Ni vet sådana där små snäckor som förökar sig i substratet och sitter på glaset , stora som riskorn. Jag har sådana överallt. De är hopplöst svåra att bli av med (utan att döda allt annat med skal/utan ryggrad i burken).
Det enda sättet (kemi går bort) som jag kommit på är att helt enkelt börja om på nytt och noggrant se till att inget man stoppar i innehåller ägg eller snäckor. Efter det måste man sedan för alltid vara mycket noga med att aldrig flytta något från ett kar till ett annat, eftersom de är otroliga på att lifta.
Hur förhåller ni er till dessa? Bryr er inte? Har aldrig fått in dem så det är inget problem? Har fått in dem men blivit av med dem?
#1 Men vad tusan! Intressant med så olika erfarenheter. Vad jag har sett är att deras antal kan variera ganska mycket, och det i burkar som är relativt stabila.
Har dem i båda mina kar. I lilla karet låter jag dem vara, mest för att det är där allt som inte borde vara i andra karet hamnar. I stora karet har jag nästan utrotat dem helt bara genom att krossa skalen på dem varje vecka i samband med vattenbyte.
Hade massor i hörnakvariumet, men jag köpte ett stim, Zebrabotior som fick flytta in där, har inte sett några på länge. Får jag i stora karet så låter jag dem vara, cikliderna tar dem så småningom. I 112'an har jag problem till och från, men de jag ser krossar jag mot rutan, eller plockar dem manuellt och släpper ner i hörnakvariumet.
*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga. *Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.