Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar

Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Sjukdomar

Vad är detta?

2019-07-02 18:05 #0 av: HGD575

Kön eller mask ? eller något annat?

Anmäl
2019-07-02 18:24 #1 av: Lillyrod

Tyvärr är bilderna för små för att man ska se riktigt. Om du lägger bilderna var för sig och använder infoga så går det att klicka upp bilden. Då är det mycket lättare att se.

Om det är något som sticker ut gissar jag på Camallanus cotti. Det kan i vissa fall vara äggläggningsröret också.

Anmäl
2019-07-02 18:33 #2 av: HGD575

Tror att dessa är hanar.

Anmäl
2019-07-02 18:47 #3 av: Lillyrod

Det ser iallafall inte ut som Camallanus cotti för då är det röda spröt som sticker ut. 

Det där är jag osäker på så jag överlåter svaret på någon annan :)

Anmäl
2019-07-02 18:47 #4 av: Cecilia.S

Könsorgan Glad

Anmäl
2019-07-02 18:59 #5 av: HGD575

Ok så det är troligtvis bara yngel man behöver oroa sig för Blinkar

Anmäl
2019-07-03 12:11 #6 av: Rovfisk

Om det är två hanar, så är det förmodligen gonopodiet (könsorganen) som sticker ut. Går de tillsammans med honor ?

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-03 21:26 #7 av: HGD575

Japp.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.