Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl

Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Räkor, snäckor, amfibier m.fl

Rodnad Amano

2019-06-28 22:22 #0 av: MsZ

Min äldsta Amano, bott här i tre år har plötsligt rodnat. Har nu en rödaktig ton. Inget är förändrat i karet. Pigg och äter. Ålder? Sjukdom? Annat?

Anmäl
2019-06-28 23:36 #1 av: isabellebju

Tror att det bara kan vara ålder :)

Anmäl
2019-06-29 10:49 #2 av: Cecilia.S

Hmm... Har du möjligtvis gett något annat foder?

Anmäl
2019-06-29 11:16 #3 av: conversano

Jag har haft blåa körsbärsräkor som fått samma färg som en kokt hummer på huvudet när jag hittat dem döda på morgonen. Jag tror att färgskiftningar tyder på bakteriell infektion, men jag ät inte helt säker. Jag behandlade inte karet men inga fler räkor strök med.

Anmäl
2019-06-29 17:38 #4 av: MsZ

Jag har inte ändrat ngt alls mig veterligt. Hört runt lite och flera beskriver hur deras Amano blir orange/röda den sista tiden i livet. Men den är himla pigg som vanligt.
De andra Amanosarna ser ut som vanligt 🤔

Anmäl
2019-06-29 17:39 #5 av: MsZ

Den kommer fr en vän som i sin tur köpt på butik. Omöjligt veta ålder

Anmäl
2019-06-29 18:03 #6 av: Cecilia.S

Då är det kanske ålder tyvärr. Fint i så fall om den mår bra ända in i slutet Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.