Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Projekt / DIY

Göra eget lock

2019-07-22 09:06 #0 av: blåros

Hej alla!
Tänkte kolla om det är nån här inne som har koll på hur man kan göra eget lock med ljus till akvarium?

Anmäl
2019-07-22 10:45 #1 av: Rovfisk

Tänker du lock med ljusramp, så är nog det bästa att någon som är kunnig med elektrisitet fixar det åt dig.

Det är lite trixigt med kablar, kopplingar och fuktskydd

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-22 12:52 #2 av: Cecilia.S

Precis som rovfisk skriver så kan det vara väldigt klurigt och t.o.m. farligt att leka runt med elektricitet. Men om du känner att du har kunskapen som krävs så finns det en del DIY-videor på YouTube. Kika där för lite inspiration Glad Du hittar nog flest engelska träffar.

Anmäl
2019-07-22 14:34 #3 av: Chinesecrestedlover

Kolla in denna Youtuber, han gör en massa galna DIY saker Skrattar bland annat olika typer av belysningslösningar för akvarium.

https://www.youtube.com/user/uarujoey/videos

Anmäl
2019-07-22 20:30 #4 av: blåros

Jag la plexiglas och sedan tog jag en metallskena, som jag satte ledbelysning i. En belysning som inte alls blir varm =) Blev helt okej =) 

Anmäl
2019-07-23 11:42 #5 av: Rovfisk

Det var ju en smart lösning :) tror även dét borde fungera till växterna :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-24 07:51 #6 av: blåros

Ja det blev helt okej =) 

Anmäl