Annons:
Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 1604 ggr
Chinesecrestedlover
2019-07-16 23:07

Var kan man köpa akvariefiskar i Örebro? Tips?

Hej!

Har ni några tips på butiker eller "uppfödare/odlare" (?)  av akvariefiskar inom Örebro? Gärna centralt eller att det i alla fall är lätt att ta sig dit med buss. 

Jag har plötsligt inte längre några  fiskar och det känns ju inte rätt😃 

Den sista av mina egenuppfödda Platy avled nyligen (tror hon var född 2014 eller tidigare?) och nu står jag alltså fisklös för första gången på massor med år😭. 

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka fiskarter jag vill ha och jag köpte därför inte flera platys när de blev färre (dessutom är ju kvaliteten/hälsan på zoobutiksfiskar inte alltid är så bra och jag ville därför inte riskera mina "hemuppfödda" platys välbefinnande). 

Jag har nu flera akvarier att "fylla upp med fisk". Det enda som just nu lever där är posthornssnäckor (och kanske en och annan sandsnäcka eller så). 

Jag vet att jag vill ha en kampfiskhane i ett av mina akvarier…men sen är det ganska öppet för de andra "burkarna". 

Jag söker därför något ställe där jag kan hitta fiskar.  Jag är ute efter mindre arter (ex. Platy, Svärdbärare, guppys, endlers, Dvärggurami etc.) och inte typ. "specialare" som malawi och liknande. 

Tips på bra "skaffa fiskar" ställen i Örebro mottages med tacksamhet. Har du fiskar som du av någon anledning vill omplacera så är det självklart också intressant. 

/Chinesecrestedlover

Annons:
Draken
2019-07-18 11:40
#1

Akvariekällaren. Ligger ganska centralt i stan :)

http://www.akvariekallaren.com/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chinesecrestedlover
2019-07-18 13:31
#2

#1 Visst ja, den hade jag ju glömt bort, haha. Där har jag ju varit en gång ju…men det var några år sedan nu. Tack för påminnelsen 😃

Draken
2019-07-19 13:31
#3

Har varit där en gång ifjol, och då hade de riktigt snyggt både i lokalerna och akvariumen :) Bra utbud hade de också :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chinesecrestedlover
2019-07-20 00:44
#4

#3 Låter bra🙂, jag ska definitivt ta mig en tur dit…ska bara försöka komma på vad jag ungefär är ute efter för fisk först, haha. Beslutsångest🤔!

Draken
2019-07-20 12:36
#5

Just det där med att välja fisksort är väldigt svårt imellan åt ;)

Hoppas du hittar något spännande :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chinesecrestedlover
2019-07-20 12:55
#6

#5 Ja, verkligen och denna gång känns det mer omöjligt än vanligt av någon anledning, haha 

Ja, får hoppas att jag kan bestämma mig…en enda Kampfisk hane känns lite futtigt med tanke på att jag har flera akvarier att "fylla upp" så måste hitta något mer kul…men det finns ju så mycket att välja på…🤪

Annons:
Draken
2019-07-21 11:54
#7

Du måste ju tala om för oss sedan, vad det blev (om det blev något ) 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chinesecrestedlover
2019-07-21 21:14
#8

#7 Absolut😃

Draken
2019-07-22 08:37
#9

👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: