Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Annonser

Startkulturer till levande foder

2019-08-11 21:06 #0 av: Ammaen

Hej, skulle gärna vela komma åt lite olika startkulturer som mikromask eller levande daphnia och dylikt. Har igång en artemiaodling nu men vill ha lite olika för sötvatten.

Anmäl
2019-08-11 22:36 #1 av: Uwe

Hej,

jag kommer köpa mina startkulturer där

https://www.aq4aquaristik.de/produkt/lebendfutter-fuer-aquarium-fische/

Anmäl
2019-08-12 11:01 #2 av: PeG

Södermalms akvariebutik har en del om du befinner dig i Stockholmsområdet.

Anmäl
2019-08-14 19:00 #3 av: Ammaen

Är långt ifrån i närheten av Stockholm då jag bor i Lycksele men den där sidan såg verkligen intressant ut 😁

Anmäl
2019-08-16 16:19 #4 av: Rovfisk

Lycksele var lite långt bort ja. Det finns i Sundsvall, men det är fortfarande ca. 30 mil enkelresa ;)

Hur långt har du till Piteå, eller Umeå ?

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-08-16 17:13 #5 av: Ammaen

Det är absolut mycket närmre, ca 13 mil till Umeå och Piteå passerar jag till och från när jag kör upp till Luleå. Tips på ställen där?

Anmäl
2019-08-17 20:32 #6 av: Rovfisk

I Umeå finns Aqawarehouse och i Piteå finns, tror det heter "Rolles" eller något liknande :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl