Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
O.T Off topic och lekar

Bubbeltråden

2019-09-16 10:32 #0 av: Rovfisk

Hej alla medlemmar.

I denna tråd får man prata om allt och ingenting, det behöver inte vara akvarierelaterat överhuvudtaget. Vi har haft en sådan här tråd tidigare, men det är ganska länge sedan, så jag startar en helt ny.

Skriv vad ni känner för, berätta något roligt, läskigt, tråkigt som har hänt, eller skriv bara hej ;)

Håll god ton i trådarna, det är ett krav

Bilder är tillåtna.

Bilden i ts är på min hund Speedy

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-09-16 11:10 #1 av: Cecilia.S

#0 Så fin Speedy är Hjärta

Jag kan inte sluta tänka tillbaka på familjens utomlandsresa i våras, när vi flög till Sydafrika för första gången. Vi kom nära ett engelskt par som vi fortfarande har kontakt med via sociala medier - och ingen av oss kan sluta tjata om hur mycket vi längtar tillbaka till savannen Gapskrattar Saknaaar!

Anmäl
2019-09-16 12:29 #3 av: MsZ

Min savann var precis bakom huset. Där låg hon och solade :)

Anmäl
2019-09-16 15:12 #4 av: Maleficum

Skoj med en ny babbeltråd (eller bubbeltråd kanske är mer passande på en akvariesida?Skämtar).

Kan ju passa på att presentera mitt senaste målarprojekt. GISH 2019s maskot Assbutt! Hoppas på att få den färdig vid nästa målartillfälle.

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2019-09-16 18:06 #5 av: Kampfisk

Vad kul! Låt min presentera Mysan, min kisse som varit hos mig sedan i fredags 😊 1,5 år ungefär, kommer från ett katthem och supermysig! Hon älskar mina akvarium! Hon försöker till och med fånga fiskarna genom glaset, och ibland sticker fiskarna iväg. Då blir Mysan ännu mer nyfiken 😜

Anmäl
2019-09-16 19:15 #6 av: Demeter

#5 Jättefin kisse!

Min kompis hade en katt som ja vad  ska man säga "mördade" en av deras fiskar, hennes mamma skulle sälja just den fisken samma dag Oskyldig

Med vänliga kramar Sofie. 

Medarbetare på Akvariefisk. Välkommen in! Hjärta

Anmäl
2019-09-16 20:16 #7 av: Rovfisk

#1 #3 Det är otroligt ståtliga djur. Skulle inte haft något emot att åka till savannen jag heller Skrattar

#4 Jättefin målning Hjärta. Och du...Jag ändrade namnet till Bubbeltråden Cool

#5 Naaww vilken sötnos Kär

#6 Kissekatter är lömska djur ...eller ja, akvarieinvånarna tycker det i varje fall GalenCool

Jaha då blev man sjukskriven till 13 oktober då . Fördelen är att jag får massor med tid att spamma er här inne med bilder och kommentarer Skrattar

Anmäl
2019-09-16 20:17 #8 av: Demeter

#7 Haha du är så välkommen med ditt spam Skrattar

Alltså jag blir galen på det här nagellacket, det torkar ju aldrig Skrattar

Anmäl
2019-09-16 20:24 #9 av: Rovfisk

Ja jusst ja. Skulle ju berätta en lite rolig grej ju ;) Jag har ju, som ni vet, flera terrarium, jag blev så less på alla idiotkommentarer och kräk smilysar, om jag råkade lägga upp en bild på en ödla eller kackerlacka på min Facebook, så jag startade en helt ny ...medn det var inte det jag skulle berätta, utan det relaterar till detta ....

Fick besök av ett par bekanta, och så fort de satte sig i soffan, så drog de upp benen från golvet. jag frågade så klart varför, och då fick jag det intelligenta svaret, med skräck i rösten "Tänk om det kommer en ödla eller en kackerlacka springande över golvet"

Då flög ju jävulen i mig så klart Djävlas

Jaa sa jag, och tänk om det kommer en orm som jagar en råtta springande över golvet (Nej ormarna får inte levande föda).

Det blev alldeles tyst i rummet, tills jag började asgarva. De blev inte kvar så länge, och har inte hört av dem sedan dess Skrattar

Anmäl
2019-09-16 20:31 #10 av: Demeter

#9 Nämen Skrattar

Anmäl
2019-09-16 20:49 #11 av: Cecilia.S

#9 Gapskrattar

Anmäl
2019-09-16 20:54 #12 av: Rovfisk

#8 Låter bra det, och ännu värre spam när jag kan handla fisk torsdag eller fredag Skrattar

Åhh jösses, har inte haft nagellack på 100 år känns det som. Jäntan (12) blir jättefrustrerad på mig när jag liksom skall hjälpa henne, det slutar alltid med att hon vrålar  MEN MAAAMMMMAAA, DU GÖR JU FEL JU ...Och så springer hon till storasyster och beklagar sig till henne , efter en  stund  asgarvar båda två åt mig KämparGapskrattar

Anmäl
2019-09-16 20:55 #13 av: Cecilia.S

Nagellack är inte alltid så enkelt Skrattar Jag målade också naglarna idag, eller ja, på vänstra handen, för höger orkar jag nästan aldrig göra eftersom jag är så högerhänt av mig... Skämtar

Anmäl
2019-09-16 21:03 #14 av: Demeter

Här här det inga problem med att måla nagellack Cool Byter färg varje vecka!

Anmäl
2019-09-16 22:14 #15 av: Rovfisk

Har inte haft nagellack sedan slutet på- 80 början på -90 talet : har iofs inte haft långa naglar heller. Hade småbarn på den tiden, och så jobbade jag dessutom inom vården, så det var ingen mening för mig att försöka få till något snyggt med naglar och nagellack  Förlägen

Anmäl
2019-09-16 22:28 #16 av: Demeter

#15 Eftersom jag sysslar med akryll och gele så slippar jag ibland ner naglarna och bygger på naglar igen Glad

Anmäl
2019-09-16 22:37 #17 av: Rovfisk

Låter som ett ganska tålamodsprövande och pillrigt jobb Förlägen

Anmäl
2019-09-17 07:54 #18 av: Demeter

Det är tålamodsprövande. Ibland vill man bara ge upp 😂

Anmäl
2019-09-17 10:32 #19 av: Rovfisk

Ingenting jag skulle klarar av att ha tålamod till i varje fall ;)

Anmäl
2019-09-17 15:23 #20 av: Cecilia.S

Men så häftigt att jobba med naglar Kär

Anmäl
2019-09-17 15:38 #21 av: Maleficum

Lyckades gå bort mig i skogen idag när jag var ute och gick med mosters hund (som är här för passning tills imorgon). Men vi hitta iaf 200g svamp så helt dåligt var det inte :)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-09-17 16:16 #22 av: Cecilia.S

Usch, jag har gått och blivit sjuk idag Ledsen
Halsbränna, känner mig allmänt seg och har huvudvärk. Blä på förkylningar. En familjemedlem är troligtvis den skyldige som har smittat mig, och h*n hade även feber... Ser inte fram emot det i så fall.

Hur mår ni andra? Förlägen

Anmäl
2019-09-17 16:24 #23 av: Rovfisk

#21 Inte roligt att gå bort sig i skogen, men ingenting ont som inte har något gott med sig i varje fall ;)

#22 Usch för förkylningar. Krya på dig.

Annars så är  ungarna är förkylda så det står härliga till, jag brukar oftast klara mig, men då sliter jag med utmattningssyndrom (Jag har gått in i väggen helt enkelt) och värk istället...men ingenting som jag inte har lärt mig hantera Skämtar

Anmäl
2019-09-17 17:22 #24 av: Cecilia.S

Krya på dig du med Rovfisk, hoppas att du mår bättre snart. Du håller dig ju dock ganska så sysselsatt trots att du är utmattad och utbränd... Akvarium, terrarium, ungar och allt vad det nu är Förlägen

Anmäl
2019-09-17 17:44 #25 av: Rovfisk

#24 Tack :)

Jodå, jag håller mig sysselsatt. Får fnosk om jag blir sittande overksam Förlägen Men eftersom jag är hemma.så håller jag igång när jag orkar och kopplar bort allt när jag inte orkar :)

Att pyssla med terrarium och akvarium är rena balsamen för en utsliten kropp ;)

Anmäl
2019-09-17 21:59 #26 av: MsZ

Är i ngt knepigt mellanläge. Inte frisk. Inte sjuk. Halsont, huvudvärk. Seg. Kan inte inte bli sjuk före söndag. Fotar viktigt bröllop lördag. Bara att låtsas som det regnar och nöta på.

Anmäl
2019-09-18 09:43 #27 av: Rovfisk

#26 Hoppas du håller dig på benenm, åtminstone tills efter fotograferingen på Lördag.

Den influensan som går nu, är väldigt skum. Du kan ha symptom i 4-5 dagar utan att något bryter ut, sen efter yterligare 2-3 dagar kan det smälla till och du bli tvärdålig från ena dagen till den andra.

Anmäl
2019-09-20 21:38 #28 av: Maleficum

Måla färdigt Assbutt idag :) (Om jag inte får idétorka och tråkigt nästa fredag och får för mig att göra något mer med bakgrunden på den).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-09-21 08:48 #29 av: Cecilia.S

Åh så fin Kär
Jag målar också en del, men digitalt!

Anmäl
2019-09-21 12:26 #30 av: Rovfisk

#28 Snygg Glad

Själv satt man på akuten en ena flickaan igår kväll, inte den roligaste sysselsättningen man kan ha en Fredag kväll Kämpar men det gick, tack och lov, snabbt för att vara en Fredag.

Anmäl
2019-09-22 00:20 #31 av: Cecilia.S

#30 Nej så trist! Vad hände? :(

Anmäl
2019-09-22 10:43 #32 av: Rovfisk

Hon var på fritidsgården, det var några äldre pojkar (hon är 12) som höll på att lattjade bredvid där hon och hennes kompisar stod. De stötte in i henne och hon ramlade på armen och bröt handleden.

Anmäl
2019-09-22 19:29 #33 av: Cecilia.S

Så oturligt Ledsen Hoppas att hon kryar på sig snabbt och att handleden läker fint.

Anmäl
2019-09-23 13:32 #34 av: Rovfisk

#33 Som tur är så var det ett rent brott. Hon är i skolan nu och har inte särskilt ont. Lite bökigt att skriva bara, då hon är vänsterhänt och det var hennes vänstra handled som bröts ;)

Anmäl
2019-10-27 21:26 #35 av: Maleficum

Tänkte jag kunde putta upp bubbeltråden lite med att presentera vår nya prinsessa Mira vi var och hämta i onsdags. Skrattar Bor främst hos mamma och pappa nu i början (så dem får ta hand om den jobbiga förstatiden eftersom jag gjorde det med Gletta när hon var valp Skämtar) men planen är att vi ska dela på ansvaret för henne så hon kommer bo hos mig till och från mer i framtiden.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-10-28 10:12 #36 av: Rovfisk

Bra initiativ att putta upp tråden :) Hon är ju för söt lilla Mira Kär

Anmäl
2019-10-28 10:36 #37 av: 5ara

#35 sååå söt! 😍

Anmäl
2019-10-28 12:20 #38 av: Maleficum

Hon var den i kullen med det "flickigaste" utseendet, de andra tikarna likna mer hanarna i utseende :) Nu ska man ju bara undvika att bli "lurad" av det prinsessiga utseendet så man inte glömmer bort att det är en smart liten filur bakom utseendet ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-10-28 18:23 #39 av: Rovfisk

Jo passa er för de ledsna valpögonen som de har en förmåga att visa upp ;)

Anmäl
2019-10-28 18:29 #40 av: Maleficum

Var inga problem när det kom till Gletta men hon hade ju en så självständig och "kraftig" personlighet redan från början så man fick aldrig riktigt den där känslan av "bambiögon" som många djur kan ge en. Jag brukar, peppar, peppar, inte falla för den blicken men nån gång ska väl vara den första :P

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-10-29 09:14 #41 av: Rovfisk

Dotterns hund utnyttjar verkligen "spanielögonen" när han vill något Skämtar Jag har ännu inte fallit för dem, men det har både maken och barnen. Dottern blir snortokig när de stoppar i honom massa godsaker ;)

Anmäl
2019-10-29 12:01 #42 av: Maleficum

Haha, Gletta charmade många utanför familjen och lyckades tigga till sig allt möjligt smarrigt :P Speciellt på landet sprang hon alltid in till moster och familj på morgonen för att få lite extra frukost (både ur hundskålen, eftersom mosters hund inte alltid åt sin mat, och från dem som satt vid frukostbordet).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-10-30 08:59 #43 av: MsZ

Varje kväll är det tjuv- och rackarspel om en fåtölj/fotpall som står vid brasan. 

Askas blick när jag kom sa mig att hon INTE tänkte flytta på sig Skrattar

Anmäl
2019-10-30 09:59 #44 av: Rovfisk

#42 Det är klart att man springer till dem som har gotta Skrattar

#43  GapskrattarOm blickar kunde mörda. Hon ser verkligen ut som hon tänker " Försök att ta pallen om du vågar " Djävlas

Anmäl
2019-10-31 00:55 #45 av: molam

Nyömsad sötnos <3 otroligt mysig orm, fick hem henne på mässan vi hade i helgen, tillsammans med en rätt äcklig spindel och en Crested Gecko =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2019-10-31 11:33 #46 av: Rovfisk

#45 Ormen vågar man titta på i varje fall ;) Hon är riktigt snygg, men det är sir.väs också  Skrattar

Anmäl
2019-11-01 14:49 #47 av: TccT

Hamnade bakom en polisbil idag och blev så sugen att tuta till åt dom men fegade ur😠 Skapligt med trafik, alla handlade tydligen, så köer och dom blinkar inte ut i två av två rondeller👎 Irriterande när man ska köra in😠 Regler gäller ju för dom oxå och ut måste man ju iaf blinka

Anmäl
2019-11-01 16:44 #48 av: My5665

Idag så köpte jag ett 30 liters och hade tänkt att karet ska vara så likt den naturliga miljön som möjlig för en kampfisk, Kommer bli kul att följa och studera. Hade typ tänkt mig en smaragd betta eller nån annan vildtyp.  Dom andra kampisarna har fått nya växter eftersom det var ganska tråkigt i deras kar.  Har även flyttat upp alla kar på en bokhylla för att få lite mer plats i mitt rum . Det blev bra och framförallt praktiskt då jag enklare kan byta vatten hos alla. 

Jag har också fått två afrikanska dvärg klo grodor som kommer få bo i ett akvarium som vi fick från säljaren. Dom  heter Astor och Lenny. 

Anmäl
2019-11-02 06:32 #49 av: [Hox]

Hehe.. ser ut som KKK är på väg upp från vattnet. (med lite fantasi)

Bilden tagen vid våra dammar här hemma.

Anmäl
2019-11-02 11:00 #50 av: Rovfisk

#47 Många poliser tycker inte att regler gäller för dom. De kör lite hur som helst i den här stan. Har tom varit med om att de har startat blåljusen om det har varit stockning vid korsningarna i rusningstid, bilarna har flyttat på sig och sen har de stängt av blåljusen och fortsatt lungt vidare när de har kommit förbi de värsta köerna.Kämpar

#48 Starta gärna en tråd om dina kampfiskar så vi kan få följa dem Skrattar

#49 Läcker bild :) och ja, det kan se ut lite som kkk kommer upp ur vattnet ;)

Anmäl
2019-11-02 19:41 #51 av: Maleficum

För några dagar sen slog jag och mamma våra kloka huvuden ihop och sydde ett täcke åt Mira :) Jag gillar att klura ut lösningar och det övriga tekniska men gillar inte att sy medan mamma gillar att sy men inte har tålamodet för det andra :P Perfekt kombo!

Först undra hon varför hon fått en leksak som satt fast på ryggen där den var svår att få tag på men har vant sig nu och har inga problem att springa runt med den :) Får finslipa lite på modellen tills det är dags för nästa storlek.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-11-02 20:20 #52 av: 5ara

#51 så fint det blev! Det är kul att fixa till hunden 🙂 Själv fick jag dille på att göra halsband till min pudelkille; har minst tio stycken han inte kan ha längre för att han inte hade vuxit färdigt än när jag gjorde dom.

Anmäl
2019-11-02 21:43 #53 av: Maleficum

#52 Sydde "pyjamas" åt hunden som bodde hos mig förut så det är planen att sy till Mira när hon blir lite större också (och förhoppningsvis blir hon liknande storlek som Fjant så hon kan ärva hans pyjamasar och täcken ;)).

Vad för typ av halsband sydde du? Har du bild? (Kanske man kan bli inspirerad ;))

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-11-02 22:21 #54 av: 5ara

#53 nu blev jag också sugen på att knåpa ihop något igen! Vet inte varför det aldrig blivit något täcke eller liknande... dragsele, leksaker, bäddar, halsband och koppel är nog vad jag gjort. Kan väl bero på att hunden inte är särskilt frusen av sig och att jag trots detta köpt på mig flera täcken och en regnoverall 😬

Letade reda på den här tråden:

https://djurpyssel.ifokus.se/discussions/54b5697cce12c4494a00079b

Där finns några av mina alster med och flera fina som andra har gjort.

Anmäl
2019-11-02 23:46 #55 av: Maleficum

#54 Tack, de var verkligen supertjusiga! Nu blev jag ju nästan sugen på att göra halsband också ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-11-03 11:50 #56 av: Rovfisk

#51 Jättefint. Du har inte funderat på att kanske sälja och tjäna några kronor på att sy täcken och andra kläder åt hundarna :)

#52 Säger samma sak till dig ;) Försök sälj det du inte kan använda längre till ett vettigt pris. Inte säkert det går, men man vet inte innan man har försökt :)

Anmäl
2019-11-03 12:20 #57 av: Maleficum

#56 Fick flera förfrågningar när jag sytt Fjants pyjamasar men har inte tålamod att sy och gör det bara när inspiration och andan faller på så skulle nog aldrig klara att göra det för att sälja :P

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-11-03 14:16 #58 av: Rovfisk

Ok ;) Ja jag kan tänka mig att det är ett väldigt pillrigt tålamodskrävande jobb ;)

Anmäl
2019-11-03 19:34 #59 av: My5665

Idag har vi utökat hemmet med två nya marsvin, en hona och en hane. Dom bor på mitt rum medans dom andra två flockarna bor i djurrummet. Dom är ett virvel och ett slätt, Jätte söta och gosiga.  Vi har också åt till en djur affär för att köpa mat och leksaker/godis.  Jag köpte en hel del akvarium växter och stenar . Sedan så städade jag kampfiskarnas kar och så smått började rita ut hur jag vill ha mitt natur tema akvarium, Har tänkt ha en betta smaragd i karet.  En annan tråkig sak är att min dumbo era betta hane har gått bort på grund av ålder men var ändå ganska tråkigt, han fick iallafall en kull med en dumbo ear hona. Sedan så sitter jag i tankarna om att skaffa fler 20 liters kar... Hahha man kan aldrig ha förmånga akvariumSkrattar

Anmäl
2019-11-03 21:05 #60 av: Rovfisk

Har haft utfodring av alla djur idag, det tar drygt en timme att rengöra mat och vattenskålar, samt fylla på med ny mat och vatten ;)

De olika djuren ska ju ha olika insekter också, så man måste ju pillra i 4 olika matbehållare ;)

Nyäten och nöjd Zaga ;)

Anmäl
2019-11-03 23:33 #61 av: 5ara

# tjusig Zaga! Hur ofta matar du? Låter som ett projekt.

Anmäl
2019-11-04 07:31 #62 av: Rovfisk

#61 Beror på art och ålder Skämtar

Vattenskålarna (till de som ska ha det) rengör jag och byter vatten dagligen.

Zaga (här ovan) får mat varannan dag med Dubia och gräshoppor, hon har även fri tillgång till sallad.

De vuxna leosarna äter var tredje dag. Mjölmask, Dubbianymfer och Zophobasmask. Pinkies nån gång i bland, främst under äggläggningsperioden Februari-Maj

Leo ungarna (1 år och under) äter dagligen, Zophobasmask och Dubianymfer

Mandarinskinkarna äter dagligen, olika insekter.

Ögonfransarna äter varannan dag, Pangdubia, mjölmask och dubianymfer (de minsta nymferna)

Anolisen äter allt, men också han var tredje dag ;)

Varje Söndag infaller det att alla skall ha mat samma dag, och då tar det lite längre tid.

Anmäl
2019-11-04 09:23 #63 av: Rovfisk

Vad har alla för planer denna Måndag då :)

Jag skall till tandläkaren med en unge, till ortopeden på återbesök efter bruten arm med en annan. Och lilltösen som behöver stöd i skolan, fast idag får hennes pappa följa med, då jag har massa annat tok för mig ;)

Anmäl
2019-11-04 17:16 #64 av: Maleficum

Jag ska rida som vanligt och ska få rida min favoritponny idag (vilket blir väldigt sällan tyvärr) så jag är superglad över det! Även om jag kommer sakna unghästen lite som jag ridit de senaste gångerna.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-11-04 17:54 #65 av: Rovfisk

har inte suttit på en häst på 10 år tror jag. jag red väldigt mycket när jag var ung, hade även egen häst. Men nu har jag blivit för gammal (och tung) för att jag skall få ut nån glädje av en ridtur ;)

Däremot så följer jag mer än gärna med till stallet när döttrarna rider nån gång ibland Glad

Anmäl
2019-11-04 18:58 #66 av: Maleficum

#65 För gammal blir man väl aldrig för att rida :P Pappa börja inte rida "på riktigt" förrän han pensionera sig (är 70 år nu) och på en ridskola hade jag en i min grupp som var 80+ (och såg nån film på en 93 årig dam från England som börjat rida).

Men även om man inte rider så är ju pysslandet med hästar riktigt mysigt! Därför jag alltid är med i stallet och leker "hästskötare" när min kompis rider.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2019-11-04 19:03 #67 av: Rovfisk

Jo är man vig som ett kassaskåp och mjuk som en timmerstock i leder och muskler, så är man nog lite för gammal SkämtarGapskrattar

Väger dessutom alldeles för mycket, vilket inte heller är snällt mot hästen GalenFörlägen

Men pyssla och hjälpa till i stallet om nån av tjejerna skall rida, det gör jag mycket gärna, jag både mockar och ryktar, selar och sadlar Skrattar

Anmäl
2019-11-05 21:00 #68 av: 5ara

Delar med mig av en högst akvarierelaterad bild idag. Ständigt hungriga och växer så det knakar! Väldigt skönt att vara förbi kläckning av artemia.

Anmäl
2019-11-06 09:33 #69 av: Rovfisk

Oj vad de har vuxit Kär

Man får dela med sig av akvarierelaterade bilder också ;)

Anmäl
2019-11-06 10:35 #70 av: 5ara

#69 ja, de tar sig 🙂 Inte länge kvar tills första gänget kan levereras till butik. Kommer vara tvungen att försöka fiska upp de största så fort de är ”säljstora” för när jag flyttade om dom passade jag även på att räkna dom och det är 140 st 😱 inte konstigt att det hela tiden kändes som att det blev för lite artemia!

Vet inte vad jag skulle ha gjort om inte föräldrarna tappat ungefär hälften av äggen till pansarmalarna när de flyttade dom från pumpen till ett blad.

Den här bilden är tagen för lite drygt tre månader sedan när de precis blivit frisimmande.

Anmäl
2019-11-07 16:11 #71 av: TccT

Känns ibland som vi är lite magneter för sån här💩 Två tider att passa så inte en enda svordom😇😁 Kan inte få det lagat förrän nästa vecka😖😇 Reservdäcket är vanligt så tre dubbade är väl inte optimalt. Har tänkt skaffa dubbat reserv men bara skjutit upp det 😖

Anmäl
2019-11-08 07:53 #72 av: Rovfisk

#71 Men vad surt Kämpar Hoppas ni inte får den värsta halkan innan ni har fått det bytt/lagat

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.