Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 953 ggr
Cecilia.S
2019-09-14 20:08

Mystiska rom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Små runda prickar på 1-2 mm i diameter ligger utspridda på musselblommorna i 240 litern. De har varierande röda nyanser och ligger på ovansidan av bladen. Nån som vet vad det kan vara? Ser nästan ut som små kaviarkorn… På bilden syns två av dom. Det finns flera med ljusare färg och enstaka med starkare röd färg.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Draken
2019-09-14 23:26
#1

Kan det inte vara ancistrusrom som har flutit iväg ? deras rom har väl färg från gult till rödaktigt 🤔

Vågar inte gå ed på det dock, kan vara helt ute och cykla här. Vad har du för invånare i karet ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LindhaF
2019-09-15 06:29
#2

Vad har du för fiskar?

Cecilia.S
2019-09-15 09:19
#3

Inga Ancistrus på långa vägar :p Invånare i karet är: 2 zebraciklider, med en bunt yngel 2 blåciklider Ett gäng botia kubotai 2 siamesiska algätare (fler är på uppväxt så de blir snart fler) Sandsnäckor Enstaka kanelbullar (skräpsnäckor), men inte många alls

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
2019-09-15 10:05
#4

Matar du med granulat? Om de blir liggande kvar över växterna kan det se mystiskt ut.

Cecilia.S
2019-09-15 11:25
#5

#4 Nix, mestadels frysfoder… Artemia och mygglarver, sen lite grönsaker till och från. Flingfoder då och då men detta är mer geléaktigt. Superskumt verkligen!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

5ara
2019-09-15 11:42
#6

Oj, vad kan det vara?! Vad nyfiken jag blev!

Annons:
Draken
2019-09-15 12:19
#7

Ja nu blev jag också nyfiken.

Kan det vara rom från någon av de andra, vet inte om de är romspridare, vet inte ens om de kan föröka sig i akvarium 😊

Det enda jag kan säga 100 är att det inte är cikliderna ;)

Du får helt enkelt plocka upp dem och kläcka dem artificiellt , för att stilla våran nyfikenhet…No precure there….🤪😂😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Demeter
2019-09-15 16:03
#8

Jag blev också nyfiken. Väldigt fin färg 😃

Cecilia.S
2019-09-15 20:37
#9

Haha ja det är verkligen ett mysterium 😃

Rovfisk, nu får du faktiskt ta och berätta här nu. Hur ska jag kläcka dom artificiellt? ;) Aldrig gjort tidigare.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2019-09-16 00:01
#10

Jag vet inte, har bara gjort det med Påfågelciklider, och då hade jag rommen i en större plastlåda som var fastsatt precis vid utblåset (för cirkulation). Och det är nu typ 100 år sedan 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: