Annons:
Etikettmalawi-tanganyikaciklider
Läst 901 ggr
Catlady91
2019-05-28 18:31

Sätta yngel i yngelkasse

Hej! Nu är det så att jag har lyckats få ett yngel. Eller, mina fiskar har fått ett yngel 😜 det blev säkert fler, men har bara en kvar. Fiskarna är väldigt intresserade av ynglet, men pappan skyddar sitt barn. Eftersom det bara blev ett yngel, vill jag göra allt för att det ska överleva. Så frågan är, kan jag sätta det i en yngelkasse, eller gör det mer skada än nytta?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Anne.K
2019-05-28 18:46
#1

Om du har möjlighet så skaffa fler buskiga växter som ynglet kan söka skydd i. Det är bättre än att placera ynglet i en kasse. Alternativt starta upp ett mindre akvarium med mycket växtlighet som får bli ett yngelkar.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

molam
2019-05-28 19:32
#2

Kassen är inte bra, Dels stressar det ynglet som är där i och ständigt blir jagad utan att ha nån flyktväg, och dels stressar det dom andra fiskarna att alltid ha bytet så nära men ändå så långt bort, det bästa är egentligen att låta nature sköta sitt, starka yngel överlever svaga gör det inte, men vill du he undran det, vilken innebär stress för fisken så är det bäst att starta  ett helt nytt litet yngelkar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Catlady91
2019-05-28 19:40
#3

Kan inte ha så mycket mer växter, då alla dör pga dålig belysning. Kommer starta upp ett nytt kar när jag flyttat i september, så bryr mig inte om att bättre på belysningen. Men känns onödigt att köpa mer växter som kommer dö. Dessutom har jag som sagt Malawi, som gillar växter. Eller ogillar, beroende på hur man ser det 😜

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

molam
2019-05-28 21:45
#4

Då är det bästa du kan göra att låta samtliga vara kvar i akvariet, du kan mata lite extra när du har yngel så är det större möjlighet att dom små överlever

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2019-05-29 07:32
#5

Det kan finnas fler i växterna, om du har mycket. Så låt den lille vara kvar, har den gömställen, så kan den klara sig, även om det finns glupska grannar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: