Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Foder

Artikelserie om fiskfoder

2019-07-11 12:21 #0 av: Rovfisk

För drygt ett år sedan, så påbörjade jag en artikelserie om fiskarnas foder, just nu finns det 2 artiklar om detta

*Fiskarnas foder - allmänt om näringsinnehåll, vitaminer etc och lite tips i övrigt angående utfordringen. Lilozeit skrev denna artikel:

https://akvariefisk.ifokus.se/articles/535dc30d8e0e7406ca00019b-fiskarnas-foder?articles-3

*Fiskarnas foder 2 Torrfoder : Här har jag försökt få fram hur många olika torrfoder det finns och vilka som är bättre och sämre och hur fodret i sig vilken verkan det har på fiskarna.

https://akvariefisk.ifokus.se/articles/58e8b2518e0e747786000617-fiskarnas-foder-del-2-torrfoder?articles-2

Jag har underlag för både frysfoder och levandefoder, undrar om detta är något som ni medlemmar är intresserad av att det publiceras, isf så kan jag arbeta fram artiklarna :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-11 12:42 #1 av: Cecilia.S

Läsvärda och bra artiklar! Glad Det vore intressant att få lära sig ännu mer om både frysfoder och levandefoder.

Anmäl
2019-07-12 11:23 #2 av: Rovfisk

Frysfoder är påbörjat sedan länge, jag avslutade den dock inte för publicering, då intresset, vid det laget, var ganska svalt ;)

Anmäl
2019-07-12 14:12 #3 av: 5ara

Skulle vara riktigt intressant med artiklar om levande- och frysfoder också!

Bra jobbat 👍😀

Anmäl
2019-07-13 13:44 #4 av: Rovfisk

kanske skall färdigställa artikeln om frysfoder som är påbörjat, så kan den publiceras :)

Anmäl
2019-07-13 13:48 #5 av: 5ara

#4 tycker jag låter som en strålande idé 🙂

Anmäl
2019-07-13 22:58 #6 av: PeG

Jag använder ganska mycket frysfoder. Mest för att fiskarna gillar det och jagar fodret på ett mer engagera sätt än när de får torrfoder. Huvudfoder är dock en bra pellet. Levandefoder blir mer sällan då jag inte har någon odling igång.

Anmäl