Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Malar

L-333

2019-07-09 14:28 #0 av: Kampfisk

Hej!
Blivit erbjuden att köpa en L-333 billigt ave n som ska avverka sina akvarium. Men frågan är om den kan vara med mina Malawi som har 7,5-8 i pH, och malen vill ha max 7 i pH enligt zoopet.

Fungerar det, eller ska jag strunta i det?

Anmäl
2019-07-09 15:51 #1 av: Cecilia.S

Jag hade nog avstått. HÄR kan du läsa lite mer om pH och hur det kan påverka fiskarna.

Anmäl
2019-07-09 16:18 #2 av: Kampfisk

Var det jag var rädd för..
Hur länge kan den gå i 60l? Planerar att köpa ett större inom nån månad, inväntar flytt till större lägenhet

Anmäl
2019-07-09 17:01 #3 av: Kampfisk

Vore snällt med svar, då jag snart ska hämta den isåfall

Anmäl
2019-07-10 10:23 #4 av: Rovfisk

Om det bara handlar om en månad, så kan den vara i 60 liters. L333 blir inte så jättestora, och de växer väldigt sakta.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-16 21:31 #5 av: Kampfisk

Nån som vet hur man ser kön på denna fisk? Skickar med två bilder, ifall nån kan hjälpa mig 😊

Anmäl
2019-07-18 11:37 #6 av: Rovfisk

Svårt att se, och det är dessutom ganska vanskilgt att se könsskillnad på L malar, jag tycker det i varje fall ;)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-31 02:25 #7 av: molam

Svårt att se kön på dessa bilder, om det ens ska gå måste det vara en bild rakt underifrån så man ser analöppningen samt huvudformen på ett vettigt sätt, då kan man möjligtvis se kön, om man har tur.

Få malar som funkar och trivs i malawikar fö =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2019-07-31 08:03 #8 av: Kampfisk

Typ som denna?

Anmäl
2019-07-31 19:29 #9 av: molam

PRecis som den, går det att få  en med bättre upplösning och ljus?

Anmäl
2019-07-31 20:16 #10 av: Kampfisk

Tyvärr inte, den är knappt framme :/

Anmäl
2019-07-31 22:37 #11 av: molam

Okej, för huvudet säger hona, men skulle vilja se analen mer noga för att säkerhetsställa

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.