Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1665 ggr
Lady2016
6/13/19, 7:14 PM

Jättar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina jättar är galna nu. Lägger ägg klumpar, typ varje natt…

Plockar bort minst 4-5 st klumpar, varje vecka. I ETT kar…
Jag har redan en hel del jättar, och vill inte ha fler.
Försökt att sälja dem på min akvarieförenings månadsmöten men där går det inte. Även på dv snäck-grupper på Fb
Är det bara att ihjäl de man inte vill ha kvar?

Annons:
Draken
6/13/19, 9:46 PM
#1

Det är svårt när de blir för många. Beroende på vad du har för storlek på karet, så kan du införskaffa Botior, så håller de beståndet nere.

Annars så får du plocka klasarna för hand när du ser dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
6/14/19, 10:02 PM
#2

Håller med Rovfisk. Botior är toppenbra på att hålla snäck-beståndet nere. Dessutom väldigt nyfikna och häftiga fiskar, enligt mig. 🙂 Hur stort kar har du?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lady2016
6/15/19, 7:46 PM
#3

#2 200 liters, är det kar de mest härjar i
Skulle Pakistan botior funka där?
De får gärna äta upp alla snäckor som finns där. Förutom då äpplena, som får flytta då vid ev inköp av botior

Lady2016
6/15/19, 7:48 PM
#4

# 1 Plockar bort alla klasar/klumpar jag ser, varje dag
Men de röjer bland min jätte valle i det karet också…

Cecilia.S
6/15/19, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Absolut! Har du sand som bottensubstrat i 200-liters karet så tror jag säkert att de skulle trivas toppenfint där i Glad

Botior är väldigt intressanta fiskar! Jag har själv en grupp Botia kubotai i mitt 240-liters kar och dom är riktigt härliga. Finns det gott om växter och andra gömställen i form av stenar och rötter så kommer de ofta fram och bjuder på show, fastän de egentligen beskrivs som skygga. Bjuder på en gammal bild på en av mina.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
6/16/19, 12:50 PM
#6

200 fungerar alldeles utmärkt för de flesta botior . Botia är en stimfisk, så köp minst 4-5, gärna fler.

Praktbotia fungerar inte, de blir riktigt stora och de kräver betydligt större kar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lady2016
6/16/19, 5:42 PM
#7

#5 Har sand i mitt 200 kar, Julas Blästersand
Så det får bli ett gäng Pakistaner😉En kompis i stan, ska sälja av sina

Lady2016
6/16/19, 5:44 PM
#8

#6 Hur många är lagom av Pakistaner? 6? 8?

Prakt botia är fina de med, men för stora för mitt kar😕

Lady2016
6/16/19, 5:45 PM
#9

Det första jag ser när jag tände ljusrampen på 200 karet, var en ny klase. Några har visst haft det roligt i natt…

Cecilia.S
6/16/19, 8:45 PM
#10

Haha, grattis 😃 Förhoppningsvis minskar väl antalet nya klasar så snart du får hem ett gäng pakistanier! 6-8 kan nog bli lite mycket, de blir trots allt ganska stora. Jag personligen skulle rekommendera en grupp på 5-6 st 🌺

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
6/17/19, 12:55 PM
#11

Håller med ovanstående. 4-5 stycken blir bra i ditt kar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lady2016
6/17/19, 5:29 PM
#12

Och idag var det 2 klasar till

Draken
6/18/19, 11:47 AM
#13

Det kommer och komma fler hela tiden, om du inte ser till att du har någon som tar hand om dem ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: