Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 667 ggr
isabellebju
6/24/19, 9:57 PM

Släppa ut yngel i akvarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Når kan jag släppa i mina yngel hos de andra fiskarna? Har just nu 5 olika malar, inge större direkt. 4 scalarer, två väldigt små och två på ca. 4cm, 11 mollysar (4gula,4silvriga,4svarta), 1 Platy och 9st citrontetra! Och såklart ynglen i en liten tank som flyttar runt i vattnet! Nör kan jag släppa i dem? Större scalarerna har varit väldigt nyfikna och försöker äta upp dem (det är såklart glas emellan)! De föddes idag och är ca 0.7cm🤩 Har även möjlighet, även om det blir svårt och lite jobbigt, att starta upp ett 54liters där jag kan ha yngel och de får växa till sig lite! Flera andra mollysar kommer också att yngla inom snarast så skulle kunna starta upp det igen och ha alla yngel där i kanske? Tacksam för svar! (På bilden visar jag hur dem bor för tillfället)

Annons:
Draken
6/25/19, 11:35 AM
#1

Har du bra med gömställen, så släpp ut dem ju förr ju hellre. Det är bättre att mamman för föda i akvariumet, då det blir väldigt stressig för henne och flyttas fram och tillbaka från yngelkassen. Dessutom, har du bra med gömställen, så mår ynglen bättre av att få födas i karet. De starkaste brukar oftast överleva.

Tetrorna är riktiga yngeltjuvar,  så du får räkna med ett och annat bortfall på ynglen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
6/25/19, 7:26 PM
#2

Släpp ut dem när det är mörkt så slipper du mista ett antal innan de hunnit hitta gömställen.

Upp till toppen
Annons: