Annons:
Etikettallmänt
Läst 435 ggr
Catlady91
7/15/19, 12:32 PM

Katt och akvarium

Hej! Funderar på att skaffa en kattunge, så undrar om nån här har erfarenhet av hur det funkar med akvarium? Bör jag göra något extra så inte katten riskerar att trilla i akvariumet?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Draken
7/15/19, 1:57 PM
#1

Se till att du har täckglas, med lite tjockare glas,  över akvariumet, då katten med största sannolikhet kommer att klättra upp på akvariumet för att kolla om den kan plocka en fisk till mellanmål ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Catlady91
7/15/19, 4:31 PM
#2

Det är son ett juvelkar, med plastlock. Borde väl räcka?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
7/15/19, 5:48 PM
#3

Det borde räcka. De håller ganska bra, men inte hur tungt som helst. Skulle t.ex inte rekomendera at du låter en Maine Coon gå på locket ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
7/15/19, 6:45 PM
#4

Mina älskar att sova ovanpå karet. Har hänt att de hoppar upp i ett obevakat ögonblick när glaset är av pga vattenbyte. De brukar inte bli kvar i bassängen ngn längre stund …så mitt råd är, ha koll om locket är av 👀

Catlady91
7/15/19, 7:27 PM
#5

3# Nej nej, det är ingen Maine coon, det är en vanlig huskatt 😊 mamman är väldigt liten, och ungarna hon lämnat innan har inte blivit så jättestora heller 😊 Är så orolig över att komma hen förr jobbet en dag, p h hitta en dränkt katt i akvariet 😩 Så tips mottages gärna, så jag kan bestämma mig över katt 😊 Vill gärna att ni håller tummar och tår att katthonan är dräktig nu!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Cecilia.S
7/15/19, 9:55 PM
#6

Så spännande för dig! Hoppas att det blir en fin kull nu och att allt går vägen. 🌺

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Draken
7/16/19, 1:43 PM
#7

Se till att katten inte kan få upp locket till karet, då ska det nog inte vara några problem :)

Lycka till och hoppas det går vägen, att kattmamman är dräktig :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: