#8 Låter bra det, och ännu värre spam när jag kan handla fisk torsdag eller fredag 😃

Åhh jösses, har inte haft nagellack på 100 år känns det som. Jäntan (12) blir jättefrustrerad på mig när jag liksom skall hjälpa henne, det slutar alltid med att hon vrålar  MEN MAAAMMMMAAA, DU GÖR JU FEL JU …Och så springer hon till storasyster och beklagar sig till henne , efter en  stund  asgarvar båda två åt mig 😓😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2019-09-16 20:55
#13

Nagellack är inte alltid så enkelt 😃 Jag målade också naglarna idag, eller ja, på vänstra handen, för höger orkar jag nästan aldrig göra eftersom jag är så högerhänt av mig… 😉

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Demeter
2019-09-16 21:03
#14

Här här det inga problem med att måla nagellack 😎 Byter färg varje vecka!

Draken
2019-09-16 22:14
#15

Har inte haft nagellack sedan slutet på- 80 början på -90 talet : har iofs inte haft långa naglar heller. Hade småbarn på den tiden, och så jobbade jag dessutom inom vården, så det var ingen mening för mig att försöka få till något snyggt med naglar och nagellack  😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Demeter
2019-09-16 22:28
#16

#15 Eftersom jag sysslar med akryll och gele så slippar jag ibland ner naglarna och bygger på naglar igen 🙂

Draken
2019-09-16 22:37
#17

Låter som ett ganska tålamodsprövande och pillrigt jobb 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Demeter
2019-09-17 07:54
#18

Det är tålamodsprövande. Ibland vill man bara ge upp 😂

Draken
2019-09-17 10:32
#19

Ingenting jag skulle klarar av att ha tålamod till i varje fall ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2019-09-17 15:23
#20

Men så häftigt att jobba med naglar 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Maleficum
2019-09-17 15:38
#21

Lyckades gå bort mig i skogen idag när jag var ute och gick med mosters hund (som är här för passning tills imorgon). Men vi hitta iaf 200g svamp så helt dåligt var det inte :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
2019-09-17 16:16
#22

Usch, jag har gått och blivit sjuk idag 😕
Halsbränna, känner mig allmänt seg och har huvudvärk. Blä på förkylningar. En familjemedlem är troligtvis den skyldige som har smittat mig, och h*n hade även feber… Ser inte fram emot det i så fall.

Hur mår ni andra? 😊

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-17 16:24
#23

#21 Inte roligt att gå bort sig i skogen, men ingenting ont som inte har något gott med sig i varje fall ;)

#22 Usch för förkylningar. Krya på dig.

Annars så är  ungarna är förkylda så det står härliga till, jag brukar oftast klara mig, men då sliter jag med utmattningssyndrom (Jag har gått in i väggen helt enkelt) och värk istället…men ingenting som jag inte har lärt mig hantera 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2019-09-17 17:22
#24

Krya på dig du med Rovfisk, hoppas att du mår bättre snart. Du håller dig ju dock ganska så sysselsatt trots att du är utmattad och utbränd… Akvarium, terrarium, ungar och allt vad det nu är 😊

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-17 17:44
#25

#24 Tack :)

Jodå, jag håller mig sysselsatt. Får fnosk om jag blir sittande overksam 😊 Men eftersom jag är hemma.så håller jag igång när jag orkar och kopplar bort allt när jag inte orkar :)

Att pyssla med terrarium och akvarium är rena balsamen för en utsliten kropp ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
2019-09-17 21:59
#26

Är i ngt knepigt mellanläge. Inte frisk. Inte sjuk. Halsont, huvudvärk. Seg. Kan inte inte bli sjuk före söndag. Fotar viktigt bröllop lördag. Bara att låtsas som det regnar och nöta på.

Draken
2019-09-18 09:43
#27

#26 Hoppas du håller dig på benenm, åtminstone tills efter fotograferingen på Lördag.

Den influensan som går nu, är väldigt skum. Du kan ha symptom i 4-5 dagar utan att något bryter ut, sen efter yterligare 2-3 dagar kan det smälla till och du bli tvärdålig från ena dagen till den andra.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
2019-09-20 21:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Måla färdigt Assbutt idag :) (Om jag inte får idétorka och tråkigt nästa fredag och får för mig att göra något mer med bakgrunden på den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
2019-09-21 08:48
#29

Åh så fin 😍
Jag målar också en del, men digitalt!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-21 12:26
#30

#28 Snygg 🙂

Själv satt man på akuten en ena flickaan igår kväll, inte den roligaste sysselsättningen man kan ha en Fredag kväll 😓 men det gick, tack och lov, snabbt för att vara en Fredag.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2019-09-22 00:20
#31

#30 Nej så trist! Vad hände? :(

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-22 10:43
#32

Hon var på fritidsgården, det var några äldre pojkar (hon är 12) som höll på att lattjade bredvid där hon och hennes kompisar stod. De stötte in i henne och hon ramlade på armen och bröt handleden.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2019-09-22 19:29
#33

Så oturligt 😕 Hoppas att hon kryar på sig snabbt och att handleden läker fint.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-23 13:32
#34

#33 Som tur är så var det ett rent brott. Hon är i skolan nu och har inte särskilt ont. Lite bökigt att skriva bara, då hon är vänsterhänt och det var hennes vänstra handled som bröts ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
2019-10-27 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Tänkte jag kunde putta upp bubbeltråden lite med att presentera vår nya prinsessa Mira vi var och hämta i onsdags. 😃 Bor främst hos mamma och pappa nu i början (så dem får ta hand om den jobbiga förstatiden eftersom jag gjorde det med Gletta när hon var valp 😉) men planen är att vi ska dela på ansvaret för henne så hon kommer bo hos mig till och från mer i framtiden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-10-28 10:12
#36

Bra initiativ att putta upp tråden :) Hon är ju för söt lilla Mira 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2019-10-28 10:36
#37

#35 sååå söt! 😍

Maleficum
2019-10-28 12:20
#38

Hon var den i kullen med det "flickigaste" utseendet, de andra tikarna likna mer hanarna i utseende :) Nu ska man ju bara undvika att bli "lurad" av det prinsessiga utseendet så man inte glömmer bort att det är en smart liten filur bakom utseendet ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-10-28 18:23
#39

Jo passa er för de ledsna valpögonen som de har en förmåga att visa upp ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-10-28 18:29
#40

Var inga problem när det kom till Gletta men hon hade ju en så självständig och "kraftig" personlighet redan från början så man fick aldrig riktigt den där känslan av "bambiögon" som många djur kan ge en. Jag brukar, peppar, peppar, inte falla för den blicken men nån gång ska väl vara den första :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-10-29 09:14
#41

Dotterns hund utnyttjar verkligen "spanielögonen" när han vill något 😉 Jag har ännu inte fallit för dem, men det har både maken och barnen. Dottern blir snortokig när de stoppar i honom massa godsaker ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
2019-10-29 12:01
#42

Haha, Gletta charmade många utanför familjen och lyckades tigga till sig allt möjligt smarrigt :P Speciellt på landet sprang hon alltid in till moster och familj på morgonen för att få lite extra frukost (både ur hundskålen, eftersom mosters hund inte alltid åt sin mat, och från dem som satt vid frukostbordet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MsZ
2019-10-30 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Varje kväll är det tjuv- och rackarspel om en fåtölj/fotpall som står vid brasan. 

Askas blick när jag kom sa mig att hon INTE tänkte flytta på sig 😃

Draken
2019-10-30 09:59
#44

#42 Det är klart att man springer till dem som har gotta 😃

#43  😂Om blickar kunde mörda. Hon ser verkligen ut som hon tänker " Försök att ta pallen om du vågar " 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2019-10-31 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Nyömsad sötnos <3 otroligt mysig orm, fick hem henne på mässan vi hade i helgen, tillsammans med en rätt äcklig spindel och en Crested Gecko =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2019-10-31 11:33
#46

#45 Ormen vågar man titta på i varje fall ;) Hon är riktigt snygg, men det är sir.väs också  😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

TccT
2019-11-01 14:49
#47

Hamnade bakom en polisbil idag och blev så sugen att tuta till åt dom men fegade ur😠 Skapligt med trafik, alla handlade tydligen, så köer och dom blinkar inte ut i två av två rondeller👎 Irriterande när man ska köra in😠 Regler gäller ju för dom oxå och ut måste man ju iaf blinka

My5665
2019-11-01 16:44
#48

Idag så köpte jag ett 30 liters och hade tänkt att karet ska vara så likt den naturliga miljön som möjlig för en Kampfisk, Kommer bli kul att följa och studera. Hade typ tänkt mig en smaragd betta eller nån annan vildtyp.  Dom andra kampisarna har fått nya växter eftersom det var ganska tråkigt i deras kar.  Har även flyttat upp alla kar på en bokhylla för att få lite mer plats i mitt rum . Det blev bra och framförallt praktiskt då jag enklare kan byta vatten hos alla. 

Jag har också fått två afrikanska dvärg klo grodor som kommer få bo i ett akvarium som vi fick från säljaren. Dom  heter Astor och Lenny.

Annons:
[Hox]
2019-11-02 06:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hehe.. ser ut som KKK är på väg upp från vattnet. (med lite fantasi)

Bilden tagen vid våra dammar här hemma.

Draken
2019-11-02 11:00
#50

#47 Många poliser tycker inte att regler gäller för dom. De kör lite hur som helst i den här stan. Har tom varit med om att de har startat blåljusen om det har varit stockning vid korsningarna i rusningstid, bilarna har flyttat på sig och sen har de stängt av blåljusen och fortsatt lungt vidare när de har kommit förbi de värsta köerna.😓

#48 Starta gärna en tråd om dina kampfiskar så vi kan få följa dem 😃

#49 Läcker bild :) och ja, det kan se ut lite som kkk kommer upp ur vattnet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-11-02 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

För några dagar sen slog jag och mamma våra kloka huvuden ihop och sydde ett täcke åt Mira :) Jag gillar att klura ut lösningar och det övriga tekniska men gillar inte att sy medan mamma gillar att sy men inte har tålamodet för det andra :P Perfekt kombo!

Först undra hon varför hon fått en leksak som satt fast på ryggen där den var svår att få tag på men har vant sig nu och har inga problem att springa runt med den :) Får finslipa lite på modellen tills det är dags för nästa storlek.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
2019-11-02 20:20
#52

#51 så fint det blev! Det är kul att fixa till hunden 🙂 Själv fick jag dille på att göra halsband till min pudelkille; har minst tio stycken han inte kan ha längre för att han inte hade vuxit färdigt än när jag gjorde dom.

Maleficum
2019-11-02 21:43
#53

#52 Sydde "pyjamas" åt hunden som bodde hos mig förut så det är planen att sy till Mira när hon blir lite större också (och förhoppningsvis blir hon liknande storlek som Fjant så hon kan ärva hans pyjamasar och täcken ;)).

Vad för typ av halsband sydde du? Har du bild? (Kanske man kan bli inspirerad ;))

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
2019-11-02 22:21
#54

#53 nu blev jag också sugen på att knåpa ihop något igen! Vet inte varför det aldrig blivit något täcke eller liknande… dragsele, leksaker, bäddar, halsband och koppel är nog vad jag gjort. Kan väl bero på att hunden inte är särskilt frusen av sig och att jag trots detta köpt på mig flera täcken och en regnoverall 😬 Letade reda på den här tråden: https://djurpyssel.ifokus.se/discussions/54b5697cce12c4494a00079b Där finns några av mina alster med och flera fina som andra har gjort.

Maleficum
2019-11-02 23:46
#55

#54 Tack, de var verkligen supertjusiga! Nu blev jag ju nästan sugen på att göra halsband också ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Draken
2019-11-03 11:50
#56

#51 Jättefint. Du har inte funderat på att kanske sälja och tjäna några kronor på att sy täcken och andra kläder åt hundarna :)

#52 Säger samma sak till dig ;) Försök sälj det du inte kan använda längre till ett vettigt pris. Inte säkert det går, men man vet inte innan man har försökt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-11-03 12:20
#57

#56 Fick flera förfrågningar när jag sytt Fjants pyjamasar men har inte tålamod att sy och gör det bara när inspiration och andan faller på så skulle nog aldrig klara att göra det för att sälja :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-11-03 14:16
#58

Ok ;) Ja jag kan tänka mig att det är ett väldigt pillrigt tålamodskrävande jobb ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

My5665
2019-11-03 19:34
#59

Idag har vi utökat hemmet med två nya marsvin, en hona och en hane. Dom bor på mitt rum medans dom andra två flockarna bor i djurrummet. Dom är ett virvel och ett slätt, Jätte söta och gosiga.  Vi har också åt till en djur affär för att köpa mat och leksaker/godis.  Jag köpte en hel del akvarium växter och stenar . Sedan så städade jag kampfiskarnas kar och så smått började rita ut hur jag vill ha mitt natur tema akvarium, Har tänkt ha en betta smaragd i karet.  En annan tråkig sak är att min dumbo era betta hane har gått bort på grund av ålder men var ändå ganska tråkigt, han fick iallafall en kull med en dumbo ear hona. Sedan så sitter jag i tankarna om att skaffa fler 20 liters kar… Hahha man kan aldrig ha förmånga akvarium😃

Draken
2019-11-03 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Har haft utfodring av alla djur idag, det tar drygt en timme att rengöra mat och vattenskålar, samt fylla på med ny mat och vatten ;)

De olika djuren ska ju ha olika insekter också, så man måste ju pillra i 4 olika matbehållare ;)

Nyäten och nöjd Zaga ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2019-11-03 23:33
#61

# tjusig Zaga! Hur ofta matar du? Låter som ett projekt.

Draken
2019-11-04 07:31
#62

#61 Beror på art och ålder 😉

Vattenskålarna (till de som ska ha det) rengör jag och byter vatten dagligen.

Zaga (här ovan) får mat varannan dag med Dubia och gräshoppor, hon har även fri tillgång till sallad.

De vuxna leosarna äter var tredje dag. Mjölmask, Dubbianymfer och Zophobasmask. Pinkies nån gång i bland, främst under äggläggningsperioden Februari-Maj

Leo ungarna (1 år och under) äter dagligen, Zophobasmask och Dubianymfer

Mandarinskinkarna äter dagligen, olika insekter.

Ögonfransarna äter varannan dag, Pangdubia, mjölmask och dubianymfer (de minsta nymferna)

Anolisen äter allt, men också han var tredje dag ;)

Varje Söndag infaller det att alla skall ha mat samma dag, och då tar det lite längre tid.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2019-11-04 09:23
#63

Vad har alla för planer denna Måndag då :)

Jag skall till tandläkaren med en unge, till ortopeden på återbesök efter bruten arm med en annan. Och lilltösen som behöver stöd i skolan, fast idag får hennes pappa följa med, då jag har massa annat tok för mig ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-11-04 17:16
#64

Jag ska rida som vanligt och ska få rida min favoritponny idag (vilket blir väldigt sällan tyvärr) så jag är superglad över det! Även om jag kommer sakna unghästen lite som jag ridit de senaste gångerna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-11-04 17:54
#65

har inte suttit på en häst på 10 år tror jag. jag red väldigt mycket när jag var ung, hade även egen häst. Men nu har jag blivit för gammal (och tung) för att jag skall få ut nån glädje av en ridtur ;)

Däremot så följer jag mer än gärna med till stallet när döttrarna rider nån gång ibland 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-11-04 18:58
#66

#65 För gammal blir man väl aldrig för att rida :P Pappa börja inte rida "på riktigt" förrän han pensionera sig (är 70 år nu) och på en ridskola hade jag en i min grupp som var 80+ (och såg nån film på en 93 årig dam från England som börjat rida).

Men även om man inte rider så är ju pysslandet med hästar riktigt mysigt! Därför jag alltid är med i stallet och leker "hästskötare" när min kompis rider.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-11-04 19:03
#67

Jo är man vig som ett kassaskåp och mjuk som en timmerstock i leder och muskler, så är man nog lite för gammal 😉😂

Väger dessutom alldeles för mycket, vilket inte heller är snällt mot hästen 🤪😊

Men pyssla och hjälpa till i stallet om nån av tjejerna skall rida, det gör jag mycket gärna, jag både mockar och ryktar, selar och sadlar 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2019-11-05 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Delar med mig av en högst akvarierelaterad bild idag. Ständigt hungriga och växer så det knakar! Väldigt skönt att vara förbi kläckning av artemia.

Draken
2019-11-06 09:33
#69

Oj vad de har vuxit 😍

Man får dela med sig av akvarierelaterade bilder också ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
5ara
2019-11-06 10:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

#69 ja, de tar sig 🙂 Inte länge kvar tills första gänget kan levereras till butik. Kommer vara tvungen att försöka fiska upp de största så fort de är ”säljstora” för när jag flyttade om dom passade jag även på att räkna dom och det är 140 st 😱 inte konstigt att det hela tiden kändes som att det blev för lite artemia! Vet inte vad jag skulle ha gjort om inte föräldrarna tappat ungefär hälften av äggen till pansarmalarna när de flyttade dom från pumpen till ett blad. Den här bilden är tagen för lite drygt tre månader sedan när de precis blivit frisimmande.

TccT
2019-11-07 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Känns ibland som vi är lite magneter för sån här💩 Två tider att passa så inte en enda svordom😇😁 Kan inte få det lagat förrän nästa vecka😖😇 Reservdäcket är vanligt så tre dubbade är väl inte optimalt. Har tänkt skaffa dubbat reserv men bara skjutit upp det 😖

Draken
2019-11-08 07:53
#72

#71 Men vad surt 😓 Hoppas ni inte får den värsta halkan innan ni har fått det bytt/lagat

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-11-10 11:35
#73

Nu har vintern kommit, det var vitt på backen när jag klev upp imorse :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-01-18 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Här var det ingen som har bubblat på länge. Får väl visa vad jag gjort idag. 

Vegetariska matpajer. Recept är påhittat. Innehållet har jag gjort piroger på förut så jag hoppas att detta blir gott också. Röd lök, grönkål och morötter. Kryddar med salt och svartpeppar. Det får koka ihop i lite grädde och en sked creme fraiche.

 Så skönt att ha i frysen när man kommer hem och är för trött för att laga mat 🙂

piggelina123
2020-01-18 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Jag försöker få min katt att intressera sig för akvariet. Men han får panik och vill därifrån. Kan vara att akvariet står på en hylla och jag tror han är höjdrädd. Jaja, ligga i soffan går ju också.

Lillyrod
2020-01-18 18:48
#76

Var glad att han låter bli karet. Det är många katter som fått sig ett ofrivilligt bad när de varit för intresserade 😃

Annons:
Maleficum
2020-01-18 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Idag fick Mira testa Fjants gamla pyjamas (som satt rätt tajt på honom) och den satt riktigt bra på henne (hon som har lite päls att fylla ut med ;)).

Hon tyckte det var lite konstigt med "byxor" men när hon insåg att det erbjöds godisar för att stå fint inför kameran glömde hon helt bort det och sen hade hon inga problem att springa runt med den!

Övade på klippbordet också och testa nya klippmaskinen så hon är lite mer kortpälsad på benen nu. Hon skötte sig superbra men blev rätt trött så ska fortsätta och ta mer runt tassar (och mellan trampdynorna) och fixa öronen (och kanske kan få testa nosen igen) nästa gång.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-01-18 21:17
#78

Pudel är ju känd för att vara en klok och förstående hund så hon hänger säkert med på det där 😉

Maleficum
2020-01-18 21:23
#79

#78 Jo smarta är de ju, lär sig fort både det man vill och inte vill ;) Så man får verkligen använda sina geniknölar med henne! Som när jag skulle åka från mamma och pappa, sa att hon skulle sitta och vänta (så hon inte skulle springa ut genom dörren när jag gick ut) och hon gjorde det riktigt bra, kasta in godisar i hallen åt henne och sa varsågod och hon direkt kasta sig ut genom dörren (trots att hon först kolla på godisarna när jag kasta dem) :P Är ju bra dem även har en grind på altanen innan trappan så hon kom ju inte så långt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-01-18 21:38
#80

Hahaha du sa ju att hon fick gå. Man får ju välja vilket man vill göra när man får tillåtelse. De är för härliga 😃

Maleficum
2020-01-18 21:58
#81

#80 Precis! Därför så skratta jag bara åt henne och sen locka mamma in henne igen till godisarna :P

Mamma och pappa ska börja valpkurs med henne den 27:e så ska bli spännande att se vad dem får lära sig :) Men vår labbe (Gletta) bodde jag ju fortfarande hemma så jag tränade ju henne (vi gick aldrig valpkurs med henne) men nu bor jag ju på annat håll och träffar bara Mira ca 1 gång i veckan så då får mamma och pappa gå kurs med henne istället :P Men tränar så fort jag är där och det är så skoj för hon är betydligt mer fokuserad än vad Gletta någonsin var trots att hon fortfarande är valp och har kort fokus som en valp.

Ska bli härligt när hon är större och hon kan börja "sova över" hemma hos mig så vi kan ha mer skoj ihop och lära massa roliga trixa och grejer (hon blir nog en fena på att lära sig dra av strumpor tex för hon älskar att dra i kläder!)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-01-19 08:45
#82

God morgon alla! Vad har ni tänkt hitta på idag? Här ska det göras vattenbyten i några kar och sen så måste dammsugaren fram en sväng. Inte det roligaste men ett måste idag.

Solen är på väg upp så det ser ut att bli fint väder 🙂

5ara
2020-01-19 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#83

Godmorgon!!! Här skulle också dammsugaren behöva åka fram men min buspudel har satt lite käppar i det hjulet. Igår lade jag fram en ny dammsugarpåse för den gamla är full och jag skulle byta idag men när jag duschade fick hunden busryck och bet sönder den nya påsen. Har inga fler hemma och har inga ärenden till stan idag så dammsugningen får nog vänta lite… Han fyller sex år om ett par veckor men ibland känns han som en valp!

Annons:
Cecilia.S
2020-01-19 09:19
#84

God dagens! Ska passa på att njuta av min enda lediga helgdag denna vecka. Blir en tur till stallet någon gång under dagen, hästen ska få skutta av sig och jag kommer troligen sitta med ett enda stort leende där uppe på hästryggen. För övrigt ska vi göra vattenbyten i några av karen och såklart ha ett heldagsmys med hundarna 🤗

Kämpar fortfarande på med mitt växtakvarium som drabbades av algangrepp för ett tag sedan. Eller ja, snarare bakterieangrepp. Jag har problem med cyanoalger där i men nu verkar det gå åt rätt håll. Växterna har definitivt varit gladare och har en del att ta igen så karet är inte i sina vackraste soldagar, men jag hoppas att det kommer skina upp här hemma igen inom en snar framtid.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
2020-01-19 10:10
#85

#84 härligt att skutta lite med hästen!!! Cyano är jag så otroligt less på! Hoppas att det ger sig snart! Nu är det i stort sett borta i min systers kar men bara hon glömmer dra för någon gardin så solen kommer åt vaknar det till liv på en gång… är väldigt glad att jag sluppit det i mina kar.

Cecilia.S
2020-01-19 10:25
#86

#85 Usch så trist! Cyano är verkligen inte kul. Hade det i 240 litern för något år sedan också men det blev vi av med på bara någon vecka, sedan dess har det aldrig kommit tillbaka igen. Skönt att du har sluppit i alla fall 😃

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2020-01-19 11:48
#87

Det var ett tag sedan någon hade skrivit här, skall jag vara ärlig så har jag inte tänkt på att denna tråd finns 😊

#74 De ser jättesmarriga ut 🙂

#75 Håller med #74, var glad så länge kissen inte är intresserad av karet. Kan bli lite tokigt med hysterisk ofrivilligt nybadad katt 😂

#77 Sötnos 😍 Pudlar brukar ju vara väldigt samarbetsvilliga för det mesta, så jag tror det där kommer bli riktigt bra :)

#82 Ska jobba kvällen. men just nu vill man egentligen inte gå till jobbet, vi har stabsläge på sjukhuset med 3 avdelningar som har intagningsstopp pga vinterkräksjukan, så vi får in både ortoped, hematolog och KAVA patienter till oss. När jag gick hem igår kväll, så hade vi 4 överbeläggningar 😓

#83  😂Vilket busfrö😂. Han påminner väldigt mycket om tokdåren (2 årig Welsh) som bor här hemma.😂

#84 Härligt att kunna vistas i stallet och rida ut om man skulle känna för det. Låter som en alldeles underbar ledig dag 👍

#85 Usch. Cyano är inte roligt 😕 Hade ju angrepp i mitt stora kar i höstas, det slutade med att jag bytte ut allt bottensubstrat och bara tryckte ner snabbväxande växter. Men jag blev kvitt eländet, och jag har inte fått tillbaka det igen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2020-01-19 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Denna gamla bild på Fjant beskriver verkligen hur jag känner mig idag 😛

Men ska försöka ta mig ut en stund i solen (även om det bara blir ut på tomten).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-01-19 14:09
#89

Jag borde också ta mej ut en sväng. Jag är inte riktigt lika seg som Fjant för jag har gjort det jag bestämt att jag skulle göra idag men det går trögt 🙂

5ara
2020-01-19 14:39
#90

#88 haha! Vilken jättesöt och skön lirare!

Annons:
Cecilia.S
2020-01-19 17:57
#91

#88 Nämen så söt 😍 Förstår hur du känner! Jag är också ruskigt trött idag 😴

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
2020-01-20 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Jag tog mej ut på promenad igår för det var ju så vackert väder. Idag är molnen tillbaka igen. 

Jag hittade lite primörer till mina marsvin. Gissa om de blev glada när jag kom hem med händerna fulla med gräs 😃

Inte ofta man kan plocka färskt gräs i januari.

Cecilia.S
2020-01-20 18:41
#93

Åh så söta! Glada små marsvin 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Maleficum
2020-01-20 23:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

#92 Kan ju säga min kanin är superglad att det inte är snö så han kan spendera dagarna ute på tomten och äta gräs!

Nere på landstället (där vi var över nyår) var det till och med ännu grönare än här hemma så han passade på att kalasa de få dagar det inte blåste massor (han gillar inte blåst).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
2020-01-21 07:28
#95

Härligt att någon uppskattar denna snöfria vinter i alla fall 😃

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
2020-01-21 09:55
#96

#92, #94 vilka söta djur ni bjuder oss på!

molam
2020-01-21 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

HÄr hemma har vi en som är redigt missnöjd med den snöfria vintern xD varje snöhög som hittas ska klättras upp i och glidas ned för, gärna på rygg xD Det enda han är nöjd över är vattenpölarna han  kan plaska runt i 😕
Han är verkligen en jäkla handfull v-v

Rosa på hane för, varför inte? =3 Coola killar bär rosa xD och han är jäkligt snygg i rosa och lila =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2020-01-21 16:18
#98

Så mycket fina bilder på era små pälsklingar 😍 Min pälskling har blivit pälslös idag, så han är mer än överlycklig. Han är snart 10 år gammal men beter sig som en 3åring 😍

Ska se om jag kan få tagit nån bra bild på honom, han är inte så förtjust i kameran ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2020-01-21 17:28
#99

#97 Vilken sötnöt 😍 Jag vill också ha snö!!

#98 Yes please! Skulle gärna vilja se bilder på din lilla skatt Rovfisk 🌺

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2020-01-21 17:45
#100

#99 Ska se om han vill samarbeta med mig och kameran ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-01-24 16:53
#101

Fredag och helgen framför oss. 

Vad har alla gjort idag och vad har ni tänkt göra i helgen?

Jag har varit ledig och jag har inte gjort ett dugg av vad jag hade tänkt göra men det är ganska typiskt mej. Vad jag har gjort tänker jag redovisa i min akvarietråd lite senare 😉

Jag tänker fortsätta på den inslagna banan och göra vad som faller mej in resten av helgen 🙂

5ara
2020-01-24 17:25
#102

Åh, vilken härlig dag det låter som för din del! Själv har jag suttit en del i möte idag och handlat mat. Skönt med helg nu!

Maleficum
2020-01-24 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

#101 Har "målat" idag. Efter jag försökt fixa till mina moln på min pegasus tavla fick jag ide torka och satt mest och små kladda. Fick dock till en liten ritning av Lupin, en av mina mycket saknade tidigare kaniner (och min egna uppfödning), under perioden han var ett riktigt "hårfager".

Ska se om jag kan ta mig iväg och besöka min kompis i helgen och få mig en tur av hennes nya hus! Annars är det väl bara det vanliga vattenbytena i akvarierna som är inplanerade.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2020-01-24 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Pegasusen som fick lite bättre moln idag. Det blev iaf bättre än vad de var innan men behöver helt klart öva på att måla moln!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
2020-01-24 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Lupin #103 hade faktiskt en ganska ordentlig kalufs som liten.

Idag är en sån dag där jag saknar dem lite extra mycket, mina tidigare små fluffisar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-01-24 18:22
#106

Så fint du målar och ritar. Visst saknar man sina änglar. Ibland är det riktigt tufft. 

Du får pussa på Kenzie om han låter dig 😉

Draken
2020-01-24 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

har jobbat till 15.00 idag och direkt efter jag slutat så drog vi iväg till Huddiksvall, det är 8 mil enkel resa. När vi skulle hem sedan, så hade det varit en sjuhelsikes trafikolycka. Det var totalt stopp på E4 an i Norrgående riktning. Det kom en ambulans farande förbi med fulla blåljus och sirener, alltså den måste ha gått i minst 200 knyck, vi kände vinddraget efter den 😮 Strax efter den (halvtimma kanske) kommer det en bärgare med en personbil på flaket. Personbilen var totalkvaddat plus att de har nog skurit ut föraren, för bilens tak var uppbrytet, och ramarna stog utåt på alla 4 sidor .

Imorron åker jag till Östersund på morronen, skall i barndop. Kommer hem imorron kväll. Sen är jag helledig både Söndag och måndag 😃

Hihi, vad gör man inte om man har dyrbar last 😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2020-01-24 23:46
#108

HAr promenerat med kompisen till Xerox saamt min kompis innan det, i helgen ska man bara ta det lugnt. föräldrarna åker till östersund imorn på dop så blir massa netflix och barnvaktande =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
2020-01-25 13:33
#109

På schemat idag; tvätt och storstädning. Bland det värsta jag vet. Ett ständigt prokrastinerande från min sida. Kollar bland annat om det hänt något här inne typ var femte minut… Hoppas ni där ute har roligare saker för er!

Lillyrod
2020-01-25 14:00
#110

Just de ja. Måste ladda tvättmaskinen. Struntar i dammsugaren tills i morgon 😃

Cecilia.S
2020-01-25 19:24
#111

Här hemma är det projekt göra-om-i-240-litern som råder. Kommer ta många timmar till men hoppas det är värt mödan 😂 Kommer kasta upp en bild på hur det ser ut just nu, men i min akvarietråd istället.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Maleficum
2020-01-25 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Hade tänkt klippa Kenzie idag men det klia i fingrarna redan igår kväll så klippte honom i natt (borde ha sovit istället ;)). Så idag blev det en riktigt slö dag istället.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-01-25 19:40
#113

Skönt för Kenzie att bli av med lurvet : ) Han är så söt.

Maleficum
2020-01-25 19:45
#114

#113 Det var dags (klippte "underredet" på honom över nyår för att det börjat tova sig men spara det på ryggen eftersom det var svalt där han och jag bor).

Märkt att efter extremsommaren med sin värme får han lättare "värme eksem" när pälsen börjar bli lång så kan inte längre spara ut den till "full längd" men spelar inte så stor roll eftersom jag ändå inte gör saker med pälsen numera. Han blir dessutom alltid lite extra glad och pigg de första dagarna efter klippning :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-01-25 21:21
#115

Har varit på dop i Östersund idag. Åkte tidligt i morse och var hemma kring 18 :)

Sen jag kom hem har jag knäppt massa kort på akvariumet, så jag skall sätta mig och gå igenom dem nu :)

Lär väl ska hämta gubben frampå nattkröken ;) Han är ute med en kompis och gör stan osäker 😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-01-26 10:18
#116

Idag blir det en tur till Ikea.   Ska hjälpa min syster som är rullstolsburen att köpa nytt köksbord. 

Hur jag ska klara både henne och bordet vet jag inte men det löser sig säkert : )

Draken
2020-01-26 12:14
#117

Har inga planer alls för dagen, annat än att rengöra filtret i karet. Lär böli ett mindre vattenbyte på en gång också, vill se till att hålla vattnet så rent som det går,eftersom vissa av scalarena har fått fenorna avbitna .

Ska hämta mat åt reptilerna också, som jag skickade efter med en kompis som skulle ner till mässan i Stockholm i går :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2020-01-26 12:45
#118

Hittills har dagin varit att köra folk åt alla håll å kanter xD nu hoppas jag bara kunna ta det lugnt och kolla på anime, eller netflix eller spela resten av dagen, kanske snacka med mina kompsar, men thats it, ska äta lite gottis medxD Möjligtvis att man tar en promenad med Xerox bästa schäferkompis om hans matte känner för det, hon är lite stresssad i nulägen och tar sig hit och promenerar med migf och XErox för att sedan sitta ner och slörpa kaffe och snacka med mamma och pappa som en Paus från livet typ :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Maleficum
2020-01-26 23:43
#119

Var och besökte kompisen idag och fått se deras nya hus. Spela spel med hennes son och syster och sen hjälpte till att klippa klor på kaninerna och passa på att gosa med dem! Saknar dem lite efter att de bodde så länge hos mig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-01-27 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Fick hem mat åt djuren igår. Så hela ftermiddagen gick åt till att göra ren och göra iordning behållarna för foderdjuren ;)

Idag skall jag plocka isär FX6'an och göra ren den. Blir nog även ett svalt vattenbyte med lite ESHA 2000, för att förebygga svamp i Scalarenas avbitna fenor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Sandiy
2020-01-27 21:27
#121

Läste att posthornssnäckort förökar sig fort men trodde inte de skulle gå såhär fort :o Haft dom i 3dagar och redan så är de 4 klasar med ägg som jag kan se. Vem vet om hur mkt dom lagt i tex mossan som dom tillbringar mycket tid i :P

Draken
2020-01-28 08:49
#122

Posthornsnäckor är mycket lättodlade 😉 De kan bli väldigt många, väldigt fort  😉

Vad har ni för planer den här veckan då ? Själv ska jag jobba hela veckan utom torsdag, känns lite sådär om jag skall vara ärlig :/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2020-01-28 11:14
#123

#120 Mm, mumsigt ;)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2020-01-28 11:32
#124

#123 Ja djuren tycker det i varje fall 😎😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2020-01-28 13:33
#125

Tvättar dag för min del, Kenzie har slut på ögondukar. Sen är det stallet och spendera tid med bästisen. Och såklart pyssla med alla djuren! :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
molam
2020-01-28 23:11
#126

Vavvorna ska vara här tills på fredag, så blir nog bara ta det lugnt med djuren och kanske promenera med Xerox bästis om matten får för sig det.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2020-01-30 11:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Och så vart det vinter 😓 Det har snöat 2 dagar i sträck, så nu är det full vinter ute  😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-01-30 17:50
#128

Åh fy vad hemskt!!  😮

Här håller det sig runt 5 + dygnet runt. Regnigt och grått men det får det gärna vara för mej bara jag slipper minusgrader.

Lillyrod
2020-01-31 17:34
#129

Ja så var det fredag och helg igen. Det går så fort. Jag har varit ledig idag men inte gjort så många knop här hemma. 

Ett vattenbyte i 54-liters karet och en promenad. 

I morgon ska jag försöka få ihop en ny bur till marsvinen. En som jag kan öppna så de kan gå ut och in som de vill när jag är hemma i. Nu är jag väldigt opraktisk så jag hoppas att jag klarar att få ihop den 😃

Vad ska ni göra i helgen?

Draken
2020-02-01 11:29
#130

Jobbhelg för mig. Fredag-Söndag var planerat, men blev utbeordrad i Torsdags och passbyte igår. Men det går det med ;)

Nu skall jag faktiskt tömma det tillfälliga karet jag har ställt upp med växterna jag skulle sälja och Chokladcikliderna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-01 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Burbygge av kanalplast och silvertejp. Fantastiskt vad man kan göra som i stort sett inte kostar någonting. Än så länge tycker marsvinen det är läskigt. Bara Billy som har vågat sig på att undersöka nya bostaden.

molam
2020-02-01 22:06
#132

Har äntligen köppt mig lite långsvansar igen, gud vad jag har saknat dom  😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
5ara
2020-02-02 11:40
#133

#131 vilket bygge! Jag är imponerad! Härligt för de små liven! #132 långsvansar låter roligt men jag vet inte vad det är… vad är det för något?

Maleficum
2020-02-02 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

#131 Ser ut som en härlig bostad för dem!

Detta är Kenzies "vart är min mat?" position :P När klockan närmar sig 20.00 då positionerar han sig och "stirrar" ut mig (han brukar få sin mat i soffan vid åtta tiden).

Är jag inte hemma vid mattid så möter han mig i hallen när jag kommer hem sen skuttar han framför mig (och ser till att jag följer efter) och skuttar till soffan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-02-02 14:45
#135

Han är ju för go den där Kenzie ❤️

molam
2020-02-03 01:35
#136

#133, haha långsvansar är Råttor =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
2020-02-03 11:35
#137

#134 vilken sötnos och han verkar ha en riktigt härlig personlighet! #136 haha! Där ser man! Funderade på om det kunde vara ödlor, råttor eller något annat långsvansat. Roligt!

Maleficum
2020-02-03 11:50
#138

#137 Han är den kanin som verkligen kommunicerat mest med mig av alla kaniner jag haft genom åren! Han är väldigt tydlig med vad han vill och inte vill.

Brukar säga att han är en extremt bra människotränare för det känns som han oftare tränar mig än tvärt om 😉

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
2020-02-03 11:58
#139

#138 vad intressant! Jag kan verkligen tänka mig att man kan lära sig mycket av en sån individ och som bonus är han väldigt söt tycker jag 😍

Annons:
Maleficum
2020-02-03 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

#139 Man lär sig verkligen massor! Haft kaniner i 20 år och alla individer har lärt mig något nytt men Kenzie är nog den jag verkligen lärt mig mest av! Och han var egentligen inte "planerad" (letade efter en hona i en annan färg, men så besökte jag uppfödaren och fick kika på och hålla Kenzie och det var som han skrek åt mig "lämna mig inte" för han stoppa in huvudet under min arm när jag skulle sätta tillbaka honom i buren).

Det bara gick inte att motstå den lilla fluffbollen!❤️

Edit: Är så jobbigt när stående bilder från mobilen bara vill hamna på snedden när man laddar upp dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-04 10:04
#141

#131 WOW vilket bygge :D  de kommer säkert att komma fram och njuta hejdlöst av sitt nya hem 👍

#132 De är så himla söta 😍

#134 Han är ju så otroligt söt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-08 07:30
#142

God morgon!

Lördag och det ska ju vara en ledig dag för de flesta. Om man inte jobbar brukar det vara tusen saker man måste göra hemma som man inte orkat/hunnit i veckan. Jag känner att detta är en sådan helg för mej. Det blir mycket akvariepyssel hoppas jag. Har lite vattenbyten som ligger efter.

Känner mej lite som att jag håller på att bli sjuk men hoppas det går tillbaka igen. 

Vad gör ni i helgen?

5ara
2020-02-08 08:30
#143

#142 Känner verkligen igen det där! Helgerna försvinner nästan, på grund av att man ska komma ifatt efter arbetsveckan. Jag trodde också jag skulle bli sjuk tidigare i veckan men på morgonen efter var det borta igen. Hoppas det blir samma för dig. Lite långpromenader med hunden står bland annat på schemat för min del.

Maleficum
2020-02-08 13:37
#144

Har också fundering på om jag börjar bli sjuk för jag har känt mig ovanligt frusen de tre senaste dagarna (och jag brukar aldrig frysa).

Mina planer för helgen blir väl vattenbyten, titta klart på sista säsongen av Angel, kanske gå över till brorsan och måla med brorsdottern och såklart gosa massor med Kenzie ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-08 15:41
#145

Ska försöka ta itu med vattenbyte i karet och substratbyte i ena terrariet.

Ikväll får vi främmande, och jag skall faktiskt ta mig en Cider med kompisen 😃 Det händer typ en gång varannat år eller nåt ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-09 16:35
#146

Hur är det med blåsten hos er?

Här blåser det men jag vill inte kalla det storm. Vimpeln som brukar vaja i flaggstången på gården är nerplockad så det är lite svårt att se. Förmodligen i förebyggande syfte.

Annons:
5ara
2020-02-09 17:05
#147

Här blåser det ordentligt! Takpannorna skramlar på mitt lilla hus och det regnar horisontalt så det känns som en höststorm trots att det är februari.

Lillyrod
2020-02-09 17:09
#148

Känns det inte lite som att höststormarna kommer på nyåret numera? Det blåser mycket både Januari och Februari. Tänker bl a på Gudrun. 

Tänk att jag sov över den natten det blåste så från Gudrun. Klev upp på morgonen och tittade ut och undrade vad i hela världen som hade hänt. Det låg saker och träd överallt.

5ara
2020-02-09 17:17
#149

Ja, det har du ju rätt i… Det året som Gudrun härjade gjorde jag skidsäsong i Åre och där märktes inte så mycket men efter att ha pratat med mamma och pappa i Jönköping förstod man att det blåste riktigt ordentligt! Måste nästan känts surrealistiskt att ha sovit igenom det hela och sen vakna och se alla fallna träd med mera.

Lillyrod
2020-02-09 17:20
#150

Ja jag skulle upp och jobba dagen efter. På gården där jag bodde då låg massor av skräp och trädgårdsaker. På väg till jobbet låg det träd här och var plus mycket annan bråte och jag fattade ingenting. 

Lyssnade på radion något senare och då fattade jag varför världen såg ut som den gjorde. Ändå var ju inte det värsta här vid kusten utan mycket värre inåt landet.

Draken
2020-02-09 19:39
#151

#146 Det blåser "orkanstyrka" i kasten. Vi har fått säkra det som står på balkongen, och vindskyddet fick vi fälla ihop. Hundarna stretade riktig hårt mot vinden när vi var ute med dem förut.

Hoppas et mojnar under natten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-13 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Vem säger att man ska ha amaryllis till jul?

Den här löken togs ut från "vinterdvalan" första advent. Ganska snabbt kom det upp spetsen på några blad och ämne till två stänglar. Sen har det inte hänt någonting. Förrän nu. Stänglarna är inte så långa, vilket är bra, och blommorna blir nog inte så stora men vackra ändå. Fyra klockor på ena stängeln och tre på den andra.

Draken
2020-02-13 20:18
#153

Vilken fin 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
2020-02-13 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Mamma brukar normalt sett agera "godisautomat" när jag klipper Miras klor och rakar den päls som behöver rakas men idag var hon upptagen så pappa hjälpte mig fixa en hållare för mjukosten så Mira kunde distrahera sig med lite godis medan jag fixade :) Gick riktigt bra och kunde även raka stor del av nosen medan hon "snutta" på tuben.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2020-02-13 20:41
#155

Alla sätt är bra utom de dåliga 👍😃

Draken
2020-02-14 11:09
#156

#154 Haha Vilken perfekt avledning 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-02-14 15:25
#157

#152 wow! Inte visste jag att man kunde göra så! Jättefin! Vår-amaryllis känns supertrevligt! #154 smart! Älskar kreativa lösningar!

Lillyrod
2020-02-14 17:13
#158

#157 Jag fick blomman av min syster för säkert 8-9 år sedan. Varje höst tar jag ur löken ur krukan och lägger den i en glassburk längst ner i kylskåpet. Helst ska den ligga där  i minst 3 månader men jag är glömsk så ibland åker den ner i början på oktober. Man kan låta den torka sista månaden man har den uppe.

Tipsen om amaryllis är lika många som ägare tror jag men jag ger min näring och vatten hela våren och sommaren. Sen får den torka så bladen börjar bli gula innan jag klipper den och slänger in den i kylen. Bara ett år som den hoppat över att blomma 🙂

5ara
2020-02-14 17:32
#159

#158 detta måste jag bara prova! Har haft några amaryllis över jul och sen bara slängt. Detta verkar mycket roligare! Kul att du haft den så länge och att du får den att blomma så återkommande!

Lillyrod
2020-02-14 17:35
#160

Ofattbart sa syrran när jag visade upp bilden på fb så hon fick se. Hon är rullstolsburen och tar sig inte upp till mej på andra våningen 🙂

Förr kallade vi dem mammarylis eftersom hon var den enda som fick dem att blomma om.

Annons:
Lillyrod
2020-02-15 09:39
#161

Då var det helg igen. Himmel vad fort veckorna går. Jag tog sovmorgon idag och sov till 8.15. Det var länge sedan jag sov så länge så den här dagen kommer att gå fort.

Idag blir det en tur till apoteket åt min mor och sen blir det nog bara att lata sig känns det som.

Vad ska ni göra i helgen?

Maleficum
2020-02-15 10:49
#162

Jag är hundvakt denna helg till lilla Nova och Honey.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-15 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Jobbhelg här. Har jobbat  torsdag, fredag och lördag. Nu jobbar jag bara söndag och måndag, sen är jag ledig resten av veckan 😃 Blir till att pyssla lite hemma på Tisdag, sen åker vi till Umeå på onsdag och skall hämta ett terrarium till ormen som jag får hem i slutet på Mars :)

Han är Lavendel KP och kommer bli mer lila när han är vuxen.

(bilden är knäppt och ägs av Bomben6 reptiles, Johan Gustavsson)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-15 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Ett väldigt mycket sötare djur här. Gizmo får spegla dagen här. Fast jag kokar faktiskt bruna bönor just nu. Sköter sig själva på spisen 🙂

Draken
2020-02-15 15:23
#165

Gizmo är ju bara sötast  😍

Barnen vill ha marsvin, men det går inte eftersom många här hemma är allergisk mot hö.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-02-15 17:24
#166

Nu är jag hemma igen efter några dagar i Göteborg. Jag bodde där i drygt fem år när jag pluggade så det är ändå en bekant miljö. Jag träffade också en mycket god vän som bor kvar där. Kul att vara tillbaks i Göteborg och ännu roligare att få umgås med min vän men det finns inte mycket som slår känslan av att komma hem och vara ute på landet igen. Resten av min helg blir lugn med hundpromenader och lite akvariepyssel. Var förbi Godhems Zoo en sväng och efter det har jag även börjat överväga moskito rasboras och CO2 till det nya karet jag eventuellt drar igång. Var ska det här sluta?!

Lillyrod
2020-02-15 17:33
#167

Godhems Zoo har jag skickat efter mossa ifrån och den är jättefin.

Rasboras är verkligen fina. Jag har också tittat på de minsta till mitt 54-liters kar men är samtidigt orolig för att de tar mina räklingar 😕

Sist jag var i Göteborg besökte jag Eragons omplacering av marsvin och fick med mej två ursöta vänner hem 🙂

Man vill mycket i den här hobbyn. Det man får tänka på är att det inte får bli jobbigt. Det ska fortfarande vara roligt att byta vatten och städa mm. Är det bara det så kan man köra på 👍

Annons:
5ara
2020-02-15 18:35
#168

#167 Det var lite bra att jag inte hade så lång tid att spendera där. Hade mycket väl kunnat sluta med att jag körde hem med regulator, diffusor och hela rubbet. Ska försöka lugna mig lite och känna efter innan jag börjar köpa massa grejer. Precis som du säger tycker jag att det är viktigt att det fortsätter kännas lättsamt och roligt! Kan rasboror ta räklingar? I karet med dom gick amanos och då behöver man ju inte oroa sig för det. Det tänkte jag inte på att fråga om. De var så små att tanken inte ens slog mig. Det är allt lite farligt att se och träffa djur IRL! Jag skulle bara åka och titta på en hundvalp. Gissa vad som följde med hem i bilen på en gång…

Lillyrod
2020-02-15 18:43
#169

Men ååhh. Jag vill se. Vovvebebisar är väl det sötaste som finns 😍

5ara
2020-02-15 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

#169 Det var längesen och idag är valpen 6 år. Jag lärde mig en del om mig själv när det hände.

Maleficum
2020-02-15 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Har spenderat stor del av dagen med denna sötnos i knät idag :) Tror inte det finns lättare hundar att passa än Nova och Honey.

Lyckades även klippa klorna på Kenzie (äntligen), han har varit extra grinig inför kloklippning sen han skada sin ena tå (vilket ju såklart inte är så konstigt) men efter en del trugande gav han med sig och tillät mig klippa (dock är han en sådan som själv tuggar av sina klor om de blir för långa så det är iaf ingen katastrof om man inte lyckas klippa på ett litet tag).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-15 23:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Molam är barnmorska ikväll hon. Hennes kompis tik börtjade valpa vid 6 tiden så hon är där nu. Hon har förlöst, vad jag vet, 3 tikar och en hanne.

Själv har jag fixat iordning terrariet till skinkarna som nu äntligen ska få större boende. Terrariet har stått och luftat i 2 månader sedan storstädning och sanering, efter ett oförklarligt dödsfall på en av leosarna.

Terrat är klart och färdiginrett, men de får bo kvar i sitt gamla tills jag har fått rätt temperatur både på den varma och den kalla sidan :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-02-16 10:46
#173

#172 hoppas det går bra för Molam, tiken och valparna! Tjusigt terrarium!

Draken
2020-02-16 11:02
#174

#173, det har tydligen gått bra men hon får berätta själv ;)

Terrariet är ett ombyggt akvarium som började läcka i botten :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2020-02-16 11:21
#175

Valpningen gick toppen bra, vilken upplevelse!😍

Vi pratade med uppfödarvänner och läste på Skk och Agria, och fick reda på att om ingen valp har kommit efter att hunden har krystat i 4 timmar borde man åka in, och det är snabbt! 1 timme gick, oron började komma krypande, 2 timmar gick och hunden började ställa sig i pose som om att hon skulle bajsa, men ingen valp kom, oron växte. 3 timmar gick, fortfarande ingen valp, telefonen i högsta hugg beredd att ringa vet 3 och 30/45 Minuter gick och första hinnan kom, kort därefter kom en stor jäkel med rumpan först xD med moderkakan kom inte med, så vi fick klippa navelsträngen iom att hunden hade näst intill panik, sen gick det inte lång innan att valp 2 kom, hon var bara hälften så stor som den första xD sen kom det två till snabbt efter det, dom var mer normalstora. Tre av navelsträngarna fick vi klippa, för hon hade jättesvårt att bita av dom, så vi hjälpte henne lite på traven, allra sist kom moderkakan för den första valpen, den hade då troligast legat allra längst in vilket kan ha varit en anledning till att första valpen tog som tid på sig, och det faktum att hon var gigantisk och kom med baktassarna först xD

Men allt har gått bra alla fyra valpar, en hane och tre tikar mår bra och åt bra å sådär.
Mamma hund är inte glad på katterna, men så får det vara =) längtar tills jag kan åka tillbaka och titta på dom och mysa med dom (när dom blir lite äldre då)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

5ara
2020-02-16 11:32
#176

#175 åh, vad skönt att det löste sig så bra!!!

Maleficum
2020-02-16 14:38
#177

#175 Skönt det gick bra :) Och superskoj att få vara med om! Fascinerande hur olika det kan gå för dem. Uppfödaren till våran nuvarande valp (mellanpudel) sa att mamman födde alla 6 valpar på under en timme.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-16 22:18
#178

Ett pass kvar imorron, sedan är jag ledig resten av veckan, ska bli så himla skönt 😃

Vad skall ni göra i veckan annars ? Jag skall till Umeå (26 mil enkel resa) och hämta ett terrarium. Vi åker på Onsdag förmiddag så vi är hemma igen på kvällen, det blir en trevlig liten roadtrip ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-17 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Ledig idag och det verkar som om samtliga i hushållet har anammat stämningen 😴

Draken
2020-02-17 15:25
#180

#179 Skönt att alla anammar ledigheten ;)  Det kommer jag att göra 😃 Kom hem nu och är ledig resten av veckan 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2020-02-17 16:31
#181

Ska ha hoppning ikväll, är lite nervös då vi precis fått en ny ridlärare (första gången vi hade henne förra veckan) och hon är hopptränare, min förra ridlärare var ren "dressyrtant" (som hon själv kalla sig).

Ska dessutom hoppa med ponny vilket var ett bra tag sedan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Draken
2020-02-18 10:07
#182

Ska bara njuta av livet 😃 Skulle ha åkt till Umeå egentligen, för att hämta ett terrarium, men när jag ringde igår fick jag till svar att ..nej men det har jag sålt 😓 Tur att jag inte hade hunnit lägga någon handpenning på det.

Ska flytta skinkarna idag tänkte jag. och imorron skall jag åka till EKO och köpa lite växter, de har gröna växter 4 för 100. Jag tänkte städa Fransarnas terrarium idag, men jag väntar tills imorron när jag kan sätta in nya fräscha växter till dem :)

#181 Hur gick det med hoppningen igår 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-02-18 10:18
#183

#182 bra att du ringde och kollade innan! Kunde ju blivit lite jobbigt annars och som du säger; inte kul om du dessutom hade lagt handpenning. Låter härligt med lite ledighet. Lycka till med skinkarna och växtinköp!

Lillyrod
2020-02-18 12:27
#184

Skinkar. Vem har kommit på det? Jag läser skinkor varje gång 😄. Det var ju inte snällt av sälja när du sagt att du skulle komma och hämta det.

Maleficum
2020-02-18 12:31
#185

#182 Det gick under omständigheterna bra. Blåste som sjutton här igår kväll så ridhuset lät som det skulle gå sönder (så speciellt unghästarna var på tårna) sen han vi knappt börja skritta fram när det blev strömavbrott! Som tur är tänds viss nödbelysning så det inte blev kolsvart och strömmen kom på ganska fort igen men det gjorde ju också att det blev nog lite mindre hoppning än planerat i början och ganska låga hinder. Var en tjej som red en av de nya hästarna som tyckte det blev obehagligt när han blev väldigt på tårna och nervig så hon och en annan bytte hästar halvvägs in under lektionen. Men annars gick det bra, var glad jag hade ponnyn jag hade för hon är en bra hoppare och hon brydde sig inte om varken blåsten eller att det blev mörkt :) Men det känns lite som universum inte vill att vi ska hoppa för de två senaste gångerna vi skulle ha haft hoppning har det inte blivit det av olika anledningar.

Får se om det går bättre för min kompis grupp som ska hoppa ikväll.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-18 15:14
#186

#183 Jo det kändes lite taskigt, men tur i oturen ändå. Ena sonen däckade i influensa igår, så det hade varit jobbigt att lämna honom flera timmar ;)

#184 😂 Vi hade väl ganska roligt i början också, när jag precis hade köpt dem,vill jag minnas, när du läste skinkor  😂

Jo, jag sa att jag skulle komma och hämta det på Onsdag. Och hon skulle höra av sig om det inte gick då. men jag höärde inte av henne alls. Gick in både via annonsen, facebook och sms för att få tag på henne, redan i förrgår skickade jag första meddelandet, men det var stört omöjligt. Efter ex antal timmar kom det ett kort sms om att hon hade sålt det.

Kollade en annan annons på ett som fanns här i stan, men han sa att det fanns en spekulant före mig, så han skulle höra av sig om det inte blev såld. men han skickade även ett meddelande att det hade blivit såld.

Då ledsnade jag och tog kontakt med en av våra större säljare, han skulle ta med ett sprillans nytt åt mig, blir dyurare, men det är det värt. Behäver inte fundera något mer över det 😃

#185 Ouch, inte kul med skenande nerviga unghästar. Men tur att det gick bra då, och ni fick hoppa lite i varje fall :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2020-02-19 16:03
#187

Blev ju tårar och tandagnisslan här hemma i Fredags, då ena hamstern dog (hon var 2.5 år)  och det var stört omöjligt att få tag på en ny. Det fanns ingenstans och det var restat från leverantören ringde runt till alla zoobutiker inom en radie av 10 mil. Fanns inte.

Dottern är 11 år och hon har högfungerande autism grad 2. Så hon förstog inte att vi inte kunde få tag på en ny direkt. Så nu idag åkte vi till arken i Birsta syd, jag tänkte att hon kunde få se själv att det inte fanns några där. Jodå hon följde med och fick se att det inte fanns några hemma. Ena personalen tog mig åt sidan och frågade mig om det var något annat djur hon kunde tänka sig, och jag sa som det var att jag vet inte. Så hon frågade om hon kunde få visa dottern Gerbilerna och även  dvärghamstrarna.

Dvärghamstrarna brydde hon sig inte om, så personalen plockade fram Gerbilerna och hon blev alldeles till sig, hon höll på att börja gråta för de var så söta. Hon satte sig ner där och bara tittade på dem, så jag bara konstaterade att det blir Gerbiler, trots att de vill ha sällskap så det blev 2.

De är ju ganska söta 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2020-02-19 16:55
#188

Inte bor de väl i den lilla? 😮

Annons:
5ara
2020-02-19 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Lycklig buspudel! Underbart att hinna ut på en eftermiddagspromenad utan att det är mörkt och att få känna att reflexerna var överflödiga. #187 åh, så söta!!! Vad skönt att det verkar lösa sig trots att inga hamstrar fanns

Maleficum
2020-02-19 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#190

#187 Gerbiler är superroliga (och söta)!

Min kompis hade haft uppfödning av dem när vi träffades och jag fick senare överta hennes kvarvarande tre stycken när hon övergick till marsvin.

Hitta två gamla bilder på dem samt hur dem fick bo (bild i nästa inlägg då det blev avklippt) hos oss tillsammans med våra Zebrafinkar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2020-02-19 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Såg bilden blev rätt avklippt i förra inlägget så lägger upp bilden separat istället.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
2020-02-19 18:26
#192

#191 oj, vilket lyxboende!

Draken
2020-02-19 22:30
#193

#188 Nej, gud nej 😮 De är kvar i fraktlådan på bilden. De frågade om vi ville ha en vanlig papplåda eller köpa till en petbox, så då köpte jag en petbox som de fick vara i medans vi åkte hem och dottern fixade buren :)

#189 Lika lycklig som våra hundar 😍Han är ju helt vild i blicken 😮😂

#190 #191 Men så söta 😍 WOW vilket boende de fick 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2020-02-19 22:52
#194

#192 #193Dem älskade sin gräv hörna och var riktigt skoj att se dem gräva gångar längst med plexiglas skivan!

Ger en lite nostalgi känsla att leta fram de gamla bilderna, måste varit 20 år sedan dem togs. Men barnbarns barn (eller hur många generationer det nu hunnit bli) utav zebrafinkarna som kan skymtas i bilden lever fortfarande kvar på Spånga Gymnasium (vårat par fick enbart honor och dem hade bara hanar kvar i sitt tropikrum så våra fick flytta till ett ännu finare paradis).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-20 10:20
#195

Kan tänka mig att det blev nostalgikänsla om det är så många år sedan de knäpptes :D

Nu har dotterns flyttat in i sitt permanenta hem, och det är full fart på dem, de gräver och härjar och har sig. Hon satt  nästan 2 timmar och bara tittade på dem igår. Då och då la hon ner handen så de skulle få nosa på henne och bekanta sig med henne :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2020-02-21 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Molam har två ögontjänare som bägge tycker att g´hennes mat ser jättesmarrig ut 😂

(Ja jag vet att jag behöver sätta upp ny tapet 😊😉)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-02-21 14:49
#197

#196 haha! Ja, de skulle nog väldigt gärna smaka!

Lillyrod
2020-02-21 17:38
#198

Som dotterns golden. Hon smyger upp i knät och låtsas att hon vill pussas men ögonen är ute på bordet och vänder. Hon vill inte kela, hon vill kolla vad man har på tallriken 😉

5ara
2020-02-21 17:56
#199

#198 Haha! Ja, de har sina egna taktiker. Min hund anpassar sitt sätt att tigga till vem det är han vill ha mat av. Säkerligen inte unikt på något sätt men med min mamma till exempel så buffar han på hennes arm, ser henne sen i ögonen och viftar på svansen. Funkar klockrent! Om han vill ha något av mig provar han istället med att göra olika konster, till exempel hoppa på stället eller sprätta med bakbenen, att bara se söt ut vet han att det inte funkar. De är så roliga de där vovvarna!

Lillyrod
2020-02-21 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Får väl visa ett kort på mästertiggerskan. Fotot är 2 år gammalt men hon är lika söt än.

5ara
2020-02-21 18:10
#201

#200 Oj, oj! Dom ögonen! Jag hade nog kunnat råka dela med mig av maten till en sån sötnos!

Lillyrod
2020-02-21 18:18
#202

Ja hon har kolsvarta ögon. Lite gulare i pälsen nu. Hon var inte så gammal på detta fotot. Det är jättesvårt att säga nej 😃

Annons:
Catlady91
2020-02-21 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#203

Alltså, jag måste få spy ur mig..

Denna vecka har verkligen varit en skitvecka. Och för en människa som lever med psykisk ohälsa i form av ADD, ångest, panikattacker och katastroftankar, kan ni hur tänka er hur detta blev…

Det började på tisdagen.. Jag låg i sängen och tänkte på mina stora utgifter. Min bil blev påkörd i mitten av januari, någon som smet från skiten dessutom. Så måste lämna in bilen på lagning, då skärmen bak sprack! Detta kommer kosta mig 5000kr i självrisk, om inte försäkringsbolaget håller med verkstan om att ett annat fordon orsakat det. Då blir det lite drygt 2.300kr. I helgen började min servicelampa lysa i bilen. Så nu ska den dessutom servas! ”Aja, tur jag inte har mer stora utgifter. Mina akvarium är ju hela, katten är frisk..” tänker jag. Kliver upp för att åka på jobbet, och av någon anledning så känner jag att jag måste titta mot mitt lilla akvarium på 60l. Något jag aldrig annars gör på morgonen då karen är släckta då. Och vad se jag då? Jo, en massa vatten! Kanske en 3-4dl vatten på bänken, på ena kortsidan och hela baksidan! Helvete, mitt akvarium läker/läcker! Och jag ska på jobbet! I panik torkar jag upp det värsta, säger åt katten att hålla koll på akvariet(som om hon skulle kunna hindra fortsatt läcka) och åker till ena djuraffären. Där hade bra pris på ett akvarium. Köper det, och efter jobbet byter jag akvarium. Nu var det löst, och servicen blir inte så dyr.

Då kommer nästa grej. Onsdagen, efter jobbet, lämnar jag in bilen till en verkstad som ägs av en vän till familjen. Otroligt snäll kille, och sympatisk. Han visste om mina problem, så han skulle hjälpa mig lösa det ekonomiska. När jag kommer hem och sätter mig ner, ringer han. ”Hej, dina bromsklossar är nästan helt slut, ska vi byta dom direkt? Du kanske kan åka med bilen en månad till. Vi har allt hemma, det kommer bli dyrare” suck, ja gör det… Hämtar bilen på torsdagen, och det blev nästan det dubbla priset mot för vad jag tänkt mig! Helvete! 

I slutet av mars ska jag lämna in bilen för att laga parkeringsskadan.. Kan säga att jag kommer laga min bil för 6.000-7.000kr denna månad, plus ett akvarium som gick sönder. 

Är halvtidssjukskriven pga min psykiska ohälsa, och får inte så fett med pengar. Och nu kommer utgifter på nästan 8.000kr. Det skapar ju inte mindre ångest direkt.. Saknas väl bara att katten blir akut sjuk i helgen eller nå..

Som tur är har jag min mamma, som hjälper mig lösa mina problem ♥️ Men att gå tre dagar med sådan ångest, där jag funderat på allt från att sälja bilen till att skada mig själv, tar på krafterna. Så i helgen ska jag göra ingenting! Jag ska ta det lugnt, göra det jag tycker är roligt och bara det jag orkar göra! Imorgon är det familjemiddag, och det ska bli mysigt! Det var länge sedan vi samlades allihop 😊 eller ja, nästan alla. Har ju en bror i Sthlm som inte kommer. Men det ska ändå bli mysigt med lite familjetid, och framförallt två dagar där jag gör vad jag vill och kan mysa med min kisse!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lillyrod
2020-02-21 20:52
#204

Det är väl lite så det är. Allt på en gång. Jag råkar alltid ut för samma. Bilen går sönder, tänderna måste göras något med och djuren blir sjuka. Samtidigt. Man ska veta att man lever minsann.

Maleficum
2020-02-21 21:44
#205

Undrar också varför allt ofta kommer på samma gång!

För ett antal år sedan så pajade både min stationära dator och min bärbara dator i princip samma dag! Plus att det var krångel med andra elektriska saker.

Som tur är hade båda datorerna börjat "förvarna" om att de var på väg att krascha då hade i alla fall lyckats spara undan allt viktigt på en extern hårddisk.

Hade sen turen att min dåvarande parter hade en kompis som jobba på Dustin så han kunde fixa till precis en sån dator jag ville ha till ett riktigt bra pris.

Själv råkade jag ut för ögonmigrän idag vilket resultera i att min ena arm, läppar och hals helt domna bort under ca 30 minuter så det blir nog vilodag för mig imorgon.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Catlady91
2020-02-21 22:03
#206

#205 åh nej, vad jobbigt! Ögonmigrän brukar jag få också, det är nog enda gången min katt är lugn en hel dag. Har en ögonmask som jag lägger över ögonen för att få helt mörkt, och när jag tar på mig den så lägger katten sig vid mina fötter och är lugn hela tiden tills jag kliver upp. Då följer hon med mig hela tiden och pratar, men rusar inte runt och busar förrän jag börjat piggna på mig.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lillyrod
2020-02-22 08:18
#207

God morgon!

Jag hoppas alla som inte mådde så bra igår mår bättre idag. Det blåser som attan och ska bli regn här så det blir en dag inomhus. Förutom ett litet besök på Jysk för att köpa en duschstång. Jag ska ha den som gardinstång över ytterdörren. 

Vi har belysning utanför som är väldigt stark. Ett fönster bredvid dörren gör att hallen, utanför mitt sovrum, är lika ljus på natten som på dagen. En gardin som går att dra undan på dagen om jag vill ha in ljuset kommer att bli perfekt där. 

Det ska bli nya ytterdörrar nu i vår men enligt vaktmästaren ska det fortfarande bli ett fönster bredvid dörren så nu blir det gardin där 🙂

Sandiy
2020-02-22 09:36
#208

Igår var vi en sväng o kikade i en djuraffär. Kollade såklart in fiskarna och såg mini pansarmalar. Så fruktansvärt söta. Blev verkligen sugen på att fixa mitt 80l kar. Men har inte plats :(

Lillyrod
2020-02-22 09:40
#209

Visst är de söta dvärgcorydorasarna. Jag har både Pygmé och Hastatus och de är jätteroliga.

Annons:
TccT
2020-02-22 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

#196 Ny tapet? Vad menar du? Vi har samma mönstertapet utan att ha valt den🤔😁

5ara
2020-02-22 10:02
#211

#207 här är vädret exakt detsamma som hos dig! Hunden får nog klara sig utan någon långpromenad idag. Bra drag att sätta upp något som går att dra för fönstret! Förstår att det kan störa med så starkt ljus där. #208 känner verkligen igen mig! Varje gång jag är i en djuraffär tycker jag att jag har för få akvarier. De är så små och söta de där dvärg-pansarmalarna! #209 hur är det med de sorterna? De är inte lika mycket på botten som de lite större va?

5ara
2020-02-22 10:04
#212

#210 är det katten som varit inredningsdesigner? Tänkte på att det är precis vid en kattmöbel…

Lillyrod
2020-02-22 10:06
#213

Pygmé håller sig på botten men Hastatus simmar mer som tetror i stim. De håller sig på mitten eller putsar växter så de kan hamna överallt i karet.

5ara
2020-02-22 10:11
#214

#213 tack för infon! Kom inte ihåg hur det låg till med dom. Kul att det finns corydoras som håller till lite högre upp.

TccT
2020-02-22 10:16
#215

Jo det är katterna som gjort så fint. Upptäckt vid skarvar/skada att det var ju kul att dra loss😺 På andra ställen oxå😖😖

5ara
2020-02-22 10:19
#216

#215 haha! Ja, det var säkert jätteroligt för dom! De har inte riktigt samma inställning till inredning de där djuren som oss människor…

Annons:
5ara
2020-02-22 10:26
#217

#203 hoppas att saker och ting löser sig så bra som möjligt för dig! Förstår verkligen att det känts tungt när det varit så mycket på en och samma gång ❤️ vissa perioder bara är så där tycker jag; känns som att det flyttat in ett svart hål i plånboken som slukar massa pengar. Nu är det ett tag sen men bilen behövde lagas, hunden behövde åka till veterinären, julklappar skulle köpas och så skulle jag iväg och resa. Då blev jag lite trött…

5ara
2020-02-22 10:28
#218

#205 hoppas att du mår bättre idag! Låter hemskt med migrän!

Catlady91
2020-02-22 10:39
#219

Allt är bra, än så länge 😊 rätt så nyvaken, så jag ligger i soffan och ser på tv och katten ligger i fönstret och ser på karlarna utanför som avverkar lite. Nån måste ju ha koll på dom också 😂 sitter och är så sugen på att åka till Arken Zoo och köpa mer fisk, men vet inte om jag borde.. Funderar på att isåfall ta med mig kissen, sp hon får miljöträna lite mer 😊  hon tycker faktiskt det är ganska roligt att åka dit, förutom männen som jobbar. Män är lite läskiga, tycker Mysan. Vet inte varför, men hon har lite svårt för män. Han accepterar dom, vissa bättre än andra. Min äldsta bror var det aldrig några frågetecken om, de klickade direkt. Min andra bror börjar bli accepterad nu för lite klapp och kel, men min pappa går inte! Han är fd militär, och har ganska mycket pondus. Kan vara det.. Men hennes förra ägare var man, och vi vet inte vad hon varit med om. Hon är rädd för konstiga saker också. En petflaskor om man håller den upp och ner, då blir hon livrädd. Pinnar/käppar, dammsugaren, skurmoppen.. Sådana där konstiga saker.. Och män är som sagt lite läskiga. Hon tar inte godis från män, isåfall ska det vara det absoluta favoritgodiset. Då går det. Men som sagt, man vet ju inte vad hon varit med om innan. Kvinnor och barn går bra, hon är inte rädd för pojkar. Hon har träffat en pojke på 8 år, det gick hur bra som helst. Inga tveksamheter. Men är de äldre, t ex 15-20 och uppåt, då är de läskiga.. Och eftersom jag funderar på att ställa ut henne i höst, ska det miljötränas! 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Maleficum
2020-02-22 12:39
#220

#206 Dem är smarta!

Känner mig lite dagen efter idag så blir lite vilodag, kanske pilla lite med akvarierna om jag känner mig piggare lite senare. Skulle behöva rensa ut lite växter ur dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Catlady91
2020-02-22 12:49
#221

#220 det är en dag imorgon också, vet du 😉

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2020-02-22 12:50
#222

#210 😂 Tur att det inte bara är jag som har "snygg" tapet. fast jag kan inte skylla på katterna, för några sånna har jag inte. Däremot så har barnen varit i farten 😊

Det är ju självklart att allt ska ske på en gång. Mardrömsnyårsafton vi hade för 4-5 år sedan. Spisen pajade i mellandagarna, kylen dagen före nyårsafton och på själva nyårsafton bestämde sig diskmaskinen för att säga tack och ajö .

Lagen om allts maximala jäklighet heter det visst ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2020-02-23 08:24
#223

#196, den rödvita respekterar andras mat iaf, den svartvita går INTE att lita på 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
5ara
2020-02-23 13:21
#224

#222 men hjälp! Vilket kökshaveri! Måste vara extremt ovanligt. Förstår om det ställde till en hel del. #223 då vet man vilken det gäller att hålla koll på.

Draken
2020-02-23 13:52
#225

#224 Jo det kom som en lite chock, ochj det faktum att vi var 25 pers till middag den nyårsafton, så blev det ganska mycket diskning efteråt 🤪 Tror vi var 5 stycken som höll på med disken, alla gjorde olika moment ;)

Det var inte smällkallt den vintern, så kylvarorna kunde vi ju som tur var förvara ute på balkongen, men vilken cirkus det var 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2020-02-23 15:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Vi fick strömavbrott igår kväll och upptäckte då att mitt ena ytterfilter läcker pytte lite när det inte är igång *suck* Som tur är höll det bara i sig ungefär en halvtimme, städa ur filtret (var ändå dags) och låter det nu stå i en hink tills ny packning kan fixas (läcker som sagt inte när det är igång).

Fixa akvarierna idag och rensa ut en del växter. Det i vänstra högen är från sovrummet och högra från stora hallkaret, hornsärv och vad jag har för mig är rotala rotundifolia från båda (och spännande som växterna är så ser rotalan helt olika ut beroende på vilket akvarium det vuxit i).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2020-02-23 15:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

Här syns det bättre, den övre har vuxit i hallen och den undre i sovrummet där den gärna försöker rymma upp ovan ytan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-23 18:31
#228

JÖSSES vilka högar med växter 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2020-02-23 18:43
#229

#228 Var ett tag sedan jag rensa ut växter, speciellt ur sovrummet. Nu har fiskarna lite mer simrum :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-02-23 19:04
#230

Jag tror dig 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
5ara
2020-02-23 19:24
#231

Ja, det var mycket växter och oj, vad olika rotalan ser olika ut!!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: