Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 976 ggr
5ara
6/8/19, 3:56 PM

Vad heter färgen på den här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken skvallrar om undrar jag vad färgen på den här heter? Tycker den är så tjusig med sina blå toner och bruna ton på kroppen 🙂 Den lilla linslusen överst på bilden har jag listat ut att det är en koi.

Annons:
Lillyrod
6/8/19, 4:01 PM
#1

Jag har ingen aning om vad färgen heter men den är väldigt fin 👍

5ara
6/8/19, 4:01 PM
#2

#1 vad roligt att du också tycker den är fin 😀 Jämfört med mina andra scalarer har den lite speciell form på den stora fenan under magen; den avslutas liksom med en båge. Någon som vet ifall det heter något särskilt?

Draken
6/8/19, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mycket vackert exemplar 😍

Kan tänka mig att det är en väldigt mörk "Smoke" Om man tittar på färg och teckning, är det sannolikt en korsning/blandning med vanlig zebra/gråscalare och svart  Scalare.

Bilden under är en "Smoke" :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/9/19, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 om det är någon korsning eller liknande så är det inte så konstigt om den inte finns listad bland de vanligare scalare-färgerna. Har letat men inte hittat något som stämmer riktigt men vanlig zebra känns ju ändå som det måste finnas en del av. Tack för ditt klargörande 🙂 Bilden visar hur den såg ut när den var liten och då påminner den väl en del om zebra/gråscalare? Tycker den har ändrat sig en hel del om man jämför med mina övriga scalarer med vanliga färger. Riktigt liten var den med…

Draken
6/9/19, 5:13 PM
#5

Det kan även hända att de mörka ränderna "flyter ut" och blir till fält istället för ränder, då kan den bli ganska flammig. På ilden jag postade i #3 har ränderna "flytit ut" och blivit till fält istället :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: