Annons:
Etikettallmänt
Läst 508 ggr
Sebastian0403
2019-08-02 12:28

Snigel som rymmer?

Har 3 sorters sniglar i akvariumet Posthornsnäcka Armehjälmssnäcka Zebrasnigel Har totalt 5 av dom har Varav 2 zebra och 2 armehjälmssnäcka, 1 posthorn Nu har en av zebrasniglarna rymt 3 dagar i rad, (har hittat den utanför akvariumet på glaset, på slangen till ytterfilter, och idag hittade jag den på golvet i mitt rum snustorr, men så fort jag la ner den i vattnet så börja den nästan direkt att åka/gå/simma/krypa mot glaset, Hur får jag dom att sluta rymma? Och hur länge klarar dom sig utan vatten? Vill gärna inte ha sniglar i rummet som kryper runt😅😂

Annons:
Sebastian0403
2019-08-02 12:42
#1

Vill bara tillägga att jag vet att det är samma snigel så den har ett ”märke” på skalet :)

Cecilia.S
2019-08-02 13:04
#2

Är dina vattenvärden bra? Testa att göra ett vattenbyte för att få eventuella dåliga värden bättre igen. Om vattnet är dåligt har b.la. snäckor en tendens till att vilja krypa ut och leta efter bättre vattendrag.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Sebastian0403
2019-08-02 13:09
#3

#2 Okej, mina dropptester säger ingenting om ammoniak eller nitrat/nitrit Men jag gör ett vattenbyte, Den har även krupit ut innan dom har 3 dagarna (4 gånger) men jag gör ett vattenbyte och ser om det blir bättre :)

Draken
2019-08-04 11:37
#4

Om de försöker komma ut ur karet, brukar det vara en indiukation pöå att något inte är bra.

Gör ett större vattenbyte och håll koll på Nitrit (använd dropptest)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: