Annons:
Etikettcentralamerikanska-ciklider
Läst 986 ggr
Lazié
2019-06-01 11:40

Blåciklid

Blåciklid tillsammans med algätare och botier. Vad tros om den kombinationen? Hur många blåciklider brukar man ha och vilka erfarenheter har ni av dom? Rekommenderad volym på akvariet och annat man ska tänka på?

XOXO

Annons:
Lazié
2019-06-01 18:00
#1

Ändrar om lite…

Arten Andinoacara pulcher. Hur många rekommenderar ni att man har till olika mängder vattenvolymer? Hur pass fredliga är dom mot städare?

Draken
2019-06-03 10:11
#2

Det går alldeles utmärkt att ha Blåciklid tillsammans med både malar och botior.

De är mycket fredliga, så man kan ha dem i grupp när de är små. Men efter könsmognad, så rekomenderas det att de endast går i par. De kan blir territoriella under lek och yngelvård, men (enligt min erfarenhet) de blir aldrig elaka, utan mest bara att de vänligt, men bestämt, jagar iväg "inkräktare" om de kommer för nära avkomman. :)

Sen är det ju också individuellt , som det är med alla andra arter, man kan ha otur och få tag på nån som är elak men, som sagt, så är de naturligt väldigt fredliga

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
2019-06-03 12:54
#3

Jag har haft blå ciklider både med snälla och elakare sällskap. Jag hade ett par och de var snälla mot de andra fiskarna men lät sig samtidigt inte bråkas med utan hjälptes då åt för att hålla bråkmakaren borta.

Lazié
2019-06-04 12:14
#4

Tack!

Upp till toppen
Annons: