Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 898 ggr
lillagreizn
2019-08-14 23:02

Möbel till akvarium 150-200l

Hej, ni som har lite större akvarium, vars har ni dom stående och på vad? Ser gärna bilder :)

Annons:
Cecilia.S
2019-08-15 12:06
#1

Har tyvärr ingen bra bild (ska se om jag kan ta en senare idag), men mitt 240 liter kar står på en Juwel möbel. Den känns väldigt trygg och stabil samtidigt som den är snygg och praktisk med bra luckor. Så länge karet får plats ovanpå utan att sticka ut över kanten någonstans går det att välja vilken modell man vill.

De kostar lite mer men är värda varenda krona. 🌺 Enda minuset är att fingeravtryck lätt fastnar, i alla fall på den med svart färg, men det är enkelt att torka av.

Finns att köpa hos (b.la.) zoo.se och Hornbach.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

PeG
2019-08-15 12:32
#2

150-200 liter ligger kring gränsen för vad jag skulle ställa på en vanlig möbel. Jag har haft 120 liter på en äldre byrå utan problem men för att våga ha 200 liter så ska möbeln se riktigt robust ut. Mitt större akvarium är ca 400 liter och står på en specialtillverkad möbel. Fördelen med en möbel som är byggd för akvarium är att du också får plats med pumpar och annan teknisk utrustning som börjar ta en hel del plats när akvariet ökar i storlek. Det var någon här på forumet som byggde sin egen möbel med Leca block för ett stort akvarium så det behöver inte bli dyrt.

5ara
2019-08-15 13:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Har tre styckenJuwel-kar (2st 240 liter och 1 st 120 liter) med lite olika lösningar. Ett av Karen står på Juwels egen möbel och de andra två på hemmasnickrade varianter. Har snott lösningen för grundstommen på internet och än så länge verkar det stabilt. Den långa bänken är lite drygt två meter så det finns plats för något mer om jag skulle vilja och den står bakom soffan.

Draken
2019-08-16 16:08
#4

mitt 630 liters står på tillhörande bänk. Kan dock inte posta bilder just nu, då jag sitter vid jobbdatorn.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallengren
2019-09-05 15:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har murblock med spånskiva till mitt 250l och Aluminium ställning till mitt 375l.

Galaxy86
2019-09-07 12:09
#6

Egen möbel på juwel.

Pokemon hundar och konst

Annons:
Upp till toppen
Annons: