Annons:
Etikettmalawi-tanganyikaciklider
Läst 534 ggr
Catlady91
9/4/19, 7:29 PM

Skygg malawi

Hej! Köpte en spräcklig electra-hona igår. Har en hane i karet sedan innan. Alla Malawi jag köpt har varit skygga första dagen, men när de fått mat har dt givit sig och de följer de andra som gärna kommer fram till glaset. Men den här tjejen vill inte komma fram. Hon håller sig längst bakre rutan, nästan helt still. Ingen fisk är på henne, alla är väldigt snälla. Bör jag oroa mig?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
molam
9/5/19, 6:09 PM
#1

Hur stort akvarium har du? hur många fiskar har du? Vilka fiskar har du? och hur många gömställen har du?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Catlady91
9/5/19, 6:36 PM
#2

250L, ett tiotal, enbart Malawi som är snälla, ganska många gömställen. Kan tillägga att nu hittar jag inte ens honan

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

molam
9/5/19, 6:57 PM
#3

250L är för litet, så det är inte omöjligt att du har revirkamp och att hon är utsatt även om du inget sett, sen är malawi en art som blir mindre skygg ju mer fiskar du har.
Enbart malawi som är snälla säger du, vilka är dessa?
Gömställen brukar man räkna en grotta per fisk, Dvs dubbelt så många grottor som det finns par så dom alltid har valmöjligheter och för att det ska bli så lite revirkamper som möjligt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Catlady91
9/5/19, 7:09 PM
#4

Okkre, Golden, demasoni, marigold, spräcklig electra, en jag inte minns namnet på. Har även en regnbågshaj och fyra Ancistrus. Aldrig varit problem i karet, ingen fisk gömmer sig trots att jag har gömställen. 250L är inte för litet, har pratat med malawiuppfödare som tycker att mitt kar är lagom stort.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

molam
9/5/19, 7:39 PM
#5

Då är det dåliga Malawi uppfödare, Man brukar säga minst 300 liter till Malawi, gärna Större (ju större ju bättre), detta är vad allt  Seriöst Malawi folk säger.

Vissa av dina malawis, KAN bli rätt Tjuriga mot "Vekare" individer, framför allt Marigold och Demasoni, så är din spräckliga Electra En vekare individ, kan dom vara problemet.
Hur stora är alla respektive grupper?
Sen brukat man säga 1 fisk per 10 liter, så har du bara ett tiotal, så kan hon även vara Skygg för att det är för fisktomt.

Tror dock att hennes största problem är att Karet är för litet och fiskarna inte kan samsas riktigt.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Catlady91
9/5/19, 8:54 PM
#6

Mina marigold är mer skygga av sig, då dom är ganska små ännu. Har ett kar på 400L som väntar, ska starta det så snart jag flyttat. Om jag nu flyttar. Tror snarare det är fisktomt, då jag inte har så mycket fisk i karet. Får se om hon tittar fram nånting snart.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Upp till toppen
Annons: