Annons:
Etikettövrigt
Läst 677 ggr
Hallengren
9/5/19, 1:27 PM

Fisk till 375l

Tjena Har precis skaffat ett 375l akvarium, men så har jag lite svårt att bestämma mig vad jag slå ha för fisk i, Gillar större ciklider och allmänt lite större fiskar, Så undrar vad man kan ha för kul fisk i akvariumet. Tack i förhand

Annons:
PeG
9/5/19, 1:52 PM
#1

375 liter är tillräckligt för en massa olika roliga saker. Om du vill satsa på lite färre, lite större fiskar så kanske eldbuk tillsammans med multispinosa. Sajica ciklider är också trevliga. Min plan om/när jag får möjlighet att fixa ett akvarium i den storleken är ganska mycket växter med skalarer, någon snygg stimfisk med hög rygg och ett antal malar.

Hallengren
9/5/19, 3:28 PM
#2

Okay, är lite inne på påfågel ciklider, haft det förr, jädra kul fisk, och någon större mal , sen har jag funderingar på silver hajar med, Lite beslut ångest, har ju även ett 250l akvarium, som jag har skalarer, kardinal tetror, fjärils ciklider, och 2 röda ancistus malar,

PeG
9/5/19, 3:40 PM
#3

Jag har också haft påfågelciklider. Tycker nog egentligen att 375 liter är lite för litet för dem. Har planer på 509-700 liter med påfågelciklid tillsammans med röda hantelciklider.

Hallengren
9/5/19, 4:02 PM
#4

Jo lite det jag tänker med, dom vill ju gärna ha massa plats, är ju så många roliga fiskar, så man inte kan bestämma sig

Draken
9/5/19, 5:32 PM
#5

Många av cikliderna både från Afrika, Centralamerika och Sydamerika kan du ha. Dock inte Malawi med andra arter.

Kolla runt lite på vad du är sugen på, och bygg upp akvariumet efter det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallengren
9/5/19, 6:13 PM
#6

Är ju bara så många roliga fina fiskar att välja på :p

Annons:
Draken
9/7/19, 9:17 AM
#7

Jo det finns en del att välja på ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: