Annons:
Etikettmalar
Läst 783 ggr
isabellebju
2019-07-11 21:16

Oväntade malyngel

Hej! Idag tittade jag till akvariet lite som jag gör ibland. Kollade på min allra största mal (vet faktiskt inte vad den heter men den har vi haft flera gånger och de är gula i färgen) och såg att den fått små yngel. Vet dock inte om de kallas för yngel när malarna får dem men det borde väl vara rimligt? Iallafall har hon fått ungefär fyra stycken och skulle bara vilja kolla om jag behöver ge dem något speciellt tillskott eller liknande? Hur som helst är det ju trevligt att de trivs så pass bra att vi får många yngel, nu har vi ett stort gäng mollyyngel under uppväxt och dessa då :) Skulle bara dubbelkolla så jag inte missar något!

Annons:
isabellebju
2019-07-11 21:17
#1

Oj! Tittade in dem igen och de är över 10st! Måste jag sälja?

Draken
2019-07-12 11:40
#2

Om du skall sälja eller intge, måste du ju känna efter själv :)

Beror helt på storlek på karet, vilka malar det gäller o.l

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

isabellebju
2019-07-12 14:29
#3

#2 Det är gula Ancistrus och har ett 180l så blir nog till att sälja några stycken. Har dock ett nyligen uppsatt akvarium på 54 som jag just nu har yngel i. Skulle det gå att ha en eller två där i? Självklart flyttar jag dem eller säljer dem när de blivit för stora för de akvariet! Yngelakvariet kommer nog stå uppe länge dock då jag även sett mina citrontetror leka lite. Flera mollysar som är lite tjocka också. Har både hanar och honor av alla sorter jag har så det blir nästan lite avelskänsla men ja, bra är ju att de får yngel, då trivs dem ändå hyfsat bra och tycker om vattenkvalitén och så! :)

Draken
2019-07-13 14:24
#4

Du kan ha dem i 54 så länge , men bara tills de börjar närma sig 5-6 cm.

Du ska nog sälja av de flesta av ynglen när de när säljstorlek. Ancistrus grisar ner ganska mycket, och 10-20 (om inte fler) ancistrusar i ett 180 liters, blir nog inte så bra.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: