Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Annonser

(Sö) 8/8 Räkor och snäckor

2019-08-08 10:10 #0 av: 666katta666

Har startat upp ett akvarie och vill gärna pryda botten med nå vackert å då kom man å tänka på räkor å snäckor . Så söker nu . Bomba här med bilder på de ni vill sälja .

Anmäl
2019-08-09 09:21 #1 av: Cecilia.S

Hänvisar dig till sajtens annonsregler. Felen har jag nu redan rättat åt dig, men jag rekommenderar att du även skriver stad så att du kan få fler napp. Det är nämligen förbjudet att skicka fisk via posten i Sverige, och jag tror att detsamma kan gälla snäckor och räkor också. Glad

Rekommenderar även att du söker efter djuraffärer med akvarieavdelning runtomkring dig.

Anmäl
2019-08-11 02:23 #2 av: Widmar

Fisk krävs speciellt tillstånd att skicka.
Räkor/snäckor (skaldjur) är jag inte lika säker på.
Vet ju att räkor/snäckor skickas dagligen genom landet från både privatpersoner och företag.

Anmäl
2019-08-11 10:26 #3 av: Sebastian0403

Vad jag har hört så får man skicka räkor och sniglar för att dom tillhör ”ryggradslösa djur”

Anmäl
2019-09-17 12:03 #5 av: Rovfisk

#4 "Papercace"   Äppelsnäckor är totalt förbjudna att köpa, sälja eller skänka. så jag tar bort inlägget

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-09-17 12:05 #6 av: Rovfisk

#3 Snäckor ja, de är tillåtna att skicka, men tror inte det är tillåtet att skicka räkor.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl