Annons:
Etikettallmänt
Läst 431 ggr
Sebastian0403
2019-06-28 22:50

Temperatur sjunker under natten

Jag har ett 60 liters akvarium med 7 st pygmy corydoras och en Kampfisk hane som funkar fint, temperaturen har jag ställt in på 25 grader på värmaren (25 watt) då jag är lite rädd att den ska gå sönder som många skriver att dom gör så vill jag inte ha starkare värmare ifall den skulle gå sönder och börja värma upp akvariumet kraftigt. Men under natten så sjunker temperaturen till ungefär 23 grader, klarar sig fiskarna under natten eller borde jag köpa starkare värmare?, Värmaren är på, på natten men den är nog inte kraftig nog utan behöver nog hjälp av lampor att värma upp vattnet

Annons:
PeG
2019-06-28 23:33
#1

Om den går sönder så spelar det ingen roll vad du ställt in den på. Om 23 eller 25 grader spelar någon roll beror på vilka fiskar du har. På många ställen i världen är det normalt med temperaturvariationer under dygnet. Vill du ha 25 så ställ in värmaren med belysningen släckt. Tänd sedan och kontrollera att det inte blir för varmt.

isabellebju
2019-06-28 23:35
#2

Jag skulle rekommendera att du höjer temperaturen til len lagom grad för dina fiskar, även om det finns chans att den går sönder. Har sjölv aldrig varit med om det men min kompis har dock det! Hennes fiskar överlevde tyvärr inte men det är ganska ovanligt så skulle egentligen inte vara orolig för det! :)

Draken
2019-06-30 12:00
#3

Som skrivs i #1. Om värmaren kortsluter /går sönder, så såelar det ingen roll om du har 25W eller 150W, vattnet värms upåp kraftigt iaf.

Att tempen sjunker under natten är helt normalt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: