Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter

Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Växter

Krukväxter till akvariet

2019-08-07 21:17 #0 av: AlvaU

Ni som har krukväxter vars rötter är i akvarievattnet - hur fäster ni växterna ovanför akvariet?

Anmäl
2019-08-07 22:04 #1 av: Maleficum

Har främst bara i mitt akvarium med bakgrund så då har jag bara stoppat ner dem mellan bakgrunden och akvariekanten bak.

Har tidigare haft i såna där korgar man kan köpa för plantering i damm i ett av akvaierna och hade då bränd lera som substrat i den.

Edit: Leta upp tråden jag skapa för några år sedan om vad för växter som passar att använda och däri finns lite inspirerande bilder också från olika medlemmar :)

https://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5581c94bce12c4607200652b-krukvaxter-som-passar-med-rotterna-i-karet

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.